اپراتورهای اینترنت ثابت

اپراتورهای اینترنت ثابت باید با یکدیگر ادغام شوند

این روزها مشتریان اپراتورهای اینترنت ثابت کاهش یافته و این شرکت‌ها با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. بسیاری از مسئولان ارتباطی تنها راه‌حل‌ را ادغام اپراتورهای ثابت می‌دانند.

بسیاری از اپراتورهای اینترنت ثابت با مشکلاتی نظیر کاهش مشتری روبرو هستند و دلیل این مشکلات را مواردی همچون پایین بودن نرخ دیتا اپراتورهای تلفن همراه و عدم سرمایه‌گذاری FCPها در حوزه توسعه کیفیت خدمات اینترنتی می‌دانند. از این رو محمدباقر اثنی‌عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این خصوص عنوان کرد دلیل اصلی کاهش مشتری اپراتورهای اینترنت ثابت، پایین بودن نرخ دیتای اپراتورهای تلفن همراه است و به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند به جای تمدید اشتراک اینترنت ADSL خود، از اینترنت همراه استفاده کنند. از این رو این شرکت‌ها نسبت به 10 سال قبل با رشد بسیار کمی روبه‌رو بودند و حتی رشد منفی را تجربه کرده‌اند.

اپراتورهای اینترنت ثابت

چرا باید اپراتورهای اینترنت ثابت ادغام شوند؟

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص عنوان کرد سرمایه‌گذاری FCP‌ها در حوزه ارائه سرویس‌های اینترنت ثابت کافی نیست و به همین دلیل سعی داشتیم با تجمیع مجوزها و ارائه دو مجوز FCP و Servco به نوعی این شرکت‌ها را برای ادغام تشویق کنیم تا سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای رشد آن‌ها فراهم شود. البته در ابتدا تصمیم داشتیم فقط به شش FCP مجوز فعالیت دهیم، اما برای اینکه از رقابت در این بازار جلوگیری نشود، سرانجام 17 شرکت در این حوزه مجوز فعالیت گرفتند. تمامی این 17 شرکت از ظرفیت برگشت سرمایه برخوردار نیستند و برای پیشرفت باید سرمایه‌گذاری‌‌های بیشتری انجام شود. همچنین نمی‌توان به صورت اجباری آن‌ها را با هم ادغام کرد و تنها راه این است که خود اپراتورهای اینترنت ثابت برای ادغام پیش‌قدم شوند.

وزیر ارتباطات در ادامه عنوان کرد کیفیت سرویس‌های اپراتورهای اینترنت ثابت پایین است و به همین دلیل بسیاری از مشتریان این شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند به اپراتورهای تلفن همراه مهاجرت کنند؛ چرا که سرویس‌های اپراتورهای موبایل سرعتی معادل 25 مگ را ارائه می‌دهند و این در حالی است که سرعت اینترنت خانگی فقط 6 مگ است و کاربران از این وضعیت ناراضی هستند. به همین منظور 17 شرکتی که اینترنت ثابت ارائه می‌دهند، برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری خود باید ادغام شده و به یک شرکت واحد تبدیل شوند. از طرفی این شرکت‌ها عنوان می‌کنند که با ادغام شدن، رقابت از بین می‌رود که باید به آن‌ها بگویم هدف این شرکت‌ها در گام نخست توسعه شبکه است و در این شرایط نگران از بین رفتن رقابت نباشند.

اپراتورهای اینترنت ثابت

مشکلات ادغام شدن اپراتورهای اینترنت ثابت

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در خصوص سخنان وزیر ارتباطات گفت وزارت ارتباطات بر این باور است که 17 اپراتور اینترنت ثابت برای حل مشکلات خود می‌بایست ادغام شده و به 5 شرکت تبدیل شوند، اما تاکنون سازوکار مناسبی برای چنین اقدام‌هایی اندیشیده نشده است و هر کدام از این شرکت‌ها برای فعالیت‌های خود سرمایه‌گذار‌ی‌ها و امکانات مختلفی را فراهم کرده‌اند که مراحل ادغام شدن را به یک مشکل اساسی تبدیل می‌کند.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی نیز در این خصوص اظهار کرد با شرایطی که اپراتورهای اینترنت ثابت با آن مواجه هستند، بدون شک ما نیز از فرایند ادغام این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم تا آ‌ن‌ها به یک شرکت بزرگ و قدرتمند تبدیل شوند و با سرمایه‌گذاری به خوبی توسعه پیدا کنند. از این رو منتظر پیشنهاد این شرکت‌ها هستیم. البته این پیشنهاد‌ها باید در چارچوپ قانون بوده و نتیجه آن نیز توسعه و سرمایه‌گذاری باشد.

اپراتورهای اینترنت ثابت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. الان تو دنیا استفاده از adsl منسوخ شده چون تا یه حدی میتونه سرعت و پهنای باند در اختیار کاربرا قرار بده. تو دنیا دارن از روش های جدید که مبتنی بر وایرلسه استفاده میکنن. که متاسفانه در ایران گرون هستش

    از اون طرف adsl ها سرعتشون در شرایط نرمال تا 16 مگا بیت معادل 8مگابایته که تو سرعت بالا هزینشم زیاد میشه و به صرفه نیست
    اما اینترنت تلفن همراه اگه مثلا 4g باشه و تو یه محیط خوب میتونید تا 12 مگابایت هم سرعت بگیرید که در مقایسه با قیمتش مناسب و ارزونه
    البته درسته که ارزونه ولی خب باتوجه به شرایط اقتصادی کشور برای خیلیا پرداخت این هزینه هم زیاده و مشکل…

  2. کی گفته اینترنت دیتا ارزونه جنسش خوب بوده همه جای دنیا رایگانه یا حداقل اپراطوری با انصافه بعدشم وای فای رایگان دارن کل شهر بعد ما میایم سر گرون کردن بهونه میاریم اگه راست میگن رایگان کنن ببنیگ چطوریه جدیدا ساقیمه عوض کردم

  3. کیفیت پایین اینترنت ثابت و سرعت پایین و استفاده از تجهیزات قدیمی رو دارن میندازن گردن قیمت پایین اینترنت همراه. همه میدونن که ADSL در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه استفاده نمیشه و ما هستیم که داریم با تعدادی کشور مثل خودمون ازش استفاده می کنیم.

  4. کار خوبیه حداقل دیگه دزدی نمیکنن

  5. اینطوری که اصلا کار درستی نیست

  6. اینجوری نه رقابتی هست ن چیزی همه چی سر مشترکا خراب میشه

  7. الله اکبر چی میگن اینا

  8. “پایین بودن نرخ دیتای اپراتورهای تلفن همراه”
    : |
    جوک جدیده؟!