کایرین 990 هواوی

تراشه موبایلی کایرین 990 هواوی از فیلمبرداری 4K با نرخ 60fps پشتیبانی می‌کند

شرکت هواوی رسما در کنفرانس توسعه دهندگان خود تایید کرده است که تراشه موبایلی کایرین 990 (Huawei Kirin 990) از فیلمبرداری 4K با نرخ 60fps پشتیبانی می‌کند.

گوشی‌های سری P‌ هواوی را همیشه به خاطر عملکرد خوب دوربین‌هایشان می‌شناسیم. به همین خاطر است که این محصولات همواره صاحب یکی از بهترین دوربین‌ها در بین گوشی‌های هوشمند هستند و تا چندی پیش در صدر جدول بهترین‌ها یک گوشی از این خانواده قرار داشت. اما حالا گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ موفق شده این جایگاه را از هواوی تصاحب کند.

هواوی پی 20 پرو و پی 30 پرو نوآوری‌های گسترده‌ای در بخش دوربین‌های خود داشتند،‌ اما همچنان به خاطر عدم پشتیبانی از فیلمبرداری 4K با نرخ 60fps توسط تراشه‌ی کایرین 970 و 980، نمی‌توانستند عملکرد خوبی را در بخش فیلمبرداری داشته باشند. حال این سوال پیش می‌آید که آیا این نقص در تراشه کایرین 990 هواوی برطرف خواهد شد یا خیر؟

کایرین 990 برای اولین بار در خانواده میت 30 هواوی

خبر خوب اینکه هواوی در کنفرانس توسعه دهندگان خود که هفته‌ی گذشته برگزار شد، پشتیبانی از فیلمبرداری 4K 60fps توسط تراشه‌ی آینده‌ی خودش را تایید کرده است. این تراشه برای نخستین بار در گوشی‌های سری میت 30 هواوی استفاده خواهد شد که تاریخ ورود آن‌ها به بازار 19 سپتامبر (28 شهریور) اعلام شده است.

اپل این قابلیت را در آیفون‌های سری 8 و آیفون ایکس خود در سال 2017 معرفی کرد. بعدها کوالکام نیز این ویژگی را به تراشه‌های خود اضافه کرد و اسنپدراگون 845 نخستین تراشه‌ی این شرکت بود که فیلمبرداری با نرخ 60 فریم بر ثانیه‌ای و وضوح 4K را ارائه می‌کرد. این ویژگی در گوشی‌های سری گلکسی اس 9 سامسونگ نیز حضور داشت، اما هواوی در این بخش از رقبای خود جا ماند.

حالا غول چینی با تولید تراشه‌ی 7 نانومتری Kirin 990 می‌خواهد این نقض را جبران کرده و بتواند در برابر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی و آی او اسی بازار، حرفی در زمینه‌ی فیلمبرداری نیز برای گفتن داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. واقعم نمیفهمم اینوب چ کاری میاد

  2. نفهمیدم این تراشه ب چ دردی میخوره؟