گوگل ترنسلیت آفلاین

آموزش استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین

گوگل ترنسلیت آفلاین به کاربران اجازه می‌دهد حتی حین عدم دسترسی به اینترنت، از یکی از قدرتمندترین ابزارهای ترجمه بهره ببرند. در این مطلب به آموزش نحوه استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین خواهیم پرداخت. می‌توانید از گوگل ترنسلیت به صورت آفلاین برای ترجمه انگلیسی به فارسی یا بالعکس استفاده کنید.

حین رفتن به سفرهای خارجی، استفاده از گوگل ترنسلیت بهترین روش به منظور برقراری ارتباط با دیگران در صورت عدم تسلط بر زبان بومی آن کشور است. اما مسئله اینجاست که ابزار مترجم گوگل آنلاین بوده و از طرفی حین سفر به خارج از کشور، اتصال به اینترنت از طریق شبکه موبایل اغلب امکان‌پذیر نیست و یا هزینه سرسام‌آوری دارد. در چنین زمان‌هایی، استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین کاربردی خواهد بود.

در زمان استفاده از اپلیکیشن موبایل گوگل ترنسلیت، دانلود و ذخیره نسخه‌های آفلاین بسیار راحت است. در حال حاضر، امکان استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین برای 59 زبان زنده دنیا وجود دارد و امیدواریم در آینده نزدیک، نسخه آفلاین تمامی زبان‌های موجود در این سرویس در دسترس قرار بگیرد.

دانلود و استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین

وارد اپلیکیشن موبایل این سرویس شده و بر روی یکی از زبان‌هایی که در بالای رابط کاربری نشان داده شده است ضربه بزنید. با این کار، وارد صفحه‌ای خواهید شد که درونش لیست تمام زبان‌های در دسترس به منظور ترجمه از آن‌ها و یا ترجمه به آن‌ها وجود دارد. اگر برای یک زبان خاص، امکان استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین وجود داشته باشد، در کنارش آیکون دانلود را مشاهده خواهید کرد. این آیکون را برای هر زبانی که مایل به استفاده از آن به صورت آفلاین هستید، لمس کنید.

خوشبختانه برنامه به کاربر اطلاع می‌دهد حجم نسخه آفلاین چقدر است. در بدترین حالت انتظار نداریم حجم هر پکیج به بیشتر از 45 مگابایت تجاوز کند. بعد از مشاهده حجم پکیج و قابل قبول بودن آن، گزینه Download را لمس کنید.

از این پس، در کنار هر زبانی که نسخه آفلاین آن را دریافت کرده‌اید، یک تیک نمایش داده خواهد شد. یکی دیگر از روش‌های استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین و همچنین مشاهده تمامی زبان‌های در دسترس به منظور بهره بردن از این ویژگی، رفتن به منو با لمس آیکون همبرگری شکل و سپس وارد شدن به قسمت Offline Translations است. در اینجا، لیست تمامی زبان‌های دارای نسخه آفلاین را مشاهده خواهید کرد، به جای این که بعد از وارد شدن به لیست تمامی زبان‌ها، به دنبال موارد دارای آیکون دانلود بگردید.

حذف نسخه‌های آفلاین گوگل ترنسلیت

اگر بعد از اتمام سفر، احساس کردید دیگر به استفاده از گوگل ترنسلیت آفلاین نیازی نداشته و یا با کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه شده‌اید، مجددا وارد اپلیکیشن شده و با لمس یکی از زبان‌های بالای رابط کاربری، وارد لیست تمامی زبان‌های پشتیبانی شده در سرویس گوگل ترنسلیت شوید.

در مرحله بعد، بر روی تیک کنار زبان مورد نظر ضربه بزنید. بعد از نمایش داده شدن صفحه تایید عملیات و حجم نسخه آفلاین زبان انتخاب شده، در صورت اطمینان از تصمیم، گزینه Remove را لمس کنید. روش دیگر، رفتن به قسمت Offline Translations بعد از ورود به منو از طریق آیکون همبرگری و سپس لمس آیکون سطل آشغال کنار نسخه‌های آفلاین دانلود شده است.

به لطف استفاده گوگل ترنسلیت آفلاین از یادگیری ماشینی، می‌توان بر روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد، اما فراموش نکنید قدرت آن با زمان استفاده از سرویس مترجم گوگل به صورت آنلاین قابل مقایسه نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سلام خیلی راهنمای خوبی هست ممنون لااقل برای ان دسته که زبان انگلیس نمیدونند

  2. الان فک کنم فقط ایرانیا از این موضوع خوشحال باشن
    چون برا بقیه کشورا که دائم السرعت بالان😂😂 تعرفه ها رایگان
    هیچ فرقی نداره

  3. یع دیکشنری نصب کنید راحت

  4. خیلی خوب شد واقعا با این اوضاع اینترنت داخلی یدونه صفحه به زور باز میشه