پایگاه های گوگل گلس تعطیل شد ، آیا به خط پایان پروژه عینک گوگل نزدیک می شویم ؟

چند روزه پیش بود که در مقاله ای به آینده مبهم پیش روی پروژه گوگل گلس و احتمال ناکام ماندن آن اشاره کردیم.اکنون خبر تعطیلی پایگاه های این عینک هوشمند توسط گوگل ، بیش از پیش احتمال نابودی این پروژه را قوی تر می کند.

همزمان با معرفی عینک گوگل، موسوم به Google Glass، این کمپانی اقدام به راه اندازی پایگاه های مربوط به این پروژه کرد. در آوریل ۲۰۱۳ گوگل اقدام به فروش محدود عینک های هوشمند تحت عنوان Glass Explorers نمود و در مه ۲۰۱۴ فروش عمومی آن را آغاز نمود.

در آن زمان ۴ پایگاه اصلی در شهر های لس آنجلس، سانفرانسیسکو، نیویورک و لندن ایجاد شده بود که به راهنمایی مردم می پرداختند و افراد می توانستند از نزدیک به تجربه این عینک ها بپردازند. البته برای حضور در یکی از این پایگاه ها از قبل باید وقت بگیرید ولی در هفته ای که گذشته هیچ ملاقاتی در این مراکز برقرار نشده.

google-glass

گفته شده که گوگل در حال تعطیلی این پایگاه ها است چرا که پشتیبانی آنلاین یا تلفنی نسبت به قبل افزایش داشته. همچنین برای خرید این محصول می توان از طریق اینترنت درخواست داد تا به وسیله پست برای خریدار ارسال شود. بدین ترتیب دیگر نیازی به مسافرت های طولانی برای رسیدن به یکی از این پایگاه ها نخواهد بود.

متاسفانه عینک هوشمند گوگل نتوانست آن موفقیتی که اندروید یا دیگر پروژه های این شرکت کسب کردند را در سطح جهانی تجربه کند و این می تواند نشانه ای برای تعطیلی کامل این محصول باشد. چرا که در حال حاضر شما کارهای بسیار محدودی می توانید با این محصول به انجام برسانید.

پشتیبانی از اپلیکیشن های رسمی گوگل مثل گوگل ناو، گوگل پلاس، نقشه گوگل و جیمیل و همچنین برخی اپلیکیشن های سوم شخص مثل Evernote یا Path در این محصول وجود دارد. اما در مورد اپلیکیشن های دیگر مثل فیسبوک، توییتر یا فوراسکوئر باید گفت هنوز خبری از عرضه آنها برای این پلتفرم نشده است.

گوگل فهمیده که مردم هنوز آماده پذیرش چنین محصولی را ندارند. هنوز هیچ خبر رسمی از سوی این شرکت مبنی بر تعطیلی این پروژه یا پایگاه های اصلی آن منتشر نشده. در حال حاضر اندروید پوشیدنی اقبال بهتری برای دوام دارد. چرا که هم از لحاظ نرم افزاری پشتیبانی بهتره از آن شده و هم از شکل و شمایل به مراتب طبیعی تری نسبت به پوشیدن یک عینک هوشمند برخوردار است.

هرآنچه که هست، باید منتظر باشیم تا ببینیم گوگل چه فکری برای این پروژه بلاتکلیف اندیشیده است. تصور و دیدگاه شما در رابطه با این موضوع چیست ؟

منابع : 9to5google & androidheadlines

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*