هواوی میت 20 و میت 20 پرو

هواوی میت 20 و میت 20 پرو ؛ هرآنچه از پرچمداران جدید هواوی می‌دانیم

زمان زیادی تا معرفی گوشی های هواوی میت 20 و میت 20 پرو (Huawei Mate 20 & Mate 20 Pro) باقی نمانده است. از همین رو، امروز قصد داریم مهم‌ترین شایعات پیرامون پرچمداران جدید هواوی را بررسی کنیم.

بعد از عرضه گوشی های سری میت 10 و پی 20، حالا همگان به محصولات خانواده میت 20 چشم دوخته‌اند چرا که میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو قرار است با ویژگی‌هایی همچون نمایشگر لبه به لبه، دوربین سه گانه، باتری‌های بزرگ و البته سیستم نرم افزاری جدید در اختیار کاربران قرار گیرند.

به نظر می‌رسد هواوی برای اولین بار با ترکیب تراشه کایرین 980 و رابط کاربری EMUI 9، قصد عرضه محصولی متفاوت را دارد. اینکه اسمارت فون های این شرکت چینی در آمریکا عرضه نمی‌شوند، خبر بسیار ناراحت‌کننده‌ای است، ولی این گوشی ها تقریبا در تمام کشورها به فروش خواهد رسید.

هواوی میت 20 و میت 20 پرو به صورت رسمی در تاریخ 16 اکتبر (24 اکتبر) معرفی می‌شوند. به همین بهانه، در ادامه به جمع‌بندی مهم‌ترین شایعات مربوط به این اسمارت فون ها خواهیم پرداخت.

هواوی میت 20 و میت 20 پرو

هواوی میت 20 پرو؛ دوربین سه گانه و اسکنر زیر صفحه؟

Mate 20 Pro، پرچمدار هواوی از این خانواده جدید خواهد بود و با ویژگی‌هایی همچون دوربین پشتی سه گانه، صفحه نمایش لبه به لبه، یک باتری بزرگ با سرعت شارژ فوق‌العاده بالا و بیشتر روانه بازار خواهد شد.

هواوی میت 20 و میت 20 پرو

مورد توجه‌ترین المان در طراحی این تلفن هوشمند، استفاده سه سنسور دوربین و فلاش LED با آرایشی مربعی در کنار یکدیگر است. P20 Pro نخستین گوشی هواوی با دوربین سه گانه و سنسورهای 40 مگاپیکسلی اصلی، 20 مگاپیکسلی سیاه و سفید و 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو بود. این گوشی توانایی بسیار بالای خود در عکاسی شب و در حالت کلی، ثبت تصاویری بسیار باکیفیت را ثابت کرد؛ به همین جهت، به‌کارگیری آن در نسل جدید بعید نخواهد بود.

اولین گوشی جهانی با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه

میت 20 پرو می‌تواند موبایلی بسیار بزرگ نیز باشد چرا که شایعات از احتمال استفاده از پنل 6.9 اینچی خبر داده‌اند. ظاهرا حاشیه‌های صفحه ناچیز خواهد بود و سازندگان، ارتفاع گوشی را افزایش خواهند داد؛ در این صورت، به ناچار، ما با موبایلی بزرگتر از قبل رو به رو خواهیم بود. جدای از وجود نمایشگری با لبه‌های منحنی (مثل موبایل های سامسونگ)، به نظر می‌رسد کاربران باید منتظر یک ویژگی فوق‌العاده دیگر نیز باشند: اسکنر اثر انگشت زیر صفحه. اساسا، برای این کار بخشی از صفحه در نظر گرفته شده است که کاربران با فشردن آن بخش می‌توانند قفل دستگاه را باز کنند. علاوه بر این، گفته می‌شود هواوی از یک سیستم تشخیص چهره پیشرفته، همانند چیزی که در آیفون ایکس وجود دارد، استفاده خواهد کرد.

