روش های فهمیدن هک شدن جیمیل و قطع دسترسی هکرها

اکانت جیمیل می‌تواند توسط هکرها هدف قرار گیرد و ما قصد داریم شما را با روش فهمیدن هک شدن جیمیل و قطع دسترسی هکرها آشنا خواهیم کرد.

با این که می‌توانید حساب کاربری جیمیل خود را از چنگ یک هکر در بیاورید، اما ممکن است حملات از روش‌های مختلفی انجام شود. بدین ترتیب می‌توان گفت که شناختن ابزار و ترفندهای موجود برای مقابله و شناسایی حملات هکرها، روش بسیار خوبی برای محافظت از حساب کاربری جیمیل است. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه متوجه هک شدن جیمیل خواهید شوید و در صورتی که یک هکر وارد صندوق پستی شما شد، باید چه اقداماتی را انجام دهید.

چگونه می‌توان ورود یک هکر به جیمیل را تایید کرد؟

روش‌های زیادی وجود دارد که یک هکر می‌تواند وارد حساب کاربری شما شود و در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد، باید سریع عمل کنید تا بتوانید حساب کاربری خود را مجددا تحت کنترل بگیرید.

1: دریافت یک هشدار امنیتی از گوگل

هک شدن جیمیل

خوشبختانه گوگل اقدامات امنیتی زیادی را برای شما انجام می‌دهد. هر بار که یک شخص وارد حساب کاربری شما شود، گوگل دو بار بررسی خواهد کرد تا ببیند آیا از مکان یا دستگاهی که شما در گذشته استفاده کرده‌اید، وارد شده است یا خیر؟ در صورتی که چیزی مشکوک به نظر برسد، جیمیل تلاش فرد موردنظر برای ورود به سیستم را به حالت تعلیق در خواهد آورد و یک ایمیل را برای دریافت تایید برای شما ارسال خواهد کرد. این یک ابزار مفید در برابر هکرها به حساب می‌آید، زیرا تلاش آن‌ها برای ورود به حساب کاربری جیمیل شما می‌تواند به عنوان یک اقدام مشکوک در نظر گرفته شود. حتی اگر آن‌ها در شبکه وای فای مشابه شما باشند، باز هم استفاده از دستگاه متفاوت می‌تواند باعث هشدار شود. بنابراین می‌توان شناسایی ورود از دستگاه‌های مختلف را به عنوان یک روش عالی جلوگیری از کلاهبرداری عنوان کرد و مهم‌تر از همه آن که به صورت پیش فرض فعال است.

2: مشاهده فعالیت‌های مشکوک صندوق ورودی و خروجی

در صورتی که فکر می‌کنید حساب کاربری جیمیل توسط یک شخص دیگری به سرقت رفته است، به صندوق ورودی و خروجی خود نگاه کنید. در صورتی که هکر از حساب کاربری شما به عنوان یک بخش از ایمیل‌های اسپم استفاده کرده باشد، قطعا پیام‌های هرز زیادی را در صندوق پستی مشاهده خواهید کرد. شما باید در صورت خالی بودن صندوق ورودی خود هم حساس باشید، زیرا ممکن است هکرها تمام پیام‌های شما را پاک کرده باشند. این امکان وجود دارد که پیام‌های عجیبی را در صندوق ورودی مشاهده کنید؛ به عنوان مثال ممکن است پیام‌هایی از کاربران مختلف برایتان ارسال شده باشد که درخواستشان، متوقف کردن ارسال پیام‌های اسپم است یا نوتیفیکیشن‌های ثبت نام از وب سایت‌هایی دریافت کنید که تاکنون وارد آن‌ها نشده‌اید. تمام این موارد می‌تواند نشانه‌هایی از هک شدن اکانت جیمیل باشد، بنابراین باید در سریع‌ترین زمان ممکن، رمز عبور خود را تغییر دهید.

3: دوستانتان به شما هشدارهایی خواهند داد!

در صورتی که دوستانتان نسبت به دریافت پیام یا مشاهده فعالیت‌های عجیب از جانب شما در جیمیل، هشدارهایی را به صورت حضوری یا تلفنی ارائه کنند، احتمالا اکانت جیمیل شما هک شده است. برخی کلاهبرداران و هکرها پس از ورود به حساب جیمیل، اقدام به ارسال لینک‌های فیشینگ یا پیام‌های جعلی برای مخاطبین خواهند کرد که می‌تواند موجب دریافت هشدارهایی از جانب آن‌ها شود.

