دوربین گوشی

شاید تا سال آینده گوشی هایی با دوربین 108 مگاپیکسلی وارد بازار شوند

یک افشاگر با نام کاربری IceUniverse که اطلاعات موثقی را از صنعت موبایل به اشتراک می‌گذارد؛ به تازگی خبر داده است که در سال آینده، گوشی هوشمندی را با دوربین 108 مگاپیکسلی و زوم اپتیکال 10x ملاقات خواهیم کرد.

تصویری که برای این افشاگری استفاده شده، شباهت زیادی به سامسونگ گلکسی نوت 10 دارد؛ اما IceUniverse در توییت خود هیچ اشاره‌ای نکرده است که کدام تولیدکننده، اولین گوشی هوشمند با دوربین 108 مگاپیکسلی را وارد بازار خواهد کرد.

دوربین 108 مگاپیکسلی

در ماه مارس، شرکت Credit Suisse هم با انتشار گزارشی پیش‌بینی کرد که در نیمه دوم سال جاری، سنسورهای 65 مگاپیکسلی را در گوشی های موبایل خواهیم دید و در سال 2020، شاهد تجهیز آن‌ها به سنسورهای 108 مگاپیکسلی خواهیم بود. در حال حاضر، یک سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی وجود خارجی دارد و طبق گزارش‌ها، برخی از تولیدکنندگان موبایل در حال استفاده از آن برای محصولات آینده‌ی خود هستند.

اما کدام کمپانی آن را تولید کرده؟ خب سنسور 64 مگاپیکسلی مورد اشاره، ساخت سامسونگ است و خبرهایی از معرفی قریب‌الوقوع چنین محصولی توسط سونی هم به گوش می‌رسد. کمپانی کره‌ای، رونمایی از یک دوربین با زوم اپتیکال 5 برابر را هم در دستور کار دارد.

با این حال، هنوز هیچ شرکتی اعلام نکرده که روی ساخت یک سنسور موبایلی 100 مگاپیکسلی یا زوم پریسکوپی 10 برابری کار می‌کند و فعلا، همه چیز حدس و گمان است. البته توجه داشته باشید که در اینجا از زوم اپتیکال صحبت می‌کنیم؛ نه زوم هیبرید 10x که در نسل فعلی گوشی های هوشمند هم وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. البته اینکه رقابت و نواوری لازمه حفظ سرمایه و فروش شرکت هاست و باعث رشد تکنولوژی میشه شکی نیست ولی گاهی یه سری موارد فقط جنبه روانی برای فروش هست
    مثلا گوشی های اسنپدراگون 845 با رم 8 گیگی رو در نظر بگیرید
    6 ماه بعد شرکت با رم 12 میده واقعا ایا با توجه به نرم افزار های کنونی این میزان نیاز هست ؟
    یا افزایش سنسور های دوربین های گوشی با این سرعت زیاد لازمه واقعا ؟

    چند نفر از شما عکس برداری حرفه ای یا فیلم برداری حرفه ای 4k میکنین ؟ ایا حافظه دخیره سازی این فیلم و تصاویر رو دارید ؟

  2. سال اینده یعنی 2020؟؟

  3. این سرعت تکنولوژی عجیب غریبه واقعا

  4. شط دیگه حرفی نمیومنه