کیا اپتیما 2021

کیا اپتیما 2021 معرفی شد؛ با نسل جدید سدان محبوب کیا آشنا شوید

کیا اپتیما 2021 رونمایی شد. کیا از نسل ششم سدان جذاب خود پرده برداشت که نسبت به قبل با تغییرات زیادی همراه بوده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

اخیرا تیزرهای مختلفی از کیا اپتیما 2021 منتشر شده بود و حالا شرکت کره‌ای کیا به صورت رسمی نسل جدید سدان اپتیما را در کره جنوبی معرفی کرد. البته کیا اپتیما در بازار کره جنوبی با نام کیا K5 به فروش می‌رسد. نسل ششم اپتیما از طراحی تهاجمی‌تر و شیک‌تری بهره می‌برد. این خودرو از جلوپنجره پوزه ببر، چراغ‌های باریک و دی‌لایت‌های یکپارچه برخوردار شده است.

مشخصات کیا اپتیما 2021

کیا اپتیما 2021

طراحان از خطوط تهاجمی در تمام طول پروفیل جانبی این خودرو استفاده کرده‌اند و در عقب نیز شاهد چراغ‌های جدید هستیم که یک نوار LED آنها را به یکدیگر متصل کرده است. از ویژگی‌های ظاهر عقب این خودرو می‌توان به دیفیوزر با سر اگزوزهای افقی، سپر عقب و در صندوق بار اشاره کرد. همچنین این خودروساز کره‌ای از خطوط سقف شیب‌دارتری نسبت به قبل استفاده کرده است که به سمت عقب امتداد دارد و به همین دلیل این خودرو نسبت به گذشته دارای ظاهری اسپرت‌تری شده است. این خودرو دارای رینگ‌های 16 تا 19 اینچی خواهد بود و مشتریان به دلخواه می‌توانند اندازه مورد نظر را انتخاب کنند.

کیا اپتیما 2021

طول کیا اپتیما 2021 حدود 4.905 میلی‌متر، عرض آن 1.860 میلی‌متر و ارتفاع آن نیز 1.445 میلی‌متر است، از لحاظ ابعاد نسبت به قبل حدود 50 میلی‌متر کشیده‌تر، 25 میلی‌متر عریض‌تر و 20 میلی‌متر نیز کوتاه‌تر شده است. فاصله محوری این خودرو حدود 2.850 میلی‌متر است که از این نظر نیز نسبت به قبل حدود 45 میلی‌متر افزایش را تجربه کرده است. تاکنون از بخش کابین این خودرو تصاویر رسمی منتشر نشده است، اما با در نظر گرفتن اسکچ‌های رسمی می‌توان گفت کابین این خودرو نیز با تغییرات زیادی همراه شده است.

کیا اپتیما 2021

کابین کیا اپتیما 2021 از یک صفحه نمایش پهن در وسط داشبورد بهره می‌برد که در کنار آن صفحه‌آمپر دیجیتالی نیز وجود دارد. طراحان کنسول میانی و غربیلک فرمان چندمنظوره را به طور کامل بازطراحی کردند. این خودرو از ماه آینده در کره جنوبی به بازار عرضه می‌شود و مدل‌های اروپایی و آمریکایی این خودرو نیز مشابه نسخه‌های کره‌ای خواهند بود. احتمال دارد شرکت کره‌ای کیا نسل ششم اپتیما را با هدف عرضه در بازار آمریکا در نمایشگاه لس آنجلس به معرض نمایش بگذارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*