اینستاگرام

بنیان گذاران اینستاگرام از شرکت فیس بوک استعفا دادند

بنیان گذاران اینستاگرام هشت سال بعد از تاسیس این شبکه اجتماعی و شش سال بعد از فعالیت در کنار تیم فیس بوک، از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند. آیا ترک فیس بوک توسط موسس های اینستاگرام به رسوایی بزرگ شرکت تحت اختیار مارک زاکربرگ برمی‌گردد؟

شش سال بعد از خریده شده اینستاگرام توسط بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا به قیمت 1 میلیارد دلار، بنیان گذاران اینستاگرام که تا امروز تحت نظر فیس بوک به فعالیت خود ادامه می‌دادند، از این شرکت استعفا دادند. کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کریگر (Mike Krieger) تا امروز، به ترتیب مدیر عامل و مدیر ارشد فناوری اینستاگرام بودند، شبکه اجتماعی که با تمرکز بر روی قرار دادن تصاویر مربعی شکل، در ابتدا با Burbn معرفی شد و سپس دنیا را تصرف کرد.

با گذشت کمتر از دو سال از زمان انتشار نخستین اپلیکیشن اندرویدی و آی او اسی اینستاگرام، فیس بوک آمادگی خود برای خرید این سرویس را اعلام کرد. در آن زمان، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی حدود 30 میلیون نفر بود، اما از چند ماه پیش، آمار یک میلیارد کاربر فعال ماهیانه را نیز پشت سر گذاشته است. اگر قرار بود امروز اینستاگرام، با در نظر گرفتن همه قابلیت‌هایش از جمله استوری که بعد از تصاحب فیس بوک به آن اضافه شد فروخته شود، قیمتی بسیار بسیار بیشتر از 1 میلیارد دلار می‌داشت.

اینستاگرام

چرا بنیان گذاران اینستاگرام فیس بوک را ترک می‌کنند؟

ترک فیس بوک توسط بنیان گذاران اینستاگرام ما را به یاد استعفای موسس‌های واتس اپ می‌اندازد، پیام رسانی که سال‌ها قبل توسط فیس بوک خریداری شده و مدیرهای آن تا مدت‌ها قبل، تحت نظر فیس بوک فعالیت می‌کردند. برایان اکتون (Brian Acton) و جان کوم (Jan Koum) به عنوان بنیان گذاران واتس اپ مدت‌ها قبل فیس بوک را ترک کردند، اما ترک برایان اکتون بسیار جنجالی‌تر بود، چرا که وی بعد از استعفا، یک توییت با عنوان «فیس بوک را حذف کنید» (deleteFacebook#) منتشر کرد.

آقای اکتون، در پی رسوایی فیس بوک این شرکت را ترک کرده بود، اما دلیل استعفای جان کوم، دعوا با مدیران فیس بوک بر سر چگونگی مدیریت داده‌های کاربران اعلام شد.

اینستاگرام

بر اساس پست وبلاگی کوین سیستروم، به نظر هیچ مشکلی بین بنیان گذاران اینستاگرام و فیس بوک وجود نداشته و این دو فقط مشغول آماده شدن برای فصل بعدی (فعالیت‌های خود) هستند. اقای سیستروم در پست وبلاگی خود گفت او به همراه مایک کریگر، به خاطر گذراندن هشت سال از زندگی خود برای توسعه اینستاگرام و صرف شش سال همراه تیم فیس بوک بسیار خوشحال هستند. به گفته بنیان گذاران اینستاگرام آن‌ها کار خود را با 13 نفر‌ آغاز کردند، اما اکنون صدها نفر برای اینستاگرام کار کرده و دفاتر آن در سراسر دنیا وجود دارد. اکنون که شمار کاربران پلتفرم توسعه یافته به دست آن‌ها به یک میلیارد نفر رسیده است، این دو نفر تصمیم دارند فصل جدید فعالیت‌هایشان را شروع کنند.

بنیان گذاران اینستاگرام تصمیم دارند مدتی به استراحت پرداخته و در پی کنجکاوی‌های خود باشند تا از این طریق، مجددا خلاقیت بالایشان را به دست بیاورند. به عقیده آن‌ها، ایجاد چیزهای جدید نیازمند قدم برداشتن به عقب، در نظر گرفتن موارد الهام‌بخش به ما و سپس منطبق کردن آن‌ها با نیازهای دنیا است. این برنامه‌ای است که کوین سیستروم و مایک کریگر در سر دارند. آن‌ها اعلام کردند همچنان مشتاق به دنبال کردن آینده اینستاگرام و فیس بوک خواهند بود، چرا که عقیده دارند آن‌ها شرکت‌هایی نوآور و شگفت‌آور هستند.

بنیان گذاران اینستاگرام

کوین سیستروم همچنین با انتشار یک توییت اعلام کرد سفر هشت ساله‌اش همراه با اینستاگرام را هرگز فراموش نخواهد کرد. این پروژه با ساخت محصولاتی ساده به منظور حل مشکلات جهانی آغاز شد. حالا که بنیان گذاران اینستاگرام به عقب نگاه کرده و سفر هشت ساله‌شان را به یاد می‌آورند، بسیار شاد و خرسند هستند.

بنیان گذاران اینستاگرام

حداقل به ظاهر، هیچ مشکلی بین دو موسس اینستاگرام و فیس بوک وجود نداشته و آن‌ها تصمیم دارند حالا که از رو به جلو پیش رفتن فرزندشان توسط فیس بوک مطمئن هستند، پروژه‌های بزرگ دیگری را به دنیای تکنولوژی تقدیم کنند.