دوربین گوگل پیکسل 3 ای امتیاز فوق‌العاده‌ای در DxOMark کسب کرد

دوربین گوگل پیکسل 3 ای موفق به کسب امتیازی فوق‌العاده‌ در DxOMark شد. امتیاز دوربین گوشی گوگل Pixel 3a در DxOMark با دوربین گوگل پیکسل 3 و آیفون ایکس آر برابری می‌کند!

DxOMark به تازگی نتایج اجرای تست‌های کامل خود روی دوربین گوگل پیکسل 3 ای را منتشر کرده است. مجموع امتیاز این گوشی در تمامی بخش‌ها 100 بوده است، رقمی که با امتیاز دوربین برخی از بهترین پرچمداران کنونی تقریبا برابری می‌کند. از نظر امتیاز کل، دوربین گوگل پیکسل 3 ای تنها یک واحد از آیفون ایکس آر و گوگل پیکسل 3 پایین‌تر قرار دارد، اما در  بخش عکاسی، هر سه گوشی موفق به کسب امتیاز 103 شده‌اند.

بررسی دوربین گوگل پیکسل 3 ای توسط DxOMark

میزان نوردهی دوربین گوگل پیکسل 3 ای به جز زمان قرارگیری در صحنه‌های دارای کنتراست بالا بسیار خوب است. دوربین گوشی های سری پیکسل گوگل، همیشه برای کسب کنتراست بالا، میزان نوردهی پایینی داشته‌اند. مقایسه آیفون ایکس آر با دوربین گوگل پیکسل 3 ای نشان می‌دهد گوشی اقتصادی اپل در سال 2018، قادر به ثبت جزئیات بیشتری در سایه‌ها است.

دوربین گوگل پیکسل 3 ای

همانند گوگل پیکسل 3 به عنوان یک گوشی پرچمدار، توان دوربین گوگل پیکسل 3 ای در ثبت دقیق رنگ‌ها بسیار خوب است، هر چند تمایل کمی به ثبت رنگ‌ها به شیوه‌ای سرد دیده می‌شود. روی هم رفته این مدل میان‌رده توانست در بخش تولید طبیعی رنگ‌ها، امتیاز بهتری نسبت به دوربین گوگل پیکسل 3 به دست بیاورد. از نظر عکاسی در مکان‌های سرپوشیده و فاقد نور طبیعی، دوربین گوگل پیکسل 3 ای نسبت به پیکسل 3 کمی تنزل داشته است، اما همچنان در وضعیت کاملا قابل قبولی قرار دارد.

تولید بهتر رنگ‌ها تنها برتری دوربین گوگل پیکسل 3 ای نسبت به دوربین مدل پرچمدار هم شماره خود نیست. این گوشی نه تنها از نظر کاهش نویز عملکرد بهتری دارد، بلکه قادر است جزئیات بیشتری را در چارچوب تصویر به ثبت برساند.

دوربین گوگل پیکسل 3 ای

گوگل توانسته از طریق راهکارهای نرم افزاری، عکاسی پرتره را با استفاده از دوربین‌های موبایل تک سنسور گوشی های هوشمندش امکان‌پذیر کند. از نظر عکاسی پرتره، دوربین Pixel 3a قادر به رقابت با Pixel 3 نیست. دلیل این امر، عدم توانایی گوشی برای حفظ پایداری در اعمال افکت بوکه در عکس‌های مختلف است.

دوربین گوگل پیکسل 3 ای جزئیات را به خوبی در میانه فریم به ثبت می‌رساند، اما با حرکت به سمت گوشه‌ها، رفته رفته از دقت کاسته می‌شود.

دوربین گوگل پیکسل 3 ای

دوربین اولین گوشی میان‌رده گوگل توانست در بخش سرعت و دقت فوکوس خودکار، تحسین DxOMark را برانگیزد. طی آزمایش، هیچ گونه اختلالی در عملکرد سیستم فوکوس خودکار دوربین گوگل پیکسل 3 ای رویت نشد. DxOMark دوربین Pixel 3a را از نظر فوکوس خودکار همرده بهترین‌های دنیا می‌داند.

حین تست دوربین گوشی برای فیلم برداری، کاهش میزان نوردهی حین کاهش میزان نور محیط، قابل توجه بود. این موضوع روی امتیاز دوربین Pixel 3a در بخش فیلم برداری تاثیر قابل توجهی داشت. در زمان عکاسی، این مشکل به لطف فناوری اچ دی آر پلاس برطرف می‌شود، اما تکنولوژی نام برده برای ویدیوها قابل استفاده نیست. علاوه بر نوردهی، میزان نویز در ویدیوها بالاتر بوده و دقت جزئیات در فریم‌ها کمتر از عکس‌ها است.

با این حال، DxOMark دوربین گوگل پیکسل 3 ای را برای فیلم برداری توانمند می‌داند، به طوری که نوردهی بسیار خوبی روی سوژه‌ اصلی داشته و در زمان وجود نور کافی در محیط، جزئیات را در مقایسه با گوگل پیکسل 3 خیلی خوب به ثبت می‌رساند.

دوربین گوگل پیکسل 3 ای

DxOMark در نهایت اعلام کرد امروز، توانایی‌های دوربین‌‌های تک سنسور گوشی های هوشمند را نمی‌توان با دوربین‌های چندگانه مقایسه کرد. اگرچه سخت افزار دوربین دو گوشی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ای یکسان است، اما در برخی مواقع، تفاوت‌هایی در تصاویر به ثبت رسیده توسط آن‌ها دیده می‌شود.

ضعیف‌تر بودن تراشه گوگل پیکسل 3 ای به خوبی تاثیرش را در بخش فیلم برداری نشان داد. البته این کاهش عملکرد نسبی و در مقایسه با دوربین گوگل پیکسل 3 بوده و روی هم رفته، دوربین گوگل پیکسل 3 ای برای فیلم برداری نیز مناسب است. اکنون برای دوست‌داران عکاسی با موبایل، که در پی صرف هزینه‌ای گزاف به منظور خرید یک پرچمدار نیستند، گوگل پیکسل 3 ای یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. جزعیاتو خیلی دقیق گرفته

  2. خیلیم دوربین قابلی نبود بنظر من