کارت بلیط مترو

یک کارت بلیط مترو با 47 سال اعتبار کشف شد!

فرمانده یگان انتظامی پلیس متروی پایتخت از دستگیری دو متهم خبر داد که با جعل کارت بلیط مترو توانستند اعتبار آن تا سال 1445 افزایش دهند. در ادامه جزئیات این ماجرا مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اخیرا در صفحه مجازی خبری در خصوص دستگیری دو متهم به جرم جعل کارت بلیط مترو با هدف افزایش اعتبار آن به مدت 47 سال منتشر شد که حواشی زیادی را به همراه داشت. در همین رابطه سرهنگ علی راقی، فرمانده یگان انتظامی پلیس متروی پایتخت در شرح این ماجرا عنوان کرد ماموران پلیس آگاهی مترو تهران در حین بررسی‌های خود متوجه شدند که در یک سایت خرید و فروشی اینترنتی آگهی عجیبی وجود دارد که فرد آگهی دهنده اعلام کرده بود یک کارت بلیط مترو را با اعتبار سال 1445 به قیمت 30 میلیون تومانی به فروش می‌رساند.

ماجرای کشف کارت بلیط مترو با اعتبار 47 ساله

سرهنگ علی راقی در ادامه بیان کرد با توجه به اینکه این آگهی یک کلاهبرداری محسوب می‌شود و مترو تهران نیز چنین کارت بلیطی را صادر نکرده بود، ماموران با فرد ارسال‌کننده آگهی تماس گرفتند تا با یک برنامه‌ریزی وی را دستگیر کنند. فرمانده یگان انتظامی پلیس متروی پایتخت افزود این فرد با مراجعه در محل تعیین شد ادعا کرد که این کارت واقعی است و حتی برای اثبات آن در مقابل دیدگان ماموران نیز آن را تست کرد که سرانجام مشخص شد این کارت بلیط مترو تا سال 1445 اعتبار دارد. از این رو متهم که با یک نفر دیگر در مترو آماده بود، دستگیر و به کلانتری تحویل داده شدند.

کارت بلیط مترو

سرهنگ علی راقی افزود این دو متهم که هر دو نیز دانشجو فوق لیسانس هستند، ادعا کردند به همکاری یک از دوستان خود و با انجام عملیات سخت افزای و نرم افزاری توانستند کارت بلیط مترو را دستکاری کنند. این متهمان تصمیم داشتند این کارت را به قیمت 30 میلیون تومان به فروش برسانند. فرمانده یگان انتظامی پلیس متروی پایتخت گفت در حال حاضر برای این موضوع پرونده‌ای تشکیل شده است و متهمان نیز برای انجام تخقیقات به مقام‌های قضایی معرفی شدند. سرهنگ علی راقی در پاین خاطرنشان کرد:

 چنانچه شهروندان قصد خرید کارت بلیط اعتباری مترو را دارند از جایگاه‌های معتبر مستقر شده در ایستگاه‌های مترو اقدام به خرید این کارت‌ها کنند چرا که اخیرا مشاهده شده در سایت‌های خرید و فروش مجازی این شکل معاملات انجام می‌شود و هیچ نظارتی هم از سوی ناظران سایت‌های خرید و فروش اینترنتی بر اصالت کالا نمی‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این استعداد ها باید اینجوری خلاف کنن حالا چی شده با این کار زمین به اسمون ک نیومده

  2. خخخ دمشون گرم بابا