عکس سیاه چاله

اولین عکس سیاه چاله ، اسکار علم را دریافت کرد

دانشمندانی که توانستند اولین عکس سیاه چاله را به ثبت برسانند، جایزه اسکار علم را دریافت کردند. این جایزه با هدف قدردانی از پیشرفت‌های علمی به پژوهشگران و دانشمندان اعطا می‌شود.

برای تهیه اولین عکس سیاه چاله حدود 347 دانشمند با یکدیگر همکاری داشتند که به واسطه دستیابی به این کشف مهم توانستند جایزه بریکترو (Breakthrough Prize) را در حوزه فیزیک بنیادی کسب کنند. این جایزه که به اسکار علم معروف است به همراه 3 میلیون دلار جایزه نقدی به دانشمندان اختصاص داده خواهد شد. به طور کلی برای قدردانی از پیشرفت‌های علمی در سه شاخه فیزیک بنیادی، ریاضیات و علوم زیستی جایزه بریکترو به پژوهشگران یا دانشمندان اعطا می‌شود.

جزئیات ثبت اولین عکس سیاه چاله

این 347 دانشمند و پژوهشگر در روز 10 آوریل سال 2019 به کمک تلسکوپ افق رویداد (EHT) توانستند اولین عکس سیاه چاله بسیار بزرگ را به ثبت برسانند که در این تصویر در اطراف سیاه چاله هاله نوری به رنگ نارنجی از پلاسمای گرم سفید مشاهده می‌شود. این دانشمندان به سرپرستی شپ دوئلمن (Shep Doelman) با بیش از 10 سال فعالیت با تلسکوپ افق رویداد در مرکز اخترفیزیک هاروارد اسمیتسونین (CFA) توانستند با دریافت و ادغام سیگنال‌های دریافت شده از 8 تلسکوپ رادیویی در سراسر دنیا اولین تصویر از یک سیاه چاله را با فاصله 55 میلیون سال نوری از زمین، ثبت کنند.

عکس سیاه چاله

با کمک چنین روشی دانشمندان برای اولین بار در تاریخ از یک سیاه چاله تصویربرداری می‌کنند. در همین رابطه سرپرست این تحقیقات، شپ دوئلمن (Shep Doelman) عنوان کرد طی چندین سال گذشته همواره به مردم می‌گفتم که هدف ما عکسبرداری از یک سیاه چاله است و مردم نیز می‌گفتند زمانی گفته‌های تو را باور خواهیم کرد که یک تصویر واقعی از یک سیاه چاله را ببینیم. به طور کلی زمانی می‌توانید از حوزه کاری خود احساس رضایت داشته باشید که به شاهد محکمی برسید. ما توانستیم با تصویربرداری از یک سیاه چاله به دور جدیدی وارد شویم؛ چراکه این تصویر ما را برای اولین بار به افق رویداد و فضازمان نزدیک‌تر کرده است. گفتنی است افق رویداد یک سیاه چاله همانند نقطه‌ای است که به دلیل اثرات گرانشی قدرتمند آن، نور توانایی فرار از کشش آن را ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. واقعا آفرین باید گفت به اون دانشمندان ۳۰۰ و خورده ای با هم همکاری کنن خیلی