اپلیکیشن حذف خودکار پیام

معرفی 5 اپلیکیشن با قابلیت حذف خودکار پیام و فایل برای محافظت از حریم خصوصی

قابلیت حذف خودکار پیام به کاربران اجازه می‌دهد حریم خصوصی‌شان را افزایش بدهند. در تمامی پلتفرم‌ها امکان حذف اتوماتیک پیام یا به طور کل فایل وجود نداشته و تعداد نرم افزارهای دارای این ویژگی محدود است.

تنها رمزنگاری داده‌های رد و بدل شده به منظور صیانت از حریم خصوصی کافی نیست. ممکن است هیچ فرد سومی نتواند بین شما و کاربر دریافت‌کننده پیام قرار بگیرد، اما بعید نیست داده به دست همان کاربر مقصد علیه شما استفاده شود! برای اطمینان از این که داده‌های متعلق به شما در هیچ کجای اینترنت ذخیره نشده‌اند، می‌بایست از اپلیکیشن‌های سلف دیستراکت و دارای تایمر به منظور حذف خودکار پیام یا فایل استفاده کنید.

استفاده از امن‌ترین پلتفرم‌ها نیز تضمینی برای عدم افشای داده‌هایتان ایجاد نخواهد کرد، چرا که با توجه به ذخیره‌سازی داده در یک مکان (سیستم کامپیوتری) مشخص، همچنان امکان دسترسی به آن وجود دارد. فراموش نکنید به منظور ارسال ایمیل‌های دارای قابلیت حذف خودکار پیام نیازمند ابزارهای جانبی نیستید، چرا که حالت محرمانه (Confidential Mode) سرویس جیمیل این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اپلیکیشن‌های دارای قابلیت حذف اتوماتیک پیام و فایل معرفی شده در این مطلب کاربردهای مختلفی دارند، اما ویژگی منحصربه‌فرد همگی، پشتیبانی از قابلیت سلف دیستراکت است. به عبارتی خودنابودشوندگی سبب شده آن‌ها تبدیل به ابزارهایی ایمن برای صیانت از حریم خصوصی شوند.

SafeNote

وب اپلیکیشن SafeNote

حذف خودکار پیام

این وب اپلیکیشن برای ارسال فایل‌ها و یادداشت‌ مناسب بوده و به کاربر اجازه می‌دهد زمان حذف خودکار هر یک را مشخص می‌کند. در دسته‌بندی اپلیکیشن‌های سلف دیستراکت، SafeNote یکی از جدیترین‌ها محسوب می‌شود، اما با توجه به کاربرد فراگیر آن، خیلی زود به محبوبیت رسیده است. همانند سایر نرم افزار مجهز به ویژگی حذف خودکار پیام یا فایل در اینجا نیز تمامی متن‌های نوشته شده یا فایل‌های بارگذاری شده رمزنگاری می‌شوند. در ادامه یک لینک در اختیار کاربر قرار داده می‌شود تا از طریق آن، فایل/متن را با دیگران به اشتراک بگذارد.

از جمله قابلیت‌های مهم SafeNote در مقایسه با سایر برنامه‌های دارای قابلیت حذف خودکار پیام ، امکان مشخص کردن زمان و چگونگی از بین رفتن لینک‌ها است. می‌توان زمان نابودی آن را به صورت روز و ساعت مشخص یا اعلام کرد بعد از نخستین مرتبه رویت شدن، سریعا پاک شود. دومین حالت برای زمانی مناسب است که به صورت فرد به فرد در حال ارسال پیام‌ یا هر نوع فایل بوده و فرد سومی نباید به آن دسترسی پیدا کند. در صورت تمایل برای اشتراک‌گذاری لینک با چند نفر، بهتر است از حالت تعیین زمان استفاده کنید.

در SafeNote خواهید توانست برای اطمینان بیشتر، با وجود قابلیت حذف خودکار پیام روی هر لینک پسورد قرار دهید. همچنین ابزاری به منظور آگاه‌سازی شما بعد از هر مرتبه باز شدن لینک وجود دارد. به این ترتیب با شمارش تعداد بازدیدها، از لو رفتن یا نرفتن آن مطلع خواهید شد! بعد از نابودی لینک، موضوع به اطلاع کاربر خواهد رسید.

1ty.me

وب اپلیکیشن 1ty.me

حذف خودکار پیام

ارسال پسورد حساب‌های کاربری از طریق ایمیل، پیام‌های عادی در پیام‌رسان‌ها یا هر سرویس متداول دیگر، بدترین ایده‌ای است که می‌تواند به ذهن یک کاربر برسد! برای این کار بهتر است از یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای دارای قابلیت حذف خودکار پیام استفاده کنید. کافی است پسورد مورد نظر را در قالب یک فایل نوشتاری در 1ty.me ایجاد کرده و سپس آن را به اشتراک بگذارید.

بعد از ورود به وب سایت، پسورد را در فیلد مخصوص وارد کرده و سپس روی دکمه Generate Link کلیک کنید. در ادامه یک لینک در اختیارتان قرار خواهد گرفت تا آن را با فردی که می‌بایست از پسورد مطلع باشد، به اشتراک بگذارید. نیازی به مشخص کردن زمان نابود شدن پیام نیست، چرا که این وب اپلیکیشن بعد از نخستین مرتبه باز شدن پیام، آن را از روی سرورهای خود حذف خواهد کرد. به همین دلیل امکان اشتراک‌گذاری یک پسورد با چند نفر وجود ندارد.

