بررسی اولیه ال جی وی 50

بررسی اولیه ال جی وی 50 و نمایشگر ثانویه LG Dual Screen

LG V50 به عنوان نخستین گوشی 5G ال جی رسما معرفی شد. همین بهانه‌ی خوبیست تا با بررسی اولیه ال جی وی 50 شما را با معایب و مزایای گوشی پرچمدار جدید ال جی بیشتر آشنا کنیم.

5G اصطلاحیست که در طول ماه‌ها و سال‌های پیش رو زیاد خواهید آن را شنید. پنجمین نسل فناوری شبکه سلولی وعده‌ی ظرفیت بهتر٬ سرعت داده بیشتر و تاخیر کمتر را می‌دهد. بنابراین مشاهده‌ی ویدیوهای اینترنتی با این فناوری٬ سریع‌تر از هر زمان دیگری خواهد بود.

ال جی وی 50 نخستین گوشی 5G شرکت ال جی و یکی از اولین محصولات مجهز به این فناوری است که به زودی شاهد عرضه آن در بازار خواهیم بود. اما علاوه بر این٬ ال جی یک قاب جداگانه را نیز برای گوشی جدید خود طراحی کرده که می‌تواند یک نمایشگر ثانویه را به آن افزوده و فضای دو برابری را در اختیار کاربر بگذارد. اما آیا این کافیست تا جی 5 بتواند با نخستین رقبای معرفی شده‌اش در کنگره جهانی موبایل٬ به رقابت بپردازد؟ آیا آن می‌تواند رقیبی برای گلکسی اس 10 5 جی باشد؟ ما در این مقاله با بررسی اولیه ال جی وی 50 می‌خواهیم شما را بیشتر با این پرچمدار جدید آشنا کنیم.

بررسی اولیه ال جی وی 50

ساخته شده روی یک فوندانسیون مستحکم

من دو ماه پیش با ال جی وی 40 کار کردم و می‌توانم بگویم که در دست گیری وی 50 احساس بسیار نزدیکی به آن را برای من تداعی کرد. دو گوشی از شکل و ظاهر و نمایشگر 6.4 اینچی یکسانی برخوردار هستند٬ در حالی که دوربین‌هایشان نیز از نظر مشخصات و خواص اپتیک یکسان هستند. وی 50 کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر است که می‌تواند به خاطر حضور یک باتری 20 درصد بزرگ‌تر (4000 میلی‌آمپر ساعتی) و یک سیستم خنک کننده‌ی جدید زیر قاب آن باشد. دوربین‌های پشتی نیز در قاب فرورفته‌اند و هیچ برآمدگی را نمی‌توان دید.

بررسی اولیه ال جی وی 50

مدل وی 50 بسیاری از قابلیت‌های که دیگر گوشی پرچمدار تازه معرفی شده ال جی٬ ال جی جی 8 ارائه می‌کند را در بر نمی‌گیرد. به طور مثال می‌توان به عدم حضور دوربین زمان پرواز (ToF) اشاره کرد٬ پس سیستم امنیتی تشخیص چهره در V50 خیلی هم پیشرفته نیست. به چه دلیل؟ ال جی قصد داشته نخستین گوشی 5 جی خود را بر روی یک فوندانسیون آزمایش شده و مقاوم طراحی کند و گزینه‌ی پیش روی آن فقط مدل V50 بوده است. پس تا حدودی می‌توان گفت که وی ۵۰ همان وی ۴۰ است و یک گوشی کاملا جدید نیست.

نمایشگر دوگانه٬ عملکرد را نیز دو برابر می‌کند؟

نمایشگر ثانویه LG Dual Screen پاسخ ال جی به هیجان موج گوشی های منعطف بود. هرچند آن خیلی شیک به نظر نمی‌رسد و همانند گوشی‌های هوشمند منعطفی که معرفی شدند از جنس آینده نیست٬ اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که یک راه حل جایگزین است.

بررسی اولیه ال جی وی 50

این نمایشگر ثانویه در اصل یک قاب برای گوشی است٬ اما برخی قابلیت‌ها را نیز به ارمغان میاورد. در این قاب یک نمایشگر OLED اضافی قرار گرفته که از باتری خود گوشی تغذیه می‌شود. اندازه‌ی آن (6.2 اینچ) کمی کوچکتر از نمایشگر اصلی بوده و وضوح کمتری را نیز ارائه می‌کند (1080×2060 به جای 1440×3120 پیکسل)٬ اما این تفاوت‌ها در آزمایش‌هایی که ما کردیم به چشم نمی‌آمدند. یکی دیگر از نکات قابل ذکر٬ لولای این قاب است که با مکانیزم خود زاویه ی 107 و 180 درجه‌ای به خود می‌گیرد که این برای گیمینگ و مالتی‌تسکینگ مناسب است.

