سفر به مریخ

رئیس جمهور آمریکا از ناسا خواست به جای ماه بر روی سفر به مریخ تمرکز کند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتی از ناسا خواست به جای سفر به ماه بر روی سفر به مریخ تمرکز کند. سازمان فضایی ناسا نیز در واکنش به این توییت اعلام کرد سفر به سیاره سرخ هدف نهایی این سازمان خواهد بود.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در صفحه شخصی توییتری خود توییتی را منتشر کرد که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. وی در این توییت سفر به ماه را بیهوده دانست. در متن توییت دونالد ترامپ آمده است از آنجایی که بودجه زیادی را مصرف می‌کنیم، سازمان فضایی ناسا نباید در خصوص سفر به ماه سخن بگوید. آمریکا 50 سال پیش این ماموریت را انجام داد. ناسا باید روی کارهای مهم‌تر و بزرگ‌تری چون سفر به مریخ (که ماه نیز بخشی از آن است)، مسائل دفاعی و علمی تمرکز کنند.

سفر به مریخ

رئیس جمهور آمریکا در توییت منتشر شده خود از سازمان فضایی ناسا انتقاد کرد که اگر این سازمان باز هم ماموریت دیگری را در کره ما انجام دهد، تمام سرمایه‌های خود را از دست خواهد داد. گفتنی است دونالد ترامپ در سال 2017 تامین سرمایه و پشتیبانی از عملیات اکتشاف در این سیاره را تعهد کرده بود. این توییت دونالد ترامپ واکنش‌های زیادی را به همراه داشت، اما بسیاری از خبرگزاری‌ها بر این باورند که رئیس جمهور آمریکا سعی دارد سفرهای فضایی را جزوی از اهداف بلندپروازانه خود اعلام کند تا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگاه‌های بیشتری را به خود جلب کند.

واکنش ناسا به توییت دونالد ترامپ در مورد سفر به مریخ

جیم برایدنستاین، مدیر ناسا پس از توییت دونالد ترامپ عنوان کرد به جای سفر به ماه، سفر به مریخ مقصد نهایی این آژانس فضایی خواهد بود. مسئولان سازمان ملی هوا و فضا آمریکا نیز اعلام کردند سفر انسان به ماه شرایط اقامت انسان در مریخ را فراهم می‌سازد.