ترخیص خودروهای وارداتی

ترخیص خودروهای وارداتی باقی مانده در گمرک شروع شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از رایزنی‌های متعدد در نهایت مجوز ترخیص خودروهای وارداتی پروانه شده باقی مانده در گمرک را صادر کرد. طبق این دستور 1048 دستگاه خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

پس از اینکه زمان ترخیص خودروهای باقی مانده در گمرک به پایان رسید، حدود 1048 دستگاه خودرو وارداتی با وجود اینکه پروانه گمرکی دریافت کرده بودند، به دلیل اتمام مهلت تعیین شده نتوانستند ترخیص شوند. طی ماه‌های گذشته از سوی گمرک ایران با دستگاه‌های مربوطه رایزنی‌های مختلفی در خصوص آزادسازی این خودروها انجام شد که سرانجام این رایزنی‌ها موفقیت‌آمیز بوده و وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور ترخیص خودروهای پروانه شده باقی مانده در گمرک را صادر کرد.

شروع ترخیص خودروهای وارداتی باقی مانده در گمرک

مهرداد جمال ارونقی، معاون گمرک ایران عنوان کرد با توجه به دستوری که وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ترخیص خودروهای دارای پروانه صادر کرد، مالکان این خودروها توانستند از روز 13 آبان 98 خودروهای خود را ترخیص کنند. گفتنی است طی دو سال اخیر حدود 13 هزار خودرو به کشور وارد شدند که به دلیل محدودیت‌های ثبت سفارش و ارزی نتوانستند مجوز ترخیص بگیرند، اما از نیمه دوم سال 97 هیئت دولت با تصویب مصوبه‌ای برای ترخیص این خودروها مهلتی 4 ماهه را در نظر گرفت که این مهلت در اردیبهشت سال 98 مجددا تمدید شد و در نیمه تیرماه و با به اتمام رسیدن مهلت تعیین شده، فقط 7 هزار ماشین وارداتی ترخیص شد و حدود 1048 دستگاه خودرو حتی با وجود اینکه پروانه گمرکی دریافت کرده بودند، موفق به ترخیص نشدند. به هر حال هم‌اکنون وزیر صنعت با ترخیص 1048 دستگاه خودروی باقی مانده موافقت کرده و مراحل ترخیص این خودروها نیز شروع شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*