قابلیت موشن سنس

انتشار دو ویدیوی تبلیغاتی گوگل پیکسل 4 با تمرکز بر قابلیت موشن سنس

موشن سنس (Motion Sense) را باید یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های گوگل پیکسل 4 (Google Pixel 4) و پیکسل 4 ایکس در مقایسه با رقبا دانست. گوگل دو ویدیوی تبلیغاتی با تمرکز بر قابلیت موشن سنس منتشر کرد.

گوگل پیکسل 4 و گوگل پیکسل 4 ایکس ال به عنوان جدیدترین گوشی‌های هوشمند شرکت توسعه‌دهنده سیستم عامل اندروید معرفی شدند. وجود یک رادار داخلی را باید یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های دو گوشی هوشمند نام برده دانست. این ویژگی به لطف مجهز شدن دو گوشی جدید شرکت گوگل به چیپ تشخیص حرکت Soli میسر شده است.

پشتیبانی از ژست‌های حرکتی و مخصوصا کمک به افزایش شدید سرعت کار سیستم تشخیص چهره جزو مهم‌ترین کاربرد‌های قابلیت موشن سنس به شمار می‌روند. به لطف پشتیبانی از ژست‌های حرکتی متفاوت، دستگاه بدون نیاز به لمس شدن قادر به انجام گستر‌ه‌ای از اعمال خواهد بود. به عنوان نمونه باید به خاموش شدن بعد از دور شدن کاربر از دستگاه و روشن شدن مجدد آن بعد از مجاورت کاربر اشاره کرد! تعویض موزیک، بی‌صدا کردن تماس‌های دریافتی و شکار سریع پوکون در بازی پوکون گو تنها بخشی از کاربردهای Motion Sense به شمار می‌روند.

ویدیوی تبلیغاتی گوگل پیکسل 4 با تمرکز بر قابلیت موشن سنس

در یک ویدیوی کوتاه، یکی از مهندسان گوگل درباره نحوه تغییر رفتار ساعت هشدار گوشی به لطف وجود سنسور Soli توضیح می‌دهد. همانطور که به سمت گوشی هوشمندتان نزدیک می‌شوید، حجم صدای زنگ هشدار کاهش پیدا می‌کند. بعد از به دست گرفتن گجت، با تکان دادن آن به صورت افقی، زنگ قطع خواهد شد. به عقیده این مهندس بخش موبایل گوگل، گوشی از این پس به لطف قابلیت موشن سنس مودبانه‌تر رفتار می‌کند!

ژست‌های حرکتی Motion Sense انتخابی هستند. همچنین به ادعای گوگل، برای حفظ حریم خصوصی کاربران، همه داده مربوط به سنسور Soli داخل گوشی کاربر ذخیره و پردازش شده و خبری از ارسال داده به سرورهای کلاد گوگل نیست. عدم اشتراک‌گذاری داده با دیگر سرویس‌های گوگل به حفظ حریم خصوصی کمک می‌کند.

پشتیبانی از ژست‌های حرکتی هوایی (بدون نیاز به لمس نمایشگر گوشی) ایده جدیدی نیست. به عنوان نمونه، سامسونگ گلکسی اس 4 که عرضه آن به سال 2013 برمی‌گردد، به کاربر اجازه می‌داد بدون لمس صفحه نمایش در صفحه‌های وب پیمایش کرده یا موزیک در حال پخش را تغییر بدهد. قبول تماس صوتی در حال دریافت یکی دیگر از کاربردهای آن بود. گوگل امیدوار است ژست‌های حرکتی هوایی آن به لطف تراشه Soli هوشمندتر عمل کرده و موفقیت بیشتر به دست بیاورند. به ادعای گوگل، هوشمندی تراشه نام برده به حدی است که تفاوت بین شبیه‌ترین ژست‌های حرکتی را نیز با دقت تشخیص داده و دستور مربوط به آن را اجرا می‌کند.

سیستم احراز هویت مبتنی بر تشخیص چهره نیز ایده جدیدی محسوب نمی‌شود. از سال 2017، اپل در گوشی‌های هوشمندش از سیستم تشخیص چهره سه بعدی فیس آیدی بهره می‌برد. برخی گوشی‌سازان چینی همچون هواوی نیز از سیستم پیشرفته مشابهی در محصولاتشان استفاده می‌کنند.

گوگل در دو نسل اول گوشی‌های سری Pixel از قابلیتی به نام تراستد فیس (Trusted Face) استفاده می‌کرد. به خاطر بالا نبودن ضریب امنیت قابلیت نام برده، سازنده آن را ابتدا از گوگل پیکسل 3 و سپس از کل پلتفرم اندروید حذف کرد.

برای دو گوشی گوگل پیکسل 4 و گوگل پیکسل 4 ایکس ال، تشخیص چهره چالشی بزرگ به شمار می‌رود. سنسور مبتنی بر رادار Soli با نزدیک شدن کاربر به گوشی، دوربین‌های مادون قرمز مخصوص تشخیص چهره را فعال می‌کند. این موضوع سبب می‌شود بعد از برداشتن گوشی، به خاطر آماده به کار بودن دوربین‌های مخصوص تشخیص چهره از قبل، بلافاصله قفل آن باز شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*