سیستم عامل آی او اس 14

سیستم عامل آی او اس 14 ؛ هرآنچه از آپدیت بزرگ بعدی آیفون‌ها انتظار داریم

ما انتظاراتی از سیستم عامل آی او اس 14 (iOS 14) اپل داریم و می‌خواهیم ویژگی‌های جدیدی را در آن ببینیم که استفاده از آیفون‌ها را آسان‌تر و بهتر می‌کند. در ادامه توجه شما را به بررسی این قابلیت‌ها جلب می‌کنیم.

مطابق معمول٬ انتظار می‌رود اپل در کنفرانس WWDC 2020 که اواخر سال جاری برگزار می‌شود٬ از سیستم عامل آی او اس 14 پرده برداری کند. نسخه‌ی بعدی سیستم عامل اپل پاییز آینده روی میلیون‌ها دستگاه آی او اسی در دسترس خواهد بود٬ اما مطمئنیم که در کنفرانس توسعه دهندگان شرکت اپل معرفی خواهد شد.

اما چه قابلیت‌های تازه‌ای می‌تواند در این نسخه از آی او اس باشد؟ مطابق همیشه خیلی سخت است بخواهیم در مورد آینده‌ی این سیستم عامل پیش‌بینی کنیم، اما با توجه به محبوبیت آن قطعاً برخی اصلاحات در راه است. علاوه بر این، ما هم قابلیت‌های مورد علاقه‌ای داریم که امیدواریم شاهد حضور برخی از آنها در نسخه‌ی آینده‌ی iOS باشیم.

سیستم عامل آی او اس 14 : ویژگی‌های مورد انتظار

دسترس‌پذیری

هر سال پشتیبانی یکی از آیفون‌های قدیمی از به‌روزرسانی iOS حذف می‌شود. به طور مثال با آی او اس 13، نام آیفون 6 و 6 پلاس، محصولات سال 2014 اپل از فهرست گوشی‌های تحت پوشش این برند خارج شد و فقط مدل‌های جدیدتر آن قادر به دریافت این به‌روزرسانی بزرگ بودند. اما در کمال تعجب، شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد تمام محصولاتی که موفق به دریافت آی او اس 13 شدند، قادر به دریافت آی او اس 14 نیز هستند. گرچه ما انتظار داریم نام دو گوشی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس از فهرست دریافت کنندگان این به‌روزرسانی حذف شود، اما اینطور به نظر می‌رسد که آن‌ها می‌توانند یک سال دیگر نیز به‌روزرسانی‌های آی او اسی را دریافت کنند. این هنوز در حد یک شایعه است و نمی‌توانیم آن را تایید یا تکذیب کنیم.

سیستم عامل آی او اس 14

فهرست دریافت کنندگان iOS 14 به ترتیب زیر است:

  • آیفون 11 پرو
  • آیفون 11 پرو مکس
  • آیفون 11
  • آیفون ایکس اس
  • آیفون ایکس اس مکس
  • آیفون ایکس
  • آیفون 8 پلاس
  • آیفون 8
  • آیفون 7 پلاس
  • آیفون 7
  • آیفون 6 اس
  • آیفون 6 اس پلاس
  • آیفون اس ای
  • آیپاد تاچ (نسل هفتم)

تاریخ عرضه

اپل هر سال معمولاً آی او اس جدید را یک یا دو روز پس از معرفی آیفون‌های جدید خودش منتشر می‌کند. ما انتظار داریم این اتفاق در اواسط سپتامبر که اپل میزبان رویداد ویژه‌ای برای رونمایی از گوشی‌های خانواده آیفون 12 است رخ دهد. با عرضه‌ی این محصولات طی دو هفته پس از معرفی، به شرطی که دستگاه شما واجد شرایط باشد، این به‌روزرسانی را دریافت خواهید کرد. این اتفاق پیش از ماه اکتبر رخ خواهد داد.

سیستم عامل آی او اس 14 : ما چه می‌خواهیم؟

در سیستم عامل آی او اس که طی سال‌ها به مرور پیشرفت‌هایی داشته است، نمی‌توان انتظار غافلگیری بزرگی را داشت. ممکن است بخش‌های مختلفی با پیشرفت‌هایی همراه باشند که ما با کمال میل از آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

بازطراحی رابط کاربری تماس‌های دریافتی

تماس‌های دریافتی در آی او اس تمام صفحه را در بر می‌گیرند که زیبا نیست. به طور مثال در اندروید، برخی از شرکت‌ها تماس‌های دریافتی را در حباب‌های شناور به نمایش می‌گذارند که تمام صفحه را اشغال نمی‌کند و کاری که در حال انجام آن هستید را مختل نمی‌کند. در این هزاره، دیگر کسی تمایلی به حرف زدن با گوشی خود ندارد. البته این فقط شوخی بود، اما یک رابط کاربری بازطراحی شده برای تماس‌های دریافتی آی او اسی یکی از عمده‌ترین خواسته‌های ما از اپل است و iOS 14 می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای در اختیار قرار دادن این قابلیت از پاییز پیش رو به کاربران آیفون‌ها باشد.

سیستم عامل آی او اس 14

تنظیم اپلیکیشن‌های پیشفرض

اکنون سال 2020 فرا رسیده است و اپل نیاز دارد آزادی عمل بیشتری را در اختیار کاربران آیفون‌های خود قرار دهد. گرچه اپلیکیشن‌های پیشفرض پلتفرم آی او اس ارزشمند هستند، اما بهترین نیستند؛ بنابراین اپل باید به ما اجازه دهد تا برنامه‌های پیشفرض دلخواه خودمان را تنظیم کنیم. البته کاربران به این محدودیت‌های اپل عادت کرده‌اند، اما این می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای کاربران حرفه‌ای باشد که قصد استفاده از iOS را دارند.

تجربه‌ی تصویر در تصویر روی آیفون

در حالی که تبلت آیپد اپل می‌تواند از قابلیت تصویر در تصویر برای مالتی‌تسکینگ بهره‌مند شود، اما فقدان آن در آیفون‌ها حس می‌شود. و این جای تأسف دارد، زیرا نمایشگر بزرگ آیفون 11 پرو مکس قطعاً می‌تواند یک فیلم کوچک را بدون آنکه مشکلی برای کار با دیگر اپلیکیشن‌ها به وجود آورