تیزر ویدیویی جدید گوگل پیکسل 3

انتشار تیزر ویدیویی جدید گوگل پیکسل 3 با تکیه بر فناوری اکتیو اج

تیزر ویدیویی جدید گوگل پیکسل 3 (Google Pixel 3) با اشاره به تکنولوژی اکتیو اج (Active Edge) این گوشی منتشر شد. اکتیو اج شبیه به فناوری اج سنس اچ تی سی بوده و روشی کاملا خاص برای قراری ارتباط با گوشی است.

یکی از کشورهایی که امسال، گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال بعد از رونمایی رسمی در بازارهای آن عرضه می‌شوند، ژاپن است. به همین دلیل تیزر ویدیویی جدید گوگل پیکسل 3 با اشاره به قابلیت اکتیو اج این گوشی، برای جلب توجه کاربران ژاپنی منتشر شد. اما فناوری اکتیو اج دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟

لمس نمایشگر گوشی، استفاده از برخی دکمه‌های فیزیکی موجود بر روی بدنه و یا صدور فرمان‌های صوتی برای دستیار مجازی، تنها روش‌های موجود به منظور برقراری ارتباط با گوشی هوشمند به شمار می‌روند، اما اچ تی سی سال گذشته، همراه با معرفی پرچمدار جدید خود، روش نوین دیگری به این فهرست افزود. در این روش، با فشردن دو طرف گوشی می‌توان دستورات خاصی ارسال کرد. به عنوان نمونه با فشار دادن دو طرف بدنه، قادر به فراخوانی دستیاری صوتی، باز کردن یک اپلیکیشن خاص، فعال‌سازی شاتر دوربین و یا هر کار دیگری خواهید بود.

گوگل بعد از خرید بخش موبایل اچ تی سی، این فناوری که اچ تی سی با نام اج سنس معرفی کرده بود را با اسم اکتیو اج به محصولات سری پیکسل آورد.

تا امروز تصور می‌کردیم گوگل پیکسل 3، یک گوشی ناچ استایل خواهد بود، اما شاید بتوان بر اساس فریمی که از این گوشی درون تیزر ویدیویی جدید گوگل پیکسل 3 رویت می‌شود نتیجه گرفت خبری از بریدگی بالای نمایشگر درون این مدل نخواهد بود و قرار است فقط مدل ایکس ال به بریدگی بالای نمایشگر مجهز شود.

گوگل پیکسل 3

گوگل، دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال را در روز نهم اکتبر (هفدهم مهر)، به صورت رسمی رونمایی می‌کند. گفته می‌شود در این روز، ساعت هوشمند این غول فناوری با نام پیکسل واچ نیز معرفی خواهد شد.

گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال پرچمدارانی قدرت گرفته از تراشه اسنپدراگون 845 بوده و همانند دو نسل قبلی، منحصربه‌فردترین ویژگی‌های آن‌ها ابتدا دوربین‌های (تک سنسور) بسیار باکیفیت و سپس داشتن قابلیت‌های نرم افزاری بیشتری نسبت به سایر دستگاه‌های اندرویدی است. انتظار می‌رود همانند سال‌های قبل، اصلی‌ترین اختلاف بین دو مدل، فقط اندازه نمایشگر آن‌ها باشد.

تیزر ویدیویی جدید گوگل پیکسل 3