کالبدشکافی هواوی آنر مجیک 2

کالبدشکافی هواوی آنر مجیک 2 ؛ نگاهی به دوربین سه گانه و مکانیسم اسلایدی

وب‌سایت چینی PC Pop با انجام کالبدشکافی هواوی آنر مجیک 2 (Huawei Honor Magic 2)، اجزای داخلی این گوشی را به تصویر کشیده است. در ادامه، نگاهی به بخش‌های داخلی موبایل جدید آنر خواهیم داشت.

هواوآنر مجیک 2 را می‌توان نسل جدیدی از گوشی های اسلایدی در نظر گرفت. روشی که برای طراحی این دستگاه به کار گرفته شده، پیچیدگی کمتری در مقایسه با سایر گوشی هایی داشته است که با استفاده از مکانیسم پاپ آپ، تلاش کردند فضای صفحه را با حذف دوربین سلفی افزایش دهند.

مثل همیشه، کالبدشکافی هواوی آنر مجیک 2 و جدا کردن اجزای آن با اعمال حرارت بر دستگاه و جدا کردن چسب آغاز می‌شود. شما در تصویر زیر می‌توانید پخش‌کننده فلزی گرما را مشاهده کنید؛ بخشی که زیر آن هم مغز پردازشگر دستگاه قرار گرفته است.

کالبدشکافی هواوی آنر مجیک 2

اما قبل از آن، دوربین باید خارج شود. برای این بخش، سازندگان از ترکیب دو ماژول دوربین (24 مگاپیکسلی سیاه و سفید + 16 مگاپیکسلی رنگی) به علاوه یک ماژول واحد (16 مگاپیکسلی فوق عریض) بهره برده‌اند. سیستم دوربین سلفی نیز از سه بخش جداگانه تشکیل شده است؛ وسطی، یک دوربین 16 مگاپیکسلی بوده و دو دوربین دیگر نیز اسکنر چهره سه‌بعدی مادون قرمز را تشکیل می‌دهند.

در مرحله بعدی، نوبت به باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی می‌رسد. اینجا از دو کانکتور استفاده شده است که احتمالا می‌توان آن را بخشی از عملکرد نسخه ارتقایافته 40W SuperCharge در نظر گرفت.

کالبدشکافی هواوی آنر مجیک 2

با عبور از باتری، مادربورد پیش روی شما قرار می‌گیرد. در اینجا، چیپست پرچمدار کایرین 980 زیر حافظه رم LPDDR4X -تولیدشده توسط SK Hynix- پنهان شده است (بخش قرمز رنگ). حافظه 128 گیگابایتی ساخته شده توسط توشیبا در بخش راستی جای گرفته (بخش زرد رنگ) و ماژول وای فای را که HiSilicon مسئولیت ساخت آن را بر عهده داشته است، می‌توان در بخش چپ پیدا کرد (بخش آبی رنگ).

کالبدشکافی هواوی آنر مجیک 2

مکانیسم اصلی آنر مجیک 2 در تصویر متحرک زیر خلاصه می‌شود. البته، اینجا چیز زیادی برای مشاهده نیست و ما فقط دو ریل کشویی و کابل ریبون را می‌بینیم. این همان بخشی است که باید نگران آن باشید؛ عمده‌ترین دلیل از کار افتادن گوشی های اسلایدی قدیمی، آسیب دیدن کابل ریبون بوده است.

کالبدشکافی هواوی آنر مجیک 2

نهایتا، به پایان کالبدشکافی هواوی آنر مجیک 2 می‌رسیم؛ جایی که اجزای این گوشی کاملا جدا شده است:

کالبدشکافی هواوی آنر مجیک 2