بهترین بازی‌ های چند نفره سال 2019

اگر از طرفداران عناوین آنلاین و چند نفره هستید، در این مقاله می‌توانید با بهترین بازی‌ های چند نفره سال 2019 آشنا شوید؛ آثاری که لحظات خوبی را برای شما و دوستان‌تان به وجود می‌آورند. 

ما در ادامه به معرفی بهترین بازی‌ های چند نفره سال 2019 خواهیم پرداخت تا ببینیم کدام آثار توانسته‌اند بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشند و نظر مخاطبان را جلب کنند.

بهترین بازی‌ های چند نفره سال 2019

سال 2019 برای آثار تک نفره جذاب بود اما برای آثار چند نفره و آنلاین، درخشان‌تر پیش رفت. قبل از مطالعه بهترین بازی‌ های چند نفره سال 2019 باید به دو نکته توجه داشته باشید: این لیست فقط شامل آثار منتشر شده در سال 2019 است و بازی‌های سال‌های قبل همانند پابجی یا فورتنایت در آن حضور ندارند. و نکته دوم، بازی‌های دو نفره (co-op) در این مقاله لحاظ نشده‌اند و تمرکز ما بر روی آثار چند نفره (سه نفر به بالا) است.

– بازی اپکس لجندز (Apex legends)

بهترین بازی‌ های چند نفره

بازی اپکس لجندز جایزه بهترین بازی چند نفره را در مراسم Game Awards 2019 به خانه برد و دلیل‌اش کاملا مشخص است. این بازی بتل رویال که بدون تبلیغات و بصورت ناگهانی منتشر شد، یکی از آثار شاخصی است که با کیفیت بالا، به سرعت به آثار بزرگی همچون پابجی یا فورتنایت نزدیک شد و مخاطبان زیادی را جذب کرد. محبوبیت ژانر بتل رویال در حال حاضر به بالاترین حد ممکن رسیده و بسیاری از آثار شوتر مختلف تلاش کرده‌اند تا آن را به بازی خود اضافه کنند.

اگر فورتنایت را کنار بگذاریم، بازی اپکس لجندز یکی از بهترین تجربه‌های بتل رویال را به ارمغان می‌آورد و البته دارای فضای رقابتی بالاتری است. این بازی دارای مکانیک‌های گیم پلی هیجان انگیز و یک سیستم شوتینگ مهارت‌محور بوده و از تعادل درست میان شخصیت‌ها و قدرت‌هایشان بهره می‌برد. بازی Apex legends اثری است که قدرت ژانر بتل رویال و اهمیت همکاری تیمی را به رخ می‌کشد و موتور بازی استفاده شده در آن کمک کرده تا اثر روان و خوش ساختی را بر روی پلتفرم‌های مختلف مشاهده کنیم.

– بازی کال آف دیوتی: مدرن وارفر (Call of Duty: Modern Warfare)

بهترین بازی‌ های چند نفره

خیلی واضح باید گفت که بازی مدرن وارفر یک اثر شوتر اول شخص فوق العاده است. چندین سال کار در ژانر شوتر به سازندگان تجربه‌ کافی را داده و حالا آن‌ها پس از بارها آزمون و خطا، بهتر از همیشه می‌دانند که چگونه یک اثر اکشن راضی کننده و با ثبات خلق کنند. برای آن‌هایی که به واقع‌گرایی علاقه دارند، بازی مدرن وارفر جایزه بهترین طراحی صدا را به خانه برد که نشان می‌دهد صداهای محیط و اسلحه‌ها تا چه اندازه طبیعی از کار در آمده‌اند. بازی Call of Duty: Modern Warfare مشکلات خود را داشته اما در مجموع اثر اعتیادآور و برجسته‌ای است. تعداد بازیکنان فعال آن نیز به همین مسئله اشاره دارد.

سازندگان مدرن وارفر همان طور که وعده داده بودند، بازی را به شکلی طراحی کرده‌اند که بازیکنان را برای بازگشت به آن تشویق کند. اسلحه‌ها و آیتم‌های زیادی در بازی وجود دارند که با پیشرفت در بازی می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید و همین کافی است که بازیکنان هر روز بازگردند و در جهان بازی وقت بگذرانند. این بازی در حال حاضر در وضعیت ایده آلی قرار دارد اما سازندگان، باز هم به گسترش بازی و عرضه محتواهای اختصاصی ادامه خواهند داد.

