ایسوس استودیو بوک وان

لپ تاپ ایسوس استودیو بوک وان با قدرت گرافیکی بی‌نظیر معرفی شد

ایسوس استودیو بوک وان (ASUS StudioBook One) را باید برترین لپ تاپ حال حاضر جهان از لحاظ قدرت گرافیکی بدانیم. در ادامه علاوه بر این محصول، با کامپیوتر دسکتاپ و نمایشگر جدید ایسوس هم آشنا خواهید شد.

لپ تاپ ایسوس استودیو بوک وان از وجود کارت گرافیک انویدیا Quadro RTX 6000 بهره می‌برد. به گفته‌ی کمپانی تایوانی، این اولین و فعلا تنها لپ تاپ جهان است که چنین مشخصه‌ای دارد. ایسوس و انویدیا تاکید می‌کنند که استودیو بوک وان از لحاظ قدرت گرافیکی، حرف اول را در دنیا می‌زند.

ایسوس استودیو بوک وان ؛ قدرتمندترین لپ تاپ گرافیکی جهان

بر خلاف اکثر لپتاپ ها که گوشه‌های گرد شده دارند، این لپ تاپ 15 اینچی ایسوس دارای گوشه‌های زاویه‌دار است؛ هرچند که شاید این نوع طراحی، امروزه طرفداران چندانی نداشته باشد. البته برای چنین دستگاه قدرتمندی، بدنه‌ی آن باریک جلوه می‌کند که نکته مثبتی در طراحی آن محسوب می‌شود.

ایسوس پرو آرت استودیو بوک وان از پردازنده نسل نهم اینتل Core i9 و رزولوشن 4K UHD بهره‌مند است و تمام گستره‌ی رنگی Adobe RGB را پوشش می‌دهد. همچنین نمایشگر آن، تاییدیه پنتون و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز دارد. کمپانی تایوانی هنوز تاریخ عرضه و قیمت لپ تاپ استودیو بوک وان را اعلام نکرده است و فعلا باید به همین اطلاعات بسنده کنیم.

ایسوس استودیو بوک وان

دسکتاپ ایسوس پرو آرت استیشن D490MX

اما اگر کامپیوترهای دسکتاپ را به لپ تاپ ترجیح می‌دهی باید با ProArt Station D490MX آشنا شوید. این محصول هم با پردازنده نسل نهم اینتل i9 و حداکثر 64 گیگابایت حافظه DDR، مناسب کاربران حرفه‌ای است. همچنین می‌توانید از بین انویدیا Quadro RTX 4000  و GeForce RTX 2080 Ti یکی را به عنوان کارت گرافیک خود انتخاب کنید.

فضای ذخیره‌سازی دوگانه، متشکل از هارد درایو 1 ترابایتی و 512 گیگابایت SSD، دیگر مشخصه سخت افزاری دستگاه به شمار می‌رود. وجود دو پورت تاندربولت 3 در جلو هم سبب می‌شود که برای اتصال کابل، دردسری نداشته باشید. طبق اعلام کمپانی ایسوس، پرو آرت استیشن D490MX در سه ماهه چهارم سال 2019 قابل دسترس خواهد بود.

مانیتور ایسوس پرو آرت PA32UCG

نمایشگرهای سری ProArt ایسوس نیز عضو جدید خود را با نام PA32UCG شناختند. به ادعای کمپانی سازنده، این نخستین مانیتور HD1600 با ریفرش ریت 120 هرتز محسوب می‌شود. پنل IPS این نمایشگر 32 اینچی، دارای وضوح 4K UHD و نور پس‌زمینه mini LED است. به لطف وجود 1152 مینی ال ای دی، مانیتور جدید ایسوس کنتراست 1000000:1 و روشنایی 1000 نیت دارد. همچنین تکنولوژی Smart HDR ایسوس، پشتیبانی آن از HDR 10 و Dolby Vision را ممکن کرده است.

از امکانات ارتباطی PA32UCG باید به دو درگاه تاندربولت 3، یک دیسپلی پورت، سه HDMI و یک هاب USB اشاره کنیم. از قیمت این دستگاه هم اطلاعاتی در دست نیست؛ اما احتمالا می‌تواند گزینه جایگزینی برای طراحان حرفه‌ای باشد که به استفاده از اپل پرو دیسپلی XDR فکر می‌کنند.

مانیتور پرو آرت PA32UCG

علاوه بر این دستگاه‌ها، اپلیکیشن جدید ایسوس ProArt Creator Center هم هست که با کالیبراسیون رنگ و بهینه‌سازی عملکرد، نقش کمکی ایفا خواهد کرد. این محصولات ProArt می‌توانند رقیب مستقیم سری ConceptD ایسر باشند؛ چرا که مشخصات کم و بیش یکسانی دارند. البته باید بدانید که لپ تاپ ایسر کانسپت دی 9 دارای لولای چرخشی است؛ اگر علاقه‌مند به چنین خصوصیتی هستید.

مطالب نمایشگاه IFA 2019 را از این صفحه در گجت نیوز دنبال کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*