سرانجام هکر ها سونی را به زانو در آوردند : اکران فیلم The Interview لغو شد !

The Interview نام فیلم جدید استدیو فیلم سازی سونی موسوم به سونی پیکچرز است که این روز ها دردسر بسیاری را برای این کمپانی بزرگ ایجاد کرده است.دردسری که به جرات میتوان آن را شکستی بزرگ برای این کمپانی قلمداد کرد.

موضوع این فیلم ( The Interview ) توطئه ای ساختگی برای کشتن کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است.

داستان از چند روز پیش و حملات شدید هکری به سونی پیکچرز آغاز شد.روی تمامی کامپیوترهای کارمندان این شرکت پیامی با عنوان “هک توسط GOP#” پدیدار شد که در آن با اعلام هک، دزدیده شدن اطلاعات و لینکی از موارد به سرقت رفته، خواستار اجرای درخواست‌های هکرها در ازای عدم افشاگری شده بود.
اطلاعات دزدیده شده شامل لیستی از اعداد مربوط به سابقه مالی و پسوردهای شخصی برای ورود به سرور بوده است.

این گروه هکری که خود را با نام نگهبانان صلح (Guardians of Peace) معرفی کردند به سرورهای سونی پیکچرز حمله کردند و علاوه بر اطلاعات سازمانی حساس و همچنین به سرقت بردن و دستکاری ایمیل‌های کارمندان این شرکت، واقعه دردناک‌تری نیز برای سونی پیکچرز رقم زنند و نسخه DVD Screener آخرین فیلم‌های این استودیوی فیلم‌سازی را به سرقت بردند و روی اینترنت به اشتراک گذاشتند.

در پی این اتفاقات ، شرکت سونی دولت کره شمالی را به عنوان اصلی‌ترین مظنون این پرونده معرفی کرد.کارشناسان با بررسی دقیق‌تر این هک و شیوه رفتار بدافزار نفوذ کرده به سیستم، به شباهت‌های بسیار نزدیک این کد مخرب با کدی که در مارس ۲۰۱۳ به بانک‌ها و شبکه‌های تلویزیونی و مخابراتی کره جنوبی حمله کردند، پی برده‌اند. حمله‌ای که جنوب نشینان اقلیم کره، آن را به هم خونان بالای سرشان نسبت دادند.

اندکی پس از مقامات رسمی کره شمالی در واکنش به اخبار شکل گرفته پیرامون این فیلم و هک سونی پیکچرز گفتند :

ساخت فیلمی درباره ترور یک رهبر خارجی، منعکس کننده اعمالی است که ایالات‌متحده در افغانستان، عراق، سوریه و اوکراین انجام داده است.

اما روز بعد یک دیپلمات کره‌ی شمالی دست داشتن این کشور در حمله‌ی سایبری فلج کننده به Sony Pictures را کاملا رد کرد.

اما هکر ها دست بردار نبودند ، چند روز بعد از اولین حملات هکری به سونی پیکچرز ، هکرها در یک ایمیل ، کارمندان سونی پیکچرز و خانواده هایشان را تهدید کرده و فاز جدیدی از مشکلات را برای سونی پیکچرز آغاز کردند.

با اینکه تمام انگشت های اتهام به سمت کره شمالی نشانه رفته بود ، FBI در گزارشی دخالت کرده شمالی در این اقدام خرابکارانه را رد کرد !

اما دیروز هکر های سونی بسیار گستاخانه تر وارد میدان شده و در بیانیه ای تمامی کسانی که قصد تماشای فیلم The Interview را داشتند را تهدید به عملیات تروریستی کردند.آن‌ها به صراحت گفته‌اند که “توصیه می‌کنیم از مکان‌های اکران این فیلم دوری کنید.”

پس از این تهدیدات تروریستی، سونی به شکل خصوصی به مدیران سینماها اعلام کرده که این شرکت به تصمیم احتمالی آنها برای عدم اکران فیلم The Interview “اعتراض نمی‌کند.”

اکنون ظاهرا تهدیدهای هکر ها کار ساز بوده و کمپانی سونی را به زانو در آورده است.سونی امروز رسما اکران فیلم The Interview را لغو کرد ! این فیلم قرار بود از تاریخ 25 دسامبر اکران عمومی شود.

این شرکت در بیانیه ای نوشت :

عمیقا از این تلاش گستاخانه برای اخلال در انتشار فیلم غمگین است.در پرتو تصمیم اکثر نمایش دهندگان برای عدم اکران فیلم مصاحبه، ما تصمیم گرفته ایم برنامه شروع پخش سینمایی آن از روز ۲۵ دسامبر را اجرا نکنیم.ما به تصمیم شرکای خود احترام می گذاریم، آن را درک می کنیم و البته کاملا در علاقه آنها به تامین امنیت کارمندان و تماشاگر سهیم هستیم.ما از فیلم سازان خود و حق آنها برای بیان آزادانه حمایت می کنیم و عمیقا از این نتیجه متاسفیم.

بنا به اطلاعات و اسناد منتشر شده توسط حمله کنندگان به سونی، تولید فیلم The Interview برای این شرکت مبلغ ۴۴ میلیون دلار هزینه در بر داشته است.

در همین رابطه بخوانید :