طرح پیش فروش لوازم خانگی

طرح پیش فروش لوازم خانگی چگونه اجرا می‌شود؟

طرح پیش فروش لوازم خانگی با دریافت مجوز از ستاد تنظیم بازار و بر اساس شرایط سازمان حمایت از مصرف کنندگان توسط یکی از کارخانه‌های تولید لوازم خانگی اجرا شد. اکنون جزئیات جدیدی از اجرای این طرح اعلام شده است.

طرح پیش فروش لوازم خانگی توسط یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی به صورت اینترنتی از روز سه‌ شنبه 17 مهرماه شروع شده است. در این طرح در حدود 160 نوع لوازم خانگی نظیر انواع مختلفی از لباسشویی، اجاق گاز، یخچال و فریزر به دو روش قیمت قطعی و خرید با قیمت غیر قطعی و با سود مشارکت به فروش می‌رسد. محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگویی اعلام کرد در طرح پیش فروش لوازم خانگی فقط کالاهای ساخت ایران به فروش می‌رود و شرکتی که چنین طرحی را اجرا می‌کند از توانایی تولید بالایی برخوردار بوده و این طرح را برای محصولات تولیدی کارخانه خود انتخاب کرده است.

طرح پیش فروش لوازم خانگی

واحدهای صنفی تعهدی در تحویل کالا ندارند

طحان‌پور در ادامه عنوان کرد این کارخانه برای پیش فروش در شهر تهران نماینده‌هایی را داشته و متقاضیان باید مطلع باشند که پول پرداخت شده توسط آنها مستقیما به حساب کارخانه واریز خواهد شد و واحدهای صنفی مسئولیتی مبنی بر تحویل کالاها ندارند. همچنین با توجه به شرایط فعلی احتمال دارد کالاهای مورد نظر متقاضیان در زمانی که در طرح پیش‌ فروش لوازم خانگی تعیین شده، تولید نشود. در چنین وضعیتی واحدهای صنفی تعهدی در این خصوص نداشته و خریداران باید نحوه تحویل کالاهای خود را از طرف کارخانه پیگیری کنند.

طرح پیش فروش لوازم خانگی

دلایل ایجاد طرح پیش فروش لوازم خانگی

طحان‌پور همچنین اظهار کرد نیازهای مالی کارخانه‌ها، یکی از دلایل اصلی ایجاد چنین طرحی محسوب می‌شود. افزایش قیمت و کمبود مواد اولیه کارخانه‌ها موجب شده است تا فروشندگان مواد اولیه تنها به صورت نقدی یا پیش فروش به کارخانه‌ها مواد اولیه خود را بفروشند. این در صورتی است که کارخانه‌ها از نظر مالی دچار مشکل بوده و توان خرید نقدی مواد اولیه را ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پایان خاطر نشان کرد دقیقا مشخص نشده که آیا وزارت صنعت، معدن و تجارت از اجرای این طرح مطلع است یا خیر؛ زیرا در هفته‌های گذشته عنوان شد این وزارتخانه از این طرح خبر دارد، اما به تبلیغ طرح پیش فروش لوازم خانگی توسط این شرکت در صدا و سیما اعتراض کرد. البته طرح پیش‌ فروش لوازم خانگی با دریافت مجوز از ستاد تنظیم بازار و براساس شرایط و مقررات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اجرایی شده است.

طرح پیش فروش لوازم خانگی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. کاملا گرفتنمون سر کار

  2. سلام . قیمت پیش فروش لوازم خانگی ازقیمت بازار بیشتر است.

  3. خوبه دیگه از این ارزون تر میخاید ؟؟