آنر 9X

نگاهی به مشخصات فنی و توان سخت افزاری آنر 9X

آنر 9X چقدر قدرتمند است و آیا توان اجرای بازی‌های روز موبایلی را دارد؟ در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به مشخصات فنی و توان سخت افزاری گوشی آنر 9 ایکس (Honor 9X) بیندازیم.

هفته گذشته مراسمی در تهران برگزار شد و شرکت چینی آنر از جدیدترین گوشی میان رده خود یعنی 9 ایکس (Honor 9X) برای بازار ایران رونمایی کرد. آنر 9 ایکس چند ماه پیش به صورت رسمی معرفی شده بود و جایگزین نسل قبلی خود یعنی آنر 8 ایکس شد که توانسته بود به فروش خوبی دست پیدا کند. 9X یک گوشی خوش‌قیمت با طراحی زیبا، امکانات مناسب و مشخصات سخت افزاری بسیار خوب است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به مشخصات و قدرت سخت افزاری این گوشی بیندازیم.

آنر 9X

چیپست کایرین 7101F در آنر 9X

در دل آنر 9X تراشه میان رده و البته قدرتمند کایرین 710 اف (Kirin 710F) قرار گرفته است. کایرین 710F که یک تراشه 12 نانومتری است در برخی گوشی‌های میان رده هواوی از جمله وای 9 پرایم 2019 نیز استفاده شده است. این چیپست دارای 8 هسته، 8 رشته و 5 میلیارد و 500 میلیون ترانزیستور است و از 4 هسته Cortex-A53 با فرکانش 1.7 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز بهره می‌برد. حرف F در انتهای کایرین 710 به معنای Flip Chip-Chip Scale Package یا به اختصار FCCSP است. کایرین 710 اف در بنچمارک‌ها هم امتیاز بدی نگرفته است؛ به عنوان مثال این تراشه در بنچمارک آنتوتو امتیاز 138 هزار و 500، در بنچمارک گیک بنچ 4 تک هسته امتیاز 1562 و در بنچمارک گیک بنچ 4 چند هسته امتیاز 5417 را به دست آورده است.

آنر 9 ایکس از پردازشگر گرافیکی Mali-G51 MP4 برخوردار است و نسخه‌ای که وارد بازار ایران شده به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی مجهز شده است. همچنین امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی از طریق کارت حافظه جانبی میکرو اس دی تا سقف 512 گیگابایت وجود دارد تا کاربران هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

آنر 9X

همانطور که گفتیم آنر 9X در اصل یک گوشی میان رده است و از چیپست پرچمدار هم بهره نمی‌برد، اما جدیدترین دستپخت آنر برای بازار ایران با این مشخصات در اجرای بازی‌های به‌روز و فعالیت‌های سنگین کم نمی‌آورد و به خوبی می‌تواند جدیدترین بازی‌های موبایلی را اجرا کند. به زودی آنر 9 ایکس را به طور کامل و مفصل در گجت نیوز بررسی می‌کنیم و نگاه عمیق‌تری به توان پردازشی و سخت افزاری این گوشی می‌اندازیم تا ببینیم آنر 9X در اجرای بازی‌های سنگین چگونه عمل می‌کند و در بنچمارک‌ها نیز چه رتبه‌ای را به دست می‌آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. همه ی بازیا ب کنار پابجی و کالاف هم ب کنار
    در اجرای پابجی اندکی مشکل داره این گوشی

  2. سخت افزارش خوب نیست واسه این گوشی خوبه ولی برای مابقی میان رده های هواووی خوب نیست

  3. ای کاش چند تا بنچمارکم کنار مقاله میزاشتبد

    • مصطفی معصوم‌پور

      سلام دوست عزیز، به زودی بررسی مفصل‌تری از این گوشی و بخش سخت افزاری آن منتشر می‌کنیم و بنچمارک‌ها رو هم قرار میدیم