نورهای عجیب در آسمان قطب شمال

ناسا علت وجود نورهای عجیب در آسمان قطب شمال را اعلام کرد

اخیرا ستاره‌شناسان تصاویری از وجود نورهای عجیب در آسمان قطب شمال منتشر کرده بودند که در فضای مجازی خبرساز شد، اما ناسا در خبری علت وجود نورها را اعلام کرد و به حواشی پایان داد.

اخیرا ستاره‌شناران در شمال کشور نروژ نورهای عجیب و البته زیبایی را در آسمان مشاهده کردند که حواشی زیادی را مبنی بر موجودات فضایی به همراه داشت، اما ناسا دلیل منطقی برای آن عنوان کرد و به تمامی حواشی پیرامون این تصاویر پایان داد. بر اساس اعلام رسمی ناسا این نورها به دلیل تست موشکی ماموریت AZURE به وجود آمده و هدف این ماموریت نیز بررسی الگوهای بادهای خورشیدی است. در واقع ناسا با انجام ماموریت AZURE شفق قطبی مصنوعی ایجاد می‌کند تا بتواند بادهای ارتفاعات بالا را بررسی کند.

نورهای عجیب در آسمان قطب شمال

دلیل وجود نورهای عجیب در آسمان قطب شمال

نورهایی که در آسمان قطب شمال مشاهده شد به دلیل انتشار دو گاز بی‌خطر در اتمسفر است که این گازها در آزمایش بخار به وجود آمده‌اند. در واقع مراحل ایجاد این گازها نیز همانند پدیده شفق قطبی است. گفتنی است شفق قطبی به ایجاد نورهای رنگین و متحرکی در آسمان شب گفته می‌شود که در عرض‌های نزدیک دو قطب زمین پدیدار شده و ناشی از برخورد ذرات باردار باد خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یون‌سپهر (یونوسفر) زمین هستند. رصدگران با مشاهده چنین پدیده‌ای می‌توانند مسیرهای عمودی و افقی ذرات یونوسفر را به خوبی اندازه‌گیری کرده و شفق قطبی مصنوعی را نیز درک کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. از زمان ایجاد ناسا تا کنون خیلی از اتفاقات افتاده رو منتشر نکرده و همچنین برای بسیاری از این پدیده ها توضیحاتی غیر منطقی ارائه داده چون انها بر مبنای یک قانون هرگونه مشاهدات در مورد پرواز های ناشناخته را به عنوان تهدیدی برای تمدن بشری تلقی نموده اند و بدین منظور انرا به صورت محرمانه در اورده اند و از انتشار حقایق خودداری نموده اند .اما دلیل این پنهان کاری هر چه باشد به نظر من درست نیست و انها باید حقیقت رو به جامعه جهانی بگویند چون مردم لیاقت شنیدن حقیقت رو دارند.امروزه مردم چنان در مورد بزرگی کیهان اطلاعات دارند و اگر یک UFOدر یک روستای در سودان کشور افریقای هم فرود بیاید از دیدن ان متعجب نخواهند شد .

  2. ناسا بیجا کرد به هیچ چیزش اعتمادی نیست