فضا از نگاه فضانوردان ایستگاه فضایی

تصاویر فضا از نگاه فضانوردان ایستگاه فضایی را تماشا کنید

همواره علاقه‌مندان به فضا می‌پرسند فضا از نگاه فضانوردان ایستگاه فضایی چگونه است و آیا آن‌ها می‌توانند به خوبی ستارگان را تماشا کنند؟ فضانوردان ایستگاه فضایی برای پاسخ به این سوالات تصاویر خیره‌کننده‌ای را ثبت کرده‌اند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی هر 90 دقیقه یکبار مدار زمین را دور می‌زند؛‌ به بیانی دیگر پس از هر 45 دقیقه از یک نیمه زمین به نیمه دیگر آن می‌رسد و در نیمه‌ای که شب است می‌توانند بدون مزاحمت نور خورشید درخشش ستارگان را مشاهده کنند. از این رو فضانوردان ایستگاه فضایی این فرصت را دارند تا در شبانه‌روز 16 بار در قسمت تاریخ یا شب زمین قرار گرفته و در آسمان تاریک‌تر از دید ساکنان زمین، ستارگان را مشاهده کنند. برای آن‌ها هیچ نوع آلودگی هوا و ابری وجود ندارد و دید آن‌ها واضح‌تر است. البته فضانوردان برای تصویربرداری از چنین صحنه‌هایی به نوردهی‌های مناسبی نیاز خواهند داشت.

فضا از نگاه فضانوردان ایستگاه فضایی علاوه بر زیبایی‌هایی که دارد، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. پاول پاپویچ، یک فضانورد روس است که توانست دو بار به فضا سفر کند. وی در خصوص تفکر ضدخدایی در دوران شوروی گفت:

زمانی که برای دومین بار به فضا سفر کردم و هنگامی که ایستگاه فضایی سالیوت-3 در قسمت تاریک یا شب زمین قرار گرفت، از دریچه ایستگاه به فضای بی‌کران خیره شدم. درخشش میلیون‌ها نقطه در آسمان تاریخ که هر کدام نشان از وجود یک ستاره بود مرا به فکر فرو برد. با خودم گفتم این ایستگاه فضایی 15 متری توسط هزاران نفر طراحی شده است و در حال حاضر صدها نفر به صورت شبانه‌روزی آن را کنترل می‌کنند، اما چگونه ممکن است این جهان بی‌کران سازنده و هدایتگری نداشته باشد. از این رو این که می‌گویند این جهان سازنده‌ای ندارد،‌ یک ادعای غیر منطقی است و بدون شک این جهان توسط یک خالق بزرگ ساخته شده و کنترل می‌شود.

تصاویر فضا از نگاه فضانوردان ایستگاه فضایی

فضا از نگاه فضانوردان ایستگاه فضایی فضا از نگاه فضانوردان ایستگاه فضایی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی بده این همه ستاره تو اسمون شب هست ولی وقتی به اسمون نگاه میکنی یه تعداد خیلی کم دیده میشه