– بازی کراش تیم ریسینگ نیترو-فیولد (Crash Team Racing Nitro-Fueled)

بهترین بازی‌ های چند نفره

نمی‌شود که بازی کراش تیم ریسینگ را با ماریو کارت مقایسه نکرد اما حتی طرفداران ماریو هم باید قبول کنند که این نسخه از کرش توانسته تجربه سرگرم کننده و جدیدی باشد و بتواند مکان جذابی برای رقابت با دوستان فراهم کند. با حضور ماشین‌های چشم‌گیر، شخصیت‌های رنگارنگ و مکانیک‌های مختلف، بازی کراش تیم ریسینگ غافل گیر کننده ظاهر می‌شود و گیم پلی غنی آن را باید تحسین کرد. چه در کنار دوستان و چه به صورت آنلاین، این بازی یک تجربه هیجان انگیز و یک اثر اکشن آرکید خوب است.

– بازی گیرز 5 (Gears 5)

بهترین بازی‌ های چند نفره

بخش چند نفره گیرز 5 مسیر خود را می‌رود و با سیستم مبارزه مبتنی بر کاور و مُدهای متفاوت، خود را از آثار شوتر اول شخص سرعتی حال حاضر بازار، جدا می‌کند. سیستم مبارزه مشهور بازی هنوز هم سرگرم‌کننده و منحصر بوده و همان چیزی است که از مجموعه گیرز آف وار می‌شناسیم و دوست داریم.

بازی Gears 5 دارای نقشه‌های جالب توجهی است و مُدهای رقابتی مختلف آن باعث شده‌اند تا بازی یک تجربه چند نفره مناسب باشد. بازی همچنین دارای بخش‌های PvE است که می‌توانید آن‌ها را در کنار دوستان‌تان انجام دهید و سرگرم شوید.

– بازی ماریو میکر 2 (Mario Maker 2)

بهترین بازی‌ های چند نفره

بازی ماریو میکر 2 اینکه یک اثر چند نفره چگونه باید باشد را بازتعریف می‌کند و معنای تازه‌‌ای ارائه می‌دهد. این بازی، همان تجربه پلتفرمر دو بعدی ماریو را با محتواهای تمام نشدنی ساخته شده توسط بازیکنان، تلفیق می‌کند.

شما می‌توانید تعدادی از شاهکارهای کلاسیک بازسازی شده توسط دیگر بازیکنان را یک بار دیگر تجربه کنید، در نقشه‌های قدیمی ماریو قدم بگذارید و با چالش‌های زیادی رو به رو شوید. بازی Mario Maker 2 یک اثر غنی است که گزینه‌های زیادی برای پلتفرمینگ، سرگرمی و خلاقیت جلوی پای شما قرار می‌دهد.

– بازی موردائو (Mordhau)

بهترین بازی‌ های چند نفره

بازی موردائو از ناکجا آمد و توانست به یکی از بهترین عناوین چند نفره سال تبدیل شود. این بازی همان مسیر آثار قرون وسطایی همانند Chivalry و For Honor را ادامه می‌دهد، با این تفاوت که چاشنی مخصوص خود را به این سبک اضافه می‌کند.

اگر چه سیستم مبارزه بازی در مقایسه با فور آنر کمی سبک‌تر و شاید کمی شلوغ‌تر باشد اما هنوز عمق خوبی دارد و نیازمند به مهارت است. کلاس‌های موجود در بازی نیز باعث شده‌اند تا گیم پلی بازی از تنوع خوبی برخوردار باشد. بازی موردائو در واقع همان هرج و مرج‌های آثار شوتر تیمی را دارد اما همه چیز را با یک سیستم مبارزه متفاوت پیش می‌برد. اگر به کمی خشونت در بازی‌ها علاقه‌مند هستید و می‌خواهید کمی از زمان خود را در دوران قرون وسطایی سپری کنید، بازی Mordhau گزینه خوبی برای شماست.

– بازی مورتال کمبت 11 (Mortal Kombat 11)

بهترین بازی‌ های چند نفره

بازی‌های مبارزه‌ای همیشه جایگاه ویژه‌ای در صنعت بازی‌های ویدیویی داشته‌اند و بهترین مکان برای زورآزمایی در مقابل دوستان محسوب می‌شوند. آثار مبارزه‌ای به دلیل پتانسیلی که دارند، در هر صورت سرگرم کننده هستند، چه در زمانی که مهارتی ندارید و تنها دکمه‌ها را فشار می‌دهید و چه در زمانی که حرفه‌ای هستید و برای رقبا چالش ایجاد می‌کنید. مجموعه مورتال کمبت همانند پدرخوانده ژانر مبارزه‌ای است و تقریبا همگان با آن آشنایی دارند. بازی مورتال کمبت 11 در حد شهرت این مجموعه ظاهر می‌شود و نشان می‌دهد که چرا عاشق این سری بازی هستیم.

