صفحه نمایش 120 هرتزی وان پلاس

وان پلاس از یک صفحه نمایش 120 هرتزی QHD OLED رونمایی کرد

کمپانی وان پلاس با برگزاری رویدادی در چین، از صفحه نمایش 120 هرتزی خود رونمایی کرد. انتظار می‌رود پنل اولد جدید در گوشی وان پلاس 8 پرو مورد استفاده قرار بگیرد.

به گفته‌ی «پیتی لائو» مدیرعامل وان پلاس، این تکنولوژی از مرحله تحقیق و توسعه عبور کرده و آماده‌ی بهره‌برداری است. مهم‌ترین ویژگی این صفحه نمایش را باید نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی آن بدانیم که عملکرد روان را تضمین می‌کند. نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتزی و زمان رندرینگ 8.3 میلی‌ثانیه‌ای برای هر فریم، از دیگر ویژگی‌های ممتاز آن محسوب می‌شوند.

صفحه نمایش 120 هرتزی وان پلاس

وان پلاس در تشریح فناوری خود از عبارت Smooth Chain هم استفاده کرده است. این در واقع به ترکیبی از بهینه‌سازی‌های نرم افزاری و سخت افزاری اشاره دارد که فاصله بین لمس تا پاسخ‌دهی صفحه نمایش را به حداقل ممکن می‌رساند. همچنین تدابیری برای روان‌سازی تصویر هنگام گیمینگ اتخاذ شده که ظاهرا بی‌شباهت به فناوری GPU Turbo در گوشی‌های هواوی نیست.

اما MEMC را هم نباید از قلم بیندازیم. این نوعی قابلیت پردازشی و جبرانی برای فریم‌گذاری هوشمند در ویدیوهایی با نرخ فریم پایین‌تر است تا در حد ویدیوهایی با نرخ 120 فریم بر ثانیه به نمایش درآیند. برای این کار وان پلاس (یا به عبارت دقیق‌تر، تامین کننده‌ی آن) از یک چیپ اختصاصی در صفحه نمایش 120 هرتزی خود استفاده کرده است.

کمپانی چینی دقت این صفحه نمایش را نیز بسیار بالا می‌داند. به ادعای وان پلاس در سنجش دقیق JNCD، عدد 0.8 برای آن ثبت شده و این در حالی است که هر عددی کمتر از 1 در این مقیاس اندازه‌گیری، عالی محسوب می‌شود.

البته وان پلاس اشاره‌ای به پشتیبانی از HDR نکرد و به نظر می‌رسد منتظر دریافت تاییدیه باشد. در نهایت باید بگوییم که این یک پنل 10 بیت واقعی با پشتیبانی از 1.07 میلیارد رنگ توصیف شده و سطح روشنایی آن از 1024 به 4096 ارتقا یافته است؛ چیزی که برای نمایش محتوای HDR مفید خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نسبت ب نسل قبل30هرتز سرعت رفریشش بالا تر رفته