شرکت مخابرات ایران

سردمداری شرکت مخابرات ایران در نظارت بر کیفیت سرویس های اینترنتی استان‌ها

پس از اعتراض آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به وضعیت مراکز پاسخگویی و پشتیبانی شرکت‌های اینترنتی، سید مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران شخصا بازدید میدانی و جهادی از مراکز 2020 در استان‌ها را آغاز کرده است.

مدتی است که شرکت مخابرات ایران با هدف بهبود ساختار سرویس‌دهی به مشترکانش، نظارت‌های جدی و مسئولانه‌ای را بر مراکز پاسخگویی و پشتیبانی خود آغاز کرده است. چندی پیش محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با مرکز 2020 یا پشتیبانی شرکت مخابرات ایران و چند سرویس‌دهنده دیگر به صورت ناشناس تماس گرفت تا در جریان کیفیت پاسخگویی این مراکز قرار بگیرد.

شرکت مخابرات ایران

وی پس از این تجربه میدانی غافل‌گیر کننده، پستی را در پیج شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر و اعلام کرد که از کیفیت پاسخگویی راضی نبوده است. آذری جهرمی در پست اینستاگرامی خود نوشت:

امروز با پشتیبانی مخابرات (2020) و چند سرویس‌دهنده دیگر تماس گرفتم. کیفیت پاسخگویی اصلا خوب نبود. برخی حتی متوجه نشدند روی خطم اینترنت ندارم. این نوع خدمت و معطل کردن زیاد پشت خط شایسته مردم نیست. دو هفته، فقط دو هفته سازمان تنظیم مقررات و سرویس‌دهندگان فرصت دارند این وضع را اصلاح کنند. در پایان اگر تغییرات ملموسی مشاهده نشود، شخصا به این موضوع بدون هیچ مماشاتی ورود می‌کنم و می‌دانند آن موقع چه می‌شود. نمونه آن را درباره ستاره مربع‌ها و کم‌فروشی دیده‌اند که در زمینه حق‌الناس هیچ تعارف و خط قرمزی ندارم. اگر شما مردم عزیز هم در این خصوص شکایتی دارید لطفا با تماس با 195 آن را مطرح فرمایید تا رسیدگی شود.

مدیران شرکت مخابرات ایران وارد میدان شدند

پس از این اتفاق و اولتیماتوم وزیر ارتباطات، مدیران شرکت مخابرات ایران به شکل کاملا جهادی پا به میدان گذاشتند و بازدید و نظارت از مراکز پشتیبانی و پاسخگویی را شروع کردند. به این ترتیب برای اولین بار، کلیشه پشت میزنشینی مدیران ستادی شرکت مخابرات ایران شکسته شد و آقای مجید صدری، مدیرعامل مخابرات ایران اولین نفری بود که به صورت جهادی و شخصا پیگیری این موضوع را بر عهده گرفت. شخص مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در قبال انفعال مدیران سایر شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت، به مراکز مختلفی سرکشی کرده و مرابت کیفیت را با شاخص‌های سنجشی که در دست دارند، از نزدیک اندازه‌گیری می‌کنند. حتی جالب است در بازدیدی که از یکی از مراکز 2020 داشتند با مشکلی مواجه شدند که وزیر ارتباطات با تکیه بر نظارت مدیران مخابرات، پست دیگری را با این مضمون در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد:

وقتی حق‌الناس در جایی ضایع شد، زنجیره‌ای از تضییع حقوق شکل می‌گیرد. در بازرسی مدیران مخابرات ایران از پیمانکاران ارائه دهنده خدمات 2020، فعلا در دو استان مشخص شده است که این پیمانکاران مثلا امسال از 1.7 میلیون حقوق مقرر کارکنان 2020، حدود 1.2 میلیون به آنان پرداخت کرده‌اند. حقوق پرداخت نشده این سال‌ها بایستی محاسبه و به کارکنان بازگردد. از سهامداران و مدیران مخابرات ایران و نیز سازمان تنظیم مقررات که با جدیت موضوع بهبود خدمات 2020 را پیگیری کردند، ممنونم. این مهم باید با همین جدیت ادامه یابد. همچنین گزارش سایر اقداماتی که برای بهبود خدمات پشتیبانی از مشتریان آغاز شده را منتشر نمایند.

