فناوری صفحه نمایش منعطف سامسونگ

افشای اسناد فناوری صفحه نمایش منعطف سامسونگ سبب چند میلیارد دلار ضرر شد

خیانت یک شرکت همکار غول کره‌ای و لو رفتن فناوری صفحه نمایش منعطف سامسونگ سبب شد شرکت چند میلیارد دلار ضرر کند. مقامات قضایی هنوز در حال انجام تحقیقات به منظور پی بردن به واقعیت ماجرا هستند.

رویترز در گزارشی از قرارگیری تکنولوژی نمایشگر منعطف سامسونگ در دست شرکت‌های چینی رقیب خبر داد. از قرار معلوم شرکت Toptec Co Ltd که مسئول تامین تجهیزات لازم برای تولید نمایشگرهای موبایل سامسونگ است، طی خیانت مدیر اجرایی و هشت کارمند دیگر شرکت، استاد مربوط به فناوری صفحه نمایش منعطف سامسونگ را در اختیار شرکت‌های چینی قرار داده است. در واقع اکنون راهکار تخصصی و منحصربه‌فرد سامسونگ در نحوه چسباندن شیشه نمایشگر منحنی به پنل او ال ای دی، از انحصار آن خارج شده است!

ضرر حاصل از افشای فناوری صفحه نمایش منعطف سامسونگ

بر اساس ادعای این شرکت کره‌ای، فاش شدن فناوری صفحه نمایش منعطف سامسونگ سبب کاهش 5.8 میلیارد دلاری میزان فروش آن‌ها طی سه سال آتی خواهد شد. در همین بازه زمانی، سامسونگ چیزی حدود 890 میلیون دلار سود ناشی از فروش گوشی هوشمند را از دست می‌دهد.

شرکت همکار سامسونگ، شانزده ابزار پردازش پنل را به شرکت‌های چینی فروخته است. بر اساس گزارش، اکنون حداقل دو شرکت، اسناد فناوری صفحه نمایش منعطف سامسونگ را در اختیار داشته و دو شرکت چینی دیگر نیز به زودی به آن دست پیدا خواهند کرد. پیش‌بینی شده در آینده‌ای نزدیک، میزان تقاضا برای خرید گجت‌های هوشمند منعطف به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

بعد از این اتفاق، جنگی بین چندین شرکت و فرد به راه افتاد. وکیل هیئت مدیره سامسونگ شکایتی علیه رئیس سامسونگ، شرکت Toptec و دیگر مدیران و کارمندانی که در لو رفتن فناوری صفحه نمایش منعطف سامسونگ دست داشته‌اند تنظیم کرده است. یکی از چهار شرکتی که طبق شایعات، به این تکنولوژی دست پیدا کرده است، BOE محسوب می‌شود. BOE قرار است به منظور ساخت صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر برای هواوی با این شرکت چینی همکاری کند. گفتنی است BOE بزرگترین تولیدکننده پنل‌های ال سی دی در دنیا به شمار می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. کلا شرکتهای چینی و در کل چین دزد بوده و هست و هیچی از خودشون ندترن
    انشاالله که جلوی شرکتهای چینی گرفته بشه تا بیشتر از این دزدی نکنن از روی بزرگان فناوری

  2. عه بیچاره …چقد امیدوار بود ب فروش این گوشیاش

  3. خوبش شد با این طراحی مسخرش بایدم ابینطوری میشد

  4. بیچاره شدن بدبختا

  5. درکل از سامسونگ خوشم نمیاد

    ولی خدایی در حقش نامردی کردن

    این شرکت هایی که اسناد رو خریدن

    اگ مرد مبارزه بودن باس رو در رو و تن به تن

    مبارزه می کردن اینکه از پشت خنجر بزنند

    و با رئیس سامسونگ باند بازی کنند و اسناد

    محرمانه سامسونگ رو بخرن که فایده نداره

    خوبه از راه درست پیشرفت کنی از راه دزدی

    که هر خری پیشرفت میکنه.