چیزی که رد کردنش سخت است٬ شکاف بین دو نمایشگر است؛ پس هزینه‌ی کمتر نسبت به خرید یک گوشی منعطف٬ چندان بی‌دلیل هم نخواهد بود. اما بار دیگر باید بگوییم که راه حل ال جی به شما اجازه می‌دهد هر زمانی که خواستید نمایشگر را وصل کرده و یا آن را از گوشی جدا کنید تا وزن دیوایس بدون استفاده از نمایشگر دوم زیاد نباشد.

اسپیکرهای آپگیرد شده٬ ویدیوهای پرتره

در حالی که ال جی جی 8 با یک نمایشگر که دو اسپیکر روی آن سوار شده معرفی شد٬ اما ال جی وی 50 به یک رویکرد سنتی‌تر متکی است. آن از پیکربندی 1 اسپیکر استریو بهره می‌برد. یک بلندگوی 1.3 واتی زیر گوشی و دیگری که یک بلندگوی 0.7 واتی است٬ در داخل گوشی قرار دارد. فناوری این اسپیکر بوم باکس است که برای نخستین بار آن را با گوشی ال جی جی 7 دیده بودیم. ما در بررسی اولیه ال جی وی 50 به صدای بلند اسپیکرش پی بردیم.

بررسی اولیه ال جی وی 50

دو دوربین در جلو و سه دوربین در پشت این گوشی قرار دارد که بسیار شبیه به آنجیزیست که در گوشی وی 40 دیده بودیم. با این حال رابط کاربری دوربین بهبود پیدا کرده و به نرم افزارهای اپل و سامسونگ بیشتر شباهت پیدا کرده است. این تغییریست که فکرش را هم نمی‌کردیم. خوشبختانه یک حالت جدید فیلمبرداری نیز اضافه شده است که به کاربر اجازه می‌دهد افکت بوکه را به صورت زنده روی فیلم‌های در حال ضبط با دوربین‌های پشتی اعمال کند. ما این قابلیت را هم بررسی کردیم٬ اما قضاوت نهایی در مورد آن را به بعد از بررسی‌های مفصل‌تر موکول می‌کنیم.

انتظارها

ال جی وی 50 مشابه آنچیزیست که از یک گوشی بالارده انتظار دارید. با تراشه‌ی اسنپدراگون 855 اندروید 9 پای و پنج دوربین روی بدنه‌ی خود٬ آن می‌تواند رقیب جدی برای گوشی‌های بالارده‌ی اندرویدی همچون گلکسی اس 10 5 جی باشد. به خصوص اگر از نظر قیمتی نیز آن‌ها را کنار هم بگذاریم.

بررسی اولیه ال جی وی 50

اما این گوشی نیز بدون عیب نیست. به طور مثال ال جی نوآوری خاصی در این گوشی نداشته و همانند ال جی جی 8 که به طور مثال از یک دوربین ToF و اسپیکر روی صفحه برخوردار است٬ قابلیت‌های تازه‌ای را ارائه نمی‌کند. البته در اینجا نمایشگر ثانویه‌ی متصل شونده وجود دارد٬ اما فهرست اپلیکیشن‌هایی که عملکرد ویژه‌ای را با آن انجام می‌دهند محدود است. بنابراین بسیاری از کاربران فقط می‌توانند از یک نمایشگر این گوشی استفاده کنند.

بررسی اولیه ال جی وی 50

اما در بخش تجاری قضیه اوضاع فرق می‌کند. ال جی می‌گوید که وی 50 را به خاطر قابل اتکا بودن وی 40 مبتنی بر آن ساخته است٬ ولی ما معتقدیم که این شرکت به خاطر توسعه‌ی یک گوشی 5G با کمترین ریسک ممکن دست به چنین کاری زده است. به طور کلی دسترسی به فناوری 5G برای ماه‌ها (یا در برخی مکان‌ها سال‌ها) محدود خواهد بود٬ پس مشتریان می‌توانند به خوبی بررسی کنند و گوشی 5G خود را با حوصله از میان گزینه‌ها انتخاب کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*