فناوری تشخیص چهره گوگل پیکسل 4

چشم‌های بسته یا باز برای فناوری تشخیص چهره گوگل پیکسل 4 اهمیتی ندارد!

کاربران می‌گویند برای فناوری تشخیص چهره گوگل پیکسل 4 (Google Pixel 4) باز یا بسته بودن چشمان شما فرقی ندارد و همین باعث به دردسر افتادن کاربران و احساس خطر از هک شدن گوشی‌شان در هنگام خواب شده است!

گوشی‌های گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال دیگر از اسکنر اثر انگشت برخوردار نیستند٬ در عوض فقط به قفل‌گشایی با چهره برای احراز هویت بیومتریک متکی است. به لطف سخت افزار پیشرفته‌ای که در حاشیه‌ی ضخیم بالای نمایشگر قرار دارد٬ قدرت امنیتی این تشخیص چهره گوگل پیکسل 4 حداقل روی کاغذ شبیه به فیس آیدی اپل است؛ اما یک تفاوت کلیدی در بین این دو فناوری وجود دارد!

فناوری تشخیص چهره‌ی به کار رفته در گوشی گوگل٬ حتی زمانی که چشمان شما بسته باشد نیز کار می‌کند. این می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود. هر کسی می‌تواند حتی در زمانی که شما خواب هستید٬ صفحه‌ی گوشی را روبه‌روی شما قرار دهد و به راحتی قفل آن را بشکند. مشخیص نیست چرا گوگل بررسی باز بودن چشم‌ها را به این فناوری اضافه نکرده است.

سایت پشتیبانی غول جستجوی جهان برای پیکسل 4 به تازگی موضوعی با عنوان «قفل گوشی شما می‌تواند حنی با بسته بودن چشم شما٬ توسط یک شخص دیگری که آن را جلوی صورت شما می‌گیرد نیز باز می‌شود» را در خود می‌بیند. در این تاپیک٬ به مشتریان توصیه شده که اگر می‌خواهند امنیت گوشی موبایل خودشان را تامین کنند٬ قابلیت تشخیص چهره را غیرفعال کنند٬‌ اما متاسفانه این یک تجربه‌ی کاربری بد است. چه تعدادی از کاربران به خاطر می‌سپارند هر زمانی که می‌خواهند به رختخواب بروند٬ این قابلیت را غیرفعال کنند.

سرنخ‌هایی از اصلاح تشخیص چهره گوگل پیکسل 4

در آن سمت٬ فیس آیدی اپل پیش از قفل‌گشایی صفحه بررسی می‌کند که آیا کاربر «هوشیار» است و به صورت فعالانه به نمایشگر گوشی نگاه می‌کند. خوشبختانه در تصاویری که از روند راه‌اندازی تشخیص چهره در گوشی پیکسل ۴ گوگل به بیرون درز پیدا کرده٬ عبارت «نیازمندی باز بودن چشم‌ها» دیده می‌شود. این بدان معناست که گوگل به این قضیه نیز فکر کرده است٬ اما هنوز این ویژگی در پیکسل‌های فروخته شده فعال نیست. ما امیدواریم گوگل در آینده‌ای نزدیک این ویژگی را از طریق یک به‌روزرسانی نرم افزاری به کاربرانش ارائه کند تا زندگی را برای آن‌ها آسوده‌تر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*