صنعت رباتیک

صنعت رباتیک 20 میلیون شغل تولیدی را تا سال 2030 تصاحب خواهد کرد

یک اتاق فکر انگلیسی در گزارشی عنوان کرد صنعت رباتیک 20 میلیون شغل تولیدی را تا سال 2030 حذف خواهد کرد. طبق این گزارش بیش از 1.7 میلیون شغل تولیدی از سال 2000 تاکنون به دلیل استفاده کارخانه‌ها از ربات‌ها از بین رفته است.

بررسی‌های یک اتاق فکر انگلیسی نشان می‌دهد به دلیل رشد صنعت رباتیک تا سال 2030 حدود 20 میلیون شغل تولیدی از بین خواهد رفت. این اتاق فکر عنوان می‌کند بیش از 1.7 میلیون شغل تولیدی از سال 2000 تاکنون به دلیل استفاده کارخانه‌ها از ربات‌ها از بین رفته است. اگر این آمار را به تفکیک موقعیت جغرافیایی در نظر بگیریم صنعت رباتیک حدود 400 هزار شغل در اروپا، 260 هزار شغل در آمریکا و 500 هزار شغل در چین را حذف کرده است. همچنین این گزارش نشان می‌دهد میزان رباتیک‌سازی خطوط تولید در سراسر دنیا به میزان چشمگیری در حال افزایش است و طبق آمار فقط از سال 2010 تاکنون سهام شرکت‌های ربات‌های صنعتی بیش از 2 برابر رشد داشته است.

رشد صنعت رباتیک و نابودی شغل‌ها

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد هر ربات جدیدی که در یک کارخانه مورد استفاده می‌گیرد، حدود 1.6 شغل تولیدی را از بین می‌برد. از سویی طی 5 سال آینده استفاده صنایع خدماتی در استفاده از ربات‌ها افزایش پیدا می‌کند که شغل‌های قسمت‌های لجستیک، سلامتی، خرده‌فروشی، سیاحتی و حمل‌ونقل نیز به میزان چشمگیری تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. البته همین بررسی‌ها نشان می‌دهد ربات‌ها می‌توانند باعث شکل‌گیری میلیون‌ها شغل جدید شوند و میزان بهره‌وری را به میزان زیادی افزایش دهند. همچنین تا سال 2030 نصب ربات‌ها حدود 30 درصد رشد خواهد کرد که این میزان باعث می‌شود تولید ناخالص جهانی 5.3 درصد افزایش پیدا کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خوب دیگه به نفع ما آدما ست .

  2. این که خوبه ربات ها کار میکنن ما نگا میکنیم خخخ

  3. نگران نباشید توی ایران کسی سمت رباتیک شدن نمیره هی خودتونید که خر حمالی کنید

  4. همین ربات ها ادما رو بیچاره میکننن بخدا