بازی Super Smash Bros Ultimate که جایزه بهترین بازی مبارزه‌ای را از مراسم Game Awards دریافت کرد در واقع در انتهای سال 2018 منتشر شد و ما آن را از این مقاله حذف کرده‌ایم. اما شکست خوردن در گیم اواردز هم از ارزش بازی Mortal Kombat 11 کم نمی‌کند. این بازی دارای مکانیک‌های گیم پلی خوب، تعداد زیادی شخصیت محبوب و یک بخش آنلاین رقابتی است و اگر می‌خواهید با دوستان‌تان مبارزه کنید، این بازی بهترین گزینه پیش روی شماست.

– بازی تتریس 99 (TETRIS 99)

بهترین بازی‌ های چند نفره

بازی تتریس 99 احتمالا نوآورانه‌ترین بازی بتل رویال از زمان آغاز این ژانر است. این یک بازی شوتر نیست اما رقابت بزرگی میان تعداد زیادی بازیکنان شکل می‌گیرد و در آن، یکی از اعتیادآورترین فرمول‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی به بهترین شکل استفاده می‌شود. بر کسی پوشیده نیست که تتریس یکی از بهترین بازی‌های پازل تاریخ است و حتی می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ در مجموع یاد کرد. حالا استفاده از همان عناصر آشنا با ژانر بتل رویال باعث شده تا شاهد اثری کاملا جدید باشیم که به نوستالژی نیز آغشته است.

– بازی توتال وار: سه پادشاهی (Total War: Three Kingdoms)

بهترین بازی‌ های چند نفره

بازی توتال وار: سه پادشاهی زیبا است و از یک بخش تک نفره فوق العاده بهره می‌برد. این قسمت جدید از مجموعه توتال وار، قهرمانان هیجان انگیز و عناصر جادویی بازی Total War: Warhammer را با رئالیسم نسخه‌های کلاسیک‌ تلفیق می‌کند و نتیجه‌اش خلق فضایی جدید است که نیمی از آن را تاریخ و نیمی از آن را افسانه تشکیل داده است.

بازی سه پادشاهی دارای بهترین سیستم دیپلماسی در کل مجموعه توتال وار است و تعادل بهتری بین بخش‌های مختلف بازی برقرار شده است. عناصر استراتژی هم‌زمان (RTS) باعث شده‌اند تا هنگام رقابت با دیگر بازیکنان، این حس را داشته باشید که درون یک جنگ واقعی حضور دارید.

– بازی ورلد آف وارکرافت کلاسیک (World of Warcraft Classic)

بهترین بازی‌ های چند نفره

بازی ورلد آف وارکرافت شاید بیشتر به خاطر فاکتور نوستالژی تا این اندازه موفق ظاهر شده باشد اما حتی اگر این مسئله را کنار بگذاریم، دلیل واضحی برای محبوبیت این بازی وجود دارد. پس از پانزده‌ سال به روز رسانی، بسیاری از بازیکنان با هیجان به این بازی بازگشتند تا همان تجربه لذت بخش ورلد آف وارکرافت را یک بار دیگر لمس کنند، این بازی در چیزی که ارائه می‌کند، یکی از بهترین‌هاست و به همین دلیل یکی از جریان‌سازترین عناوین دوره خودش محسوب می‌شود.

بازی ورلد آف وارکرافت کلاسیک آن‌قدر موفق بوده که بتوان آن را یک بار دیگر ساختارشکن خطاب کرد و باید منتظر بازگشت آثار کلاسیک بیشتری باشیم که می‌خواهند مسیر مشابه این بازی را در پیش بگیرند. بازی World of Warcraft Classic نه تنها از آثار مدرن عقب نیست بلکه یک بازی پیچیده‌تر و حتی سخت‌تر است که یک بار دیگر ثابت می‌کند بازی‌های ویدیویی چه پتانسیل بالایی دارند و تا چه اندازه می‌توانند عمیق باشند. باز‌ی‌های نقش آفرینی آنلاین چندنفره گسترده (MMORPG) برای همگان مناسب نیستند اما اگر می‌خواهید بنشینید و کمی با دوستان‌تان خوش بگذرانید، ورلد آف وارکرافت کلاسیک کاملا می‌تواند با آثار شوتر حال حاضر بازار رقابت کند.

نظر شما در رابطه با این فهرست از بهترین بازی‌ های چند نفره سال 2019 چیست؟ بازی محبوب شما کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.