در حالی که تعدادی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت با چالش کم فروشی حجم اینترنت مواجه هستند، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از لایه‌های پنهان سهل‌انگاری در امور اجرایی این شرکت پرده‌بداری می‌کند که این مشکلات در نهایت از کیفیت خدمات کاسته و باعث نارضایتی مشترکان می‌شود.

پیش از این نیز سید مجید صدری، همزمان با ورودش به راس شرکت مخابرات ایران بر ارتقای کیفیت اینترنت تاکید کرده بود و طرح‌های مختلفی از جمله طرح «غزال» را برای رشد سرعت سرویس‌های اینترنتی پیاده‌سازی کرد. ایشان این بار بر رفع چالش چندین ساله این شرکت که همان مراکز پشتیبانی و پاسخگویی است، تمرکز کرده است. به خاطر همین پیگیری‌های قاطعانه و جدی مخابراتی‌ها است که وزیر ارتباطات در پست اینستاگرامی خود از سهامداران و مدیران مخابرات ایران و همچنین سازمان تنظیم مقررات تشکر کرده است.

شرکت مخابرات ایران

در ادامه، سید مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پیج شخصی خود در اینستاگرام، گزارش‌های مردمی را ارائه کرد تا مردم را در جریان جزئیات کار برای بهبود سیستم قرار دهد. یکی از این گزارش‌ها در خصوص سفر اخیر آقای صدری به قزوین است. وی در این باره پستی را منتشر کرد و نوشت:

در ادامه بازدید و بررسی عملکرد مناطق مخابراتی، همراه جمعی از اعضای محترم هیئت مدیره و مدیران شرکت سفری به منطقه قزوین داشتم. در این سفر جلسه‌ای با مدیران جهت بررسی وضعیت مخابرات قزوین، بازدید و بررسی از سامانه 2020، امور مشتریان و ملاقات عمومی با کارکنان، بازنشستگان، پیمانکاران انجام و به تبادل نظرات پرداخته شد و همچنین جلسه‌ای با مقامات ارشد استان به منظور هماهنگی جهت ارائه خدمات بهتر صورت گرفت. تاکید بر ارائه بهینه سرویس‌ها و ارتباطات فراگیر و یکپارچه با توجه به پتانسیل صنعتی و کشاورزی منطقه، رعایت هرچه بیشتر اصل مشتری‌مداری و حفظ کرامت کارکنان در طول سفر مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پست دیگری نوشت:

امروز برای بررسی بیشتر وضعیت اماکن رفاهی کارکنان، بازدیدی از دو مجموعه گرم‌دره و مرکز رفاهی شادمان در غرب تهران داشتم. هدف ما در شرکت مخابرات ایران بهره‌مندی همه کارکنان از امکانات عمومی فرهنگی و ورزشی است و توجه به حفظ و نگهداری این مراکز و استفاده بهینه در قدم اول و بازسازی، نگهداری و مدیریت هزینه‌ها در این حوزه اولویت است. شرکت مخابرات مثل این مجموعه‌ها، مراکز زیادی با پتانسیل بالا برای بهره‌برداری و استفاده بهینه دارد و تلاش ما این است که با مدیریت درست، همه همکاران و خانواده‌های آنها بتوانند از این امکانات بهترین استفاده را داشته باشند و ما هم با برنامه‌ریزی خوب بتوانیم در کوتاه‌مدت و بلندمدت فضایی مناسب، پرنشاط و اثربخش چه از لحاظ فردی و چه در بعد کلان سازمانی برای همه فراهم کنیم. قطعا در این حوزه نیز از پیشنهادهای خوب و سازنده شما استفاده خواهیم کرد.

شرکت مخابرات ایران

با توجه به روحیه ایجاد شده برای تحول در ساختار سرویس‌دهی مخابرات که سال‌های گذشته با وضعیت نه چندان مطلوبی مواجه بود و شکایت‌های بسیاری از سوی مشترکان داشت، امیدواریم سایر شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت ثابت نیز به این جرگه بپیوندند و همتی سراسری برای بهبود وضعیت خدمات‌دهی اینترنت شکل بگیرد. اقدام مدیران شرکت مخابرات ایران برای بازدید میدانی و جهادی از وضعیت مراکز 2020 در استان‌ها که برای اولین بار اتفاق افتاد می‌تواند سرمشقی برای مدیران سایر شرکت‌ها باشد تا به زودی شاهد حل شدن مشکلات این حوزه باشیم.