پلی استیشن ویتا

سونی تولید کنسول بازی پلی استیشن ویتا را متوقف می‌کند

سونی تولید کنسول بازی قابل حمل پلی استیشن ویتا (Sony Playstation Vita) را تا چند روز آینده متوقف می‌کند. همچنین گفته می‌شود کارت‌های بازی فیزیکی این کنسول نیز دیگر به فروش نخواهند رسید.

پلی استیشن ویتا رسما به کار خود در دنیای کنسول های بازی پایان داد. شرکت سونی در صفحه‌ی مربوط به ویتا در سایت خود اشاره کرده است که تولید دو مدل آخر این خانواده را نیز به پایان رسانده است.

زندگی پلی استیشن ویتا در سال 2011 میلادی رسما آغاز شد، اما هرگز نتوانست در سراسر جهان به محبوبیت برسد و قربانی افزایش رقابت از سوی اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند شد. تنها 16.1 میلیون دستگاه ویتا تا به امروز به فروش رسیده است که کنسول دستی نینتندو سوئیچ در حال نزدیک شدن به این آمار فروش است و به نظر می‌رسد با توجه به بازنشسته شدن ویتا، می‌تواند به زودی آن را از سر راه بردارد.

منتظر نسل آینده‌ی پلی استیشن ویتا نباشید

پلی استیشن ویتا یک پلتفرم سرگرم کننده و جذاب برای بازی‌های مستقل، مخاطبان و ناشران بزرگ بود که البته دیگر آن را همراهی نمی‌کنند. سونی می‌گوید در سال جاری میلادی تولید کنسول بازی قابل حمل خودش را متوقف خواهد کرد و هیچ برنامه‌ای برای عرضه‌ی یک کنسول دستی جایگزین ندارد. همچنین فروش کارت‌های بازی فیزیکی برای این دیوایس نیز از 31 مارس (11 فروردین 98)، دقیقا انتهای سال مالی سونی متوقف خواهد شد.