در 1ty.me قابلیتی به منظور اطلاع‌رسانی بعد از باز شدن لینک‌های ایجاد شده وجود دارد. در سمت مقصد نیز به کاربر بازکننده لینک هشدار داده می‌شود که لینک مورد استفاده، دیگر کاربرد نخواهد داشت، پس سریعا باید پسورد را در جایی (ایمن) ذخیره کند.

Secret Message for Slack

وب سایت SecretMessage

Slack مدت‌ها است برای بیشتر سازمان‌ها، تبدیل به اصلی‌ترین ابزار چت و ارسال پیام شده است. از طرفی در سازما‌ن‌ها، اغلب پیام‌های رد و بدل شده محرمانه بوده و نباید به محیط بیرون درز پیدا کنند. اگر سایر سازمان‌ها به پیام‌های درون سازمانی یک چارچوب خاص دست پیدا کنند، بعید نیست فاجعه‌ای رخ بدهد. پس باید از Secret Message استفاده کرد.

با استفاده از این وب اپلیکیشن که با سرویس پیام‌رسانی Slack یکپارچه می‌شود، می‌توان برای هر کاربر دیگری در این پلتفرم، پیام‌های دارای قابلیت حذف خودکار ارسال کرد. به عبارتی اسلک به طور پیش‌فرض دارای قابلیت حذف خودکار پیام نیست‌، اما می‌توان این ویژگی را از طریق ابزارهای جانبی به سرویس اضافه کرد. بعد از افزودن آن، یک پیام محرمانه را با عبارت “secret/” آغاز کنید (فقط عبارت داخل “” را در ابتدای پیام وارد کنید).

کاربر مقصد، تا زمانی که روی دکمه Read Note کلیک نکند، پیغام را مشاهده نخواهد کرد. به این دلیل احتمال دیده شدن پیام توسط افراد پیرامون وی، به صفر خواهد رسید. این پیام تا زمان رفرش نشدن Slack قابل مشاهده خواهد بود. کاربر دریافت‌کننده نیز می‌تواند آن را بعد از مشاهده و قبل از رفرش بعدی، به صورت دستی پاک کند. همانند بسیار از ابزارهای جانبی که تا امروز برای Slack توسعه پیدا کرده‌اند، استفاده از Secret Message نیز رایگان است.

Confide

دانلود Android | iOS | Windows | macOS

برنامه Confide

یکی از برنامه‌های دارای قابلیت حذف خودکار پیام که به جز لینوکس، برای سایر پلتفرم‌های مهم دنیا اعم از دسکتاپ و موبایل نسخه‌ای منتشر کرده، Confide است. اگر به دنبال یک پیام‌رسان ایمن با قابلیت حذف خودکار پیام به عنوان بخشی از امکانات پیش‌فرض سرویس هستید، Confide گزینه بسیار مناسبی است. مزیت فوق‌العاده این پلتفرم امکان استفاده از آن روی پلتفرم‌های مختلف و دسترسی به پیام‌ها روی گوشی یا دسکتاپ به صورت همگام‌سازی شده است.

تمامی پیام‌های رد و بدل شده در Confide به صورت انتها به انتها رمزنگاری می‌شوند. از طرفی هیچ کاربری نخواهد توانست در گفتگوهای فردی یا گروهی، از روی پیغام‌ها اسکرین شات بگیرد. این ویژگی در کنار قابلیت حذف خودکار پیام سبب می‌شود با یکی از ایمن‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسانی دنیا رو به رو باشیم.

امکان ارسال عکس و ویدیو در این سرویس فراهم بوده و با استفاده از نسخه پریمیوم آن، قادر خواهید بود به صورت نامحدود هر چه دوست دارید به پیام‌ها ضمیمه کنید. به عنوان یکی دیگر از قابلیت‌های Confide در راستای افزایش حریم خصوصی، می‌توان به امکان حذف پیام بعد از ارسال آن (و پیش از دیده شدنش) اشاره کرد.

Deelete

افزونه Google Chrome

افزونه Deelete

همه نرم افزارهای دارای قابلیت حذف خودکار پیام یا فایل برای افزایش امنیت و حریم خصوصی کاربرد ندارند. به عنوان نمونه می‌توان به یک افزونه مرورگر گوگل کروم با نام Deelete اشاره کرد که قادر است به جلوگیری از پر شدن فضای ذخیره‌سازی هارد دیسک با فایل‌های بدون استفاده، کمک کند. افزونه Deelete را می‌توان زمان‌بندی کرد تا فضای ذخیره‌سازی سیستم کامپیوتری را از فایل‌های یکبار مصرف دانلود شده خالی کند.

به عنوان نمونه می‌توان به ایمیل‌هایی اشاره کرد که از فایل ضمیمه‌شان تنها یک مرتبه استفاده می‌کنیم، اما آن‌ها برای همیشه در فولدر Downloads سیستم باقی مانده و رفته رفته سبب کاهش فضای در دسترس می‌شوند. افزایش تعداد و حجم فایل‌های بی‌مصرف به مرور زمان روی عملکرد دستگاه نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

افزونه Deelete، بعد از هر مرتبه دانلود فایل ضمیمه یک ایمیل یا هر فایل دیگری از اینترنت، درباره نیاز یا عدم نیاز به نگهداری آن از شما سوال می‌پرسد. در صورت عدم نیاز به فایل، افزونه 24 ساعت بعد از دانلود، آن را حذف خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. همه چیو پاک میکنه ک

  2. ما ک چیزی برای از دست دادن نداریمم پس مهم نی