جزئیات فنی گوشی گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال

جزئیات فنی جدیدی از دو گوشی گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال منتشر شد

جزئیات فنی تازه‌ای از دو گوشی گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال (Google Pixel 4 & Pixel 4 XL) منتشر شده است. این جزئیات به تغییراتی گسترده در نسل جدید گوشی های پیکسل اشاره دارند.

ما پیشتر تصاویری از دو گوشی گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال را مشاهده کرده‌ایم٬ اما امروز اطلاعات فنی جدیدی از نسل آینده‌ی گوشی‌های پرچمدار گوگل به دست ما رسیده که می‌تواند برای طرفداران این شرکت جذاب باشد. البته باید در نظر داشته باشید که مانند هر گزارش غیر رسمی دیگری٬ برخی از این جزئیات نیز می‌تواند حقیقی نباشد.

نمایشگر بلندقامت‌تر٬ رم و حافظه‌ی بیشتر

همانطور که در گذشته اشاره کرده بودیم٬ دو گوشی خانواده پیکسل 4 با نسل گذشته‌ی خود هم اندازه خواهند بود. با این حال٬ پنل جلویی هر دو به صورت جدی بازطراح شده و برخی از نوآوری‌ها نظیر استفاده از یک نمایشگر بلندقامت‌تر را ارائه می‌کند. بر اساس اطلاعات به دست آمده٬ وضوح نمایشگر نسخه‌ی اصلی 2280 در 1080 پیکسل و مدل بزرگ‌تر 3040 در 1440 پیکسل خواهد بود. وضوح صفحه دو گوشی کنونی پیکسل 3 و 3 ایکس ال به ترتیب 2160 در 1080 پیکسل و 2960 در 1440 پکیسل است. هر دو پنل نیز از نوع OLED هستند.

جزئیات فنی گوشی گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال

گوگل گوشی‌های پیکسل خود را با یک رم 4 گیگابایتی همراه می‌کند. هرچند این ظرفیت در مقایسه با نسل اول پیکسل افزایش پیدا کرده است٬ اما اکنون تلاش می‌کند تا سطح عملکرد پیش‌بینی شده توسط کاربران را حفظ کرده و ظرفیت رمی مشابه با تلفن‌های هوشمند رقیب را ارائه کند. گزارش امروز حاکی از حضور یک رم 6 گیگابایتی زیر قاب چهارمین نسل از گوشی‌های پیکسل گوگل است. علاوه بر این٬ فضای ذخیره سازی آن‌ها نیز 128 گیگابایت خواهد بود. دیگر پیکربندی‌های این گوشی‌ها توسط منابع تایید نشده‌اند٬ اما احتمال عرضه‌ی یک نسخه‌ی 256 گیگابایتی نیز وجود دارد. حال اینکه آیا گوگل از یک رم 8 گیگابایتی نیز در این نسخه استفاده کند یا خیر٬ موضوعیست که فقط زمان می‌تواند آن را ثابت کند.

همراه این به‌روزرسانی‌های سخت افزاری٬ گوگل از یک پردازنده‌ی جدید نیز استفاده خواهد کرد. این تراشه می‌تواند اسنپدراگون 855 یا اسنپدراگون 855 پلاس تازه معرفی شده باشد. بدون توجه این٬ عملکرد دو گوشی خانواده پیکسل ۴ می‌تواند به طور قابل توجهی بهتر از پیکسل‌های سال گذشته باشد.

دوربین‌های بیشتر و سنسورهای اضافی

همانطور که در بالا اشاره کردیم٬ پنل جلویی نسل آینده‌ی پرچمدارهای گوگل بازطراحی اساسی خواهد داشت. این به خاطر جایگیری دو دوربین سلفی به‌روز شده٬ یک سنسور نور برای قابلیتی شبیه به True Tone Display و سنسور Soli Radar است که گوگل آن را در کنفرانس توسعه دهندگان سال 2015 خود معرفی کرده بود. این سنسور به کاربر اجازه می‌دهد با حرکت دست خود گوشی را کنترل کنند. علاوه بر این٬ راه ارائه‌ی سیستم تشخیص چهره‌ی سه بعدی نیز هموار می‌شود.

جزئیات فنی گوشی گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال

اما تغییرات گسترده فقط به قاب جلویی دو گوشی گوگل پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال محدود نمی‌شود. گوگل خودش تایید کرده است که این دو دیوایس مازول مربعی شکل دوربین را روی قاب پشتی خود به همراه دارند که این ماژول از سه سنسور دوربین و یک فلاش LED میزبانی می‌کند. بر اساس گزارش‌ها٬ در اینجا یک سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی جدید حضور خواهد داشت که یک لنز تله فوتو آن را همراهی می‌کند. سنسور سوم نیز یک سنسور طیفی است. مزایای استفاده از این سنسور رسما اعلام نشده است٬ اما احتمالا می‌تواند به عکاسی بهتر در شرایط نوری کم و ثبت عکس‌های پرتره کمک کند.

دیگر قابلیت‌ها و جزئیات گوشی‌های Pixel 4 هنوز مشخص نیست٬ اما از آنجایی که سه ماه تا رونمایی رسمی از آن‌ها باقی مانده٬ ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم موارد بیشتری افشا شود.

زمان عرضه گوشی گوگل پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال

انتظار می‌رود گوگل در اواسط ماه اکتبر از گوشی‌های پرچمدار جدید خود رونمایی کند و در اوایل ماه بعد آن‌ها را به فروش برساند. همچنین هنوز قیمت نهایی آن‌ها مشخص نشده است٬ اما می‌توانیم انتظار قیمت 799 و 899 دلاری را برای نسخه‌های پایه‌ی پیکسل 4 و 4 ایکس ال داشته باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. زیبایی خاص خودشو داره ولی سلیقه هرکسی نیست

  2. خیلی دراز نیست توی دست جا نمیگیره