زیر قاب، نخستین تراشه 7 نانومتری دنیا یعنی کایرین 980 در کنار حداقل 6 گیگابایت رم قدرت‌بخش میت 20 پرو خواهد بود. این چیپ جدید نه‌تنها با یک معماری کاملا جدید ساخته شده، بلکه بهینه‌تر از همیشه نیز شده است تا سرعت دستگاه به شکل قابل توجهی افزایش یابد. این در حالی‌ست که نخستین تراشه 7 نانومتری کوالکام زودتر از سال 2019 معرفی نخواهد شد.

در مورد حافظه داخلی، ما وجود حداقل 128 گیگابایت حافظه با پشتیبانی از کارت Micro SD را پیش‌بینی می‌کنیم. در مورد باتری چطور؟ خوشبختانه هواوی همواره در حال افزایش ظرفیت باتری بوده و امسال از یک باتری بزرگتر 4200 میلی‌آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد.

رابط کاربری EMUI 9 با ظاهر مدرن و ژست‌های جدید

هواوی میت 20 و میت 20 پرو

رابط کاربری یکی از بخش‌هایی است که همواره در بررسی‌ها مورد انتقاد کارشناسان قرار می‌گیرد. علی‌رغم امکانات بالا و سرعت بسیار خوب رابط کاربری EMUI، ظاهر آن فوق‌العاده قدیمی است.

خبر خوب این است که هر دو گوشی هواوی میت 20 و میت 20 پرو به صورت پیش‌فرض از رابط کاربری EMUI 9 بهره خواهند برد. این نسخه جدید علاوه بر داشتن ظاهری صیقل‌یافته و زیبا، با رابط مبتنی بر ژست (همانند چیزی که در آیفون ایکس می‌بینیم) به دست کاربران می‌رسد.

البته ظاهر کلی رابط کاربری تغییر نخواهد کرد، اما چیزهای کوچک، آسان‌تر و راحت‌تر از گذشته خواهد شد. به عنوان مثال، در اپلیکیشن ها، دکمه‌های معمول در بخش پایینی صفحه قرار خواهند گرفت تا کاربران برای لمس آنها نیازی به کش آوردن انگشت خود نداشته باشند. در سوی دیگر، ناوبری ژست با حالت‌هایی همچون لمس لبه صفحه و کشیدن انگشت به سمت راست و چپ همراه خواهد شد، در حالی که با حرکت دادن انگشت به سمت بالا به صفحه هوم منتقل خواهید شد و در صورتی که بعد از حرکت دست به سمت بالا، انگشت خود را نگه دارید، کارت‌های مالتی‌تسکینگ پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

EMUI 9 بر پایه اندروید 9 پای طراحی شده است؛ در نتیجه، هواوی میت 20 و میت 20 پرو از اولین گوشی های بازار با نسخه جدید اندروید خواهند بود.

هواوی میت 20 و میت 20 پرو

میت 20 پرو (سمت راست)، میت 20 (سمت چپ)

عرضه هواوی میت 20 با ناچ قطره آب

هواوی میت 20 در مقایسه با نسخه پرو، قیمت پایین‌تری داشته و ظاهر قرار است با ناچ قطره آب در اختیار کاربران قرار گیرد. قاب پشتی این گوشی نیز میزبان دوربین سه گانه خواهد بود، اما با آرایشی عمودی و سنسورهای 20 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی سیاه و سفید و 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو.

استفاده از بریدگی کوچکتر به معنی افزایش صفحه و کاهش حاشیه‌ها است، اما خریداران از سیستم تشخیص چهره پیشرفته محروم خواهند شد. در مورد اسکنر اثر انگشت نیز گفته می‌شود سازندگان، این حسگر را روی قاب پشتی تعبیه خواهند کرد.

مورد دیگر، به‌کارگیری نمایشگر LCD به OLED است؛ در این صورت، پویایی و شادابی رنگ‌ها در مقایسه با نسخه پرو کمی کاهش پیدا خواهد کرد.

گجت نیوز به صورت ویژه مراسم معرفی گوشی های هواوی میت 20 و میت 20 پرو را پوشش خواهد داد.