نمایشگر موبایل 5K

یک گوشی سونی با نمایشگر موبایل 5K در راه است!

نمایشگر موبایل 5K احتمالا منحصربه‌فردترین ویژگی یکی از گوشی های هوشمند آتی شرکت سونی خواهد بود. این گوشی را تا امروز با نام سونی اکسپریا 1 آر (Xperia 1R) می‌شناسیم.

سونی احتمالا مشغول کار روی یک گوشی مجهز به نمایشگر موبایل 5K است. این گوشی دارای شماره مدل J8220 بوده و تا امروز با نام Xperia 1R شناخته می‌شود. بعید نیست اولین گوشی مجهز به صفحه نمایش 5K همان سونی اکسپریا 2 باشد. اگرچه قرار نیست سبک طراحی این گوشی در مقایسه با سونی اکسپریا 1 تغییر زیادی به خود ببیند، اما اندازه صفحه نمایش از 6.5 اینچی در پرچمدار کنونی، به 6.1 اینچ خواهد رسید. در نتیجه نسبت ابعاد تصویر بسیار عجیب 21:9 را در گوشی هوشمند سونی با نمایشگر موبایل 5K نیز خواهیم دید.

رزولوشن نمایشگر موبایل 5K سونی

رزولوشن نمایشگر این گوشی 5040 در 2160 پیکسل است. این در حالی است که در صفحه نمایش 6.5 اینچی 4K اکسپریا 1 از رزولوشن 3840 در 1644 پیکسل استفاده شد. در گوشی مجهز به نمایشگر موبایل 5K تعداد پیکسل‌ها 70 درصد افزایش پیدا خواهد کرد که تغییری بسیار مهم محسوب می‌شود.

اطلاعات فاش شده از گوشی نمایشگر موبایل 5K سونی

در سونی اکسپریا 1 تراکم پیکسلی برابر 643 پی‌پی‌آی است. این میزان در گوشی جانشین آن، اکسپریا 2 یا اکسپریا 1 آر، به 899 پی‌پی‌آی افزایش پیدا خواهد کرد. البته با توجه به عدم امکان استفاده از گوشی های هوشمند سونی در هدست‌های واقعیت مجازی موبایل و همچنین عدم وجود محتواهای دارای این رزولوشن به اندازه کافی، استفاده از یک نمایشگر موبایل 5K در پرچمدار بعدی سونی، کمتر جنبه کاربردی داشته و بیشتر برای به خاک مالیدن پوز رقبا مورد استفاده قرار خواهد گرفت!