واتس اپ

بنیان گذار واتس اپ: زمان آن رسیده که فیس بوک خود را حذف کنید!

برایان اکتون بنیانگذار واتس اپ طی انتشار یک توییت جنجالی از کاربران خواست حساب کاربری خود در فیس بوک را حذف کنند. این در حالی است که بنیانگذار واتس اپ ثروت کلان خود را مدیون فیس بوک است.

در سال 2014، فیس بوک شرکت واتس اپ را به قیمت 16 میلیارد دلار خریداری کرد و سبب شد ثروت زیادی به جیب بنیانگذاران آن یعنی جن کوم (Jan Koum) و برایان اکتون (Brian Acton) سرازیر شود. اگرچه جن کوم هنوز تحت سلطه فیس بوک به رهبری واتس اپ ادامه می‌دهد، اما اکتون مدتی پیش این شرکت را با هدف راه‌اندازی کسب و کاری دیگر ترک کرد.

توییت جنجالی بنیانگذار واتس اپ

توییت جدیدی که برایان اکتون در صفحه شخصی خود منتشر کرده نشان می‌دهد او اکنون با بنیاد فیس بوک که واتس اپ نیز جزوی از آن محسوب می‌شود، مشکل دارد! او طی انتشار یک توییت نوشت «فیس بوک (خود) را حذف کنید».

پیام بنیانگذار واتس اپ

بنیانگذار واتس اپ در توییت جدیدش به طور کامل نوشت «اکنون زمان آن شده تا فیس بوک را حذف کنید». نه تنها خود برایان اکتون، بلکه شرکت واتس اپ نیز تاکنون از نظردهی پیرامون این صحبت خودداری کرده است. گفتنی است اکتون در حال حاضر با داشتن 6.5 میلیارد دلار سرمایه، جزو ثروتمندترین مردان آی تی دنیا محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد مشکل بنیانگذار واتس اپ با فیس بوک سبب شده حتی با پیام‌رسانی که در نخستین شرکت خود توسعه داده است نیز مشکل پیدا کند، چرا که ماه گذشته، نزدیک به 50 میلیون دلار در پیام‌رسان سیگنال سرمایه‌گذاری کرد.

بعد از این که محققان دانشگاه کمبریج درباره مشکلات امنیتی فیس بوک و در خطر بودن حریم شخصی کاربران این شبکه اجتماعی اظهار نظر کردند، ارزش سهام آن با کاهش رو به رو شد. این موضوع سبب شد به تعداد منتقدان فیس بوک باز هم افزوده شود. بعد از این که بزرگترین شبکه اجتماعی برای پنج روز متوالی تبدیل به سیبل هدف منتقدان شد، شاهد انتشار توییت برایان اکتون بودیم.

بنیانگذار واتس اپ نخستین فردی نیست که بعد از ترک فیس بوک و یا شرکت‌های زیر شاخه آن، اظهارات تندی درباره آن کرده است. یکی دیگر از مدیران این شرکت، سال گذشته بعد از ترک مسئولیت خود گفت فیس بوک ابزارهایی تولید کرده که به بافت اجتماعی آسیب می‌زند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. LoooooooooooooooooooooooooL

    فیسبوک سالاره همه س با توئیتر

  2. #deletefacebook

    تهدید کرد؟ :)))))

  3. تا حالا چطوری اینقدر خودشو دست کم گرفته

  4. واتس آپ خیلی وقته از فیسبوک بهتر شده

  5. فقط تلگرام که اگه اونم فیلتر شه فقط یه شبکه اجتماعیی ایرانی

  6. من نه از فیس بوک استفادهمیکنم نه از واتس آپ خخخ