4: نمایش فعالیت‌های عجیب در صفحه ورود جیمیل

هک شدن جیمیل

در صورتی که یک هکر یا فرد ناشناس از دستگاه شما برای ورود به حساب کاربری ایمیل استفاده کند، چگونه باید متوجه شوید؟ با این که روش های ذکرشده می‌توانند مانع هک شدن حساب جیمیل شوند، اما زمانی که فرد ناشناس از دستگاه شما برای ورود به اکانت جیمیل استفاده کنند، کارایی نخواهد داشت. در صورتی که تصمیم دارید فرد ناشناس را شناسایی کنید، می‌توانید فعالیت‌های آن‌ها را مشاهده کنید. قابلیت Activity Log می‌تواند کلیه تلاش‌ها برای ورود به حساب کاربری از تمام دستگاه‌های مختلف را نشان دهد. برای بررسی گزارش فعالیت وارد صندوق ورودی شوید و به سمت راست قسمت پایین نگاه کنید؛ در این بخش می‌توانید آخرین فعالیت خود را مشاهده کنید و در صورتی که در زمان مربوطه وارد اکانت جیمیل نشده باشید، متوجه هک شدن خواهید شد. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه جزئیات بیشتر موجود، اطلاعات بیشتری کسب کنید. جدول مربوطه اطلاعات زیادی همانند دستگاه، آدرس آی پی، تاریخ و زمان ورود به سیستم را نشان می‌دهد؛ این قابلیت به شما در شناسایی هکرها کمک خواهد کرد.

5: تغییر کردن ناگهانی رمز عبور جیمیل

گاهی وقت‌ها شما کلمه عبور را به درستی وارد نمی‌کنید. در صورتی که مطمئن هستید رمز عبورتان را به صورت صحیح وارد کرده‌اید، اما هنوز مورد قبول واقع نشده است، احتمالا یک فرد وارد اکانت جیمیل شده و آن را تغییر داده است.

روش بازگردانی حساب جیمیل

در صورتی که نسبت به دسترسی یافتن هکر به حساب کاربری اطمینان یافته‌اید، باید سریعا اقدام کنید. هر چه قدر که بیشتر منتظر باشید، هکرها می‌توانند آسیب بیشتری به شما وارد کنند. خوشبختانه بازگردانی حساب کاربری تا حد زیادی پیچیده نیست.

رمز عبور را تغییر دهید

گاهی وقت‌ها هکرها به دلیل استرسی که از حضور شما دارند، ممکن است که رمز عبور را تغییر ندهند و در این صورت، می‌توانید از رمز عبور قدیمی استفاده کرده تا وارد شوید و بتوانید رمز عبور را تغییر دهید. هنگامی که می‌خواهید رمز عبور جدیدی بسازید، حتما رمز عبور قوی‌تری را تعیین کنید. بدین ترتیب، هکرها نمی‌توانند با اعمال تغییراتی کوچک در رمز عبور وارد حساب کاربری شما شوند.

از ابزار Lost Your Password استفاده کنید

در صورتی که رمز عبور شما به وسیله هکرها تغییر کرد، اما آدرس ایمیل اضطراری شما را تغییر ندادند، می‌توانید درخواست تغییر رمز عبور را از طریق ابزار Lost Your Password مطرح کنید. هنگامی که وارد صفحه ورود شوید، بر روی گزینه Forgot Password کلیک کنید. مراحل را تا زمان ارسال یک پسورد جدید به حساب اضطراری خود ادامه دهید.، سپس وارد سیستم شوید و مجددا آن را تغییر دهید.

استفاده از ابزار بازیابی حساب کاربری

در صورتی که هکرها اقدام به تغییر رمز عبور یا تغییر ایمیل اضطراری شما کرده باشند، نمی‌توانید از روش‌های بالا استفاده کنید. در صورتی که چنین اتفاقی افتاده است، باید از صفحه Google Account Recovery Page وارد شوید. توجه داشته باشید که به خاطر داشتن رمز عبور قبلی و اطلاعاتی که هنگام ایجاد اکانت جیمیل اظهار داشته‌اید، لازم است.

ایمن کردن حساب کاربری پس از هک

پس از آن که کنترل حساب کاربری خود را به دست گرفتید، لازم است امنیت خود را تقویت کنید تا مجددا جلوی ورود را بگیرید. با انجام برخی اقدامات ساده می‌توانید از بروز این حملات، جلوگیری کنید.

انتخاب رمز عبور دشوار و متفاوت

علت اصلی هک شدن اکانت جیمیل را می‌توان ضعیف بودن رمز عبور یا نقص پایگاه داده دانست. هنگامی که مجددا کنترل حساب کاربری را در دست گرفتید، باید یک رمز عبور ایمن و جدید را انتخاب کنید. بهتر است از رمز عبوری که در سایر وب سایت‌ها استفاده می‌کنید، برای اکانت جیمیل خود، استفاده نکنید.

فعالسازی احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA)

روش 2FA را می‌توان یک روش عالی برای جلوگیری از هک شدن حساب کاربری معرفی کرد. در صورتی که این قابلیت را برای اکانت جیمیل خود فعال کرده‌اید، یک هکر برای ورود به سیستم نیازمند در اختیار داشتن رمز عبور و گوشی همراه شما خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. هک کردن واقعا خیلی بده نمیشه ک مردمم زحمت میکشن

  2. انقدر از هکر ها بدم میاد اخه به چه دلیل هک میکنیند

  3. این هکر ها واقعا خیلی بیکارن مثلا یکی میشینه واسه چقد زحمت میکشه اینا هکش میکنن ممنون از مقاله خوبتون

  4. من فقط روش اولشو بلد بودم ممنون بابت معرفی سایر روش ها

  5. همون هشدار امنیتی گوگل لز همش بهتره
    اگه یه دستگاه دیگه وارد جیمیل بشه خودش هشدار میده اینطور میشه رسیدگیش کرد