لپ تاپ لنوو یوگا اس 940

لپ تاپ لنوو یوگا اس 940 با چاشنی هوش مصنوعی از راه رسید

لپ تاپ لنوو یوگا اس 940 (Lenovo Yoga S940) با بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2019 توجه همگان را به خود جلب کرد. نمایشگر کم‌حاشیه را می‌توان مهم‌ترین مشخصه این لپ تاپ در نظر گرفت.

به دنبال لپ تاپ های گیمینگ، لنوو از یک لپ تاپ خوش‌ساخت و زیبای دیگر به نام یوگا S940 نیز در نمایشگاه فناوری لاس وگاس پرده برداشته است. این لپ تاپ جدید که شاید بسیاری از مشخصه‌های آن مثل سایر محصولات قابل حمل باشد، به نمایشگری لبه به لبه با شیشه‌ای منحنی بر روی آن مجهز شده است و می‌تواند کار کردن با آن را بسیار لذت‌بخش کند.

مشخصات لپ تاپ لنوو یوگا اس 940

لنوو یوگا اس 940، نمایشگری 13.9 اینچی و IPS LCD با نسبت تصویر 16:10 دارد و در دو نسخه مختلف عرضه می‌شود: نسخه ارزان‌تر با نمایشگر 1080p، شدت روشنایی 400 نیت و فناوری Dolby Vision و همین‌طور نسخه گران‌تر با نمایشگر HDR400 4K و شدت روشنایی 500 نیت. در حقیقت، این نخستین لپ تاپی است که با نمایشگر 16:10 در مقابل کاربران قرار می‌گیرد. همچنین با 1.2 کیلوگرم وزن و 12.2 میلی‌متر ضخامت، ما با یکی از باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ تاپ های دنیا نیز روبه‌رو هستیم. یکی از مواردی که به سازندگان اجازه داد حاشیه‌های نمایشگر را کاهش دهند، اضافه کردن یک بخش اضافی به بالای صفحه نمایش و تعبیه وبکم در آن بخش است.

علاقه‌مندان می‌توانند لپ تاپ جدید لنوو را با یکی از پردازنده‌های Core i5 یا Core i7 خریداری کنند. از آنجایی که یوگا اس 940 یک لپ تاپ مخصوص بازی نیست، نباید در انتظار کارت‌های گرافیک بسیار قدرتمند در آن باشید؛ در عوض، خریداران از گرافیک مجتمع Intel UHD 6320 برخوردار خواهند شد. نسخه پایه با 256 گیگابایت حافظه NVMe PCIe ارائه می‌شود و سفارش دستگاه با حداکثر 16 گیگابایت رم و هارد 2 ترابایتی امکان‌پذیر است.

اسپیکرهای لپ تاپ لنوو یوگا اس 940 از فناوری Dolby Atmos قدرت می‌گیرند. همچنین چینی‌ها از برخی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در لپ تاپ جدیدشان بهره برده‌اند که در نتیجه آن، کار کردن با دستگاه لذت‌بخش‌تر می‌شود. به عنوان مثال، زمانی که لپ تاپ خود را رها می‌کنید، سنسورهای هوش مصنوعی به صورت خودکار آن را قفل خواهند کرد. هنگام مکالمه تصویری نیز هوش مصنوعی با حذف نویزها، نقشی پررنگ را ایفا خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این لپ تاپ می‌توان به دوربین مادون قرمز برای تشخیص چهره، دو پورت Thunderbolt 3 USB-C و ادغام دستگاه با دستیارهای دیجیتالی آمازون الکسا و مایکروسافت کورتانا اشاره کرد.

لنوو یوگا اس 940 از بهار 2019 با قیمت پایه 1500 دلار در چین عرضه می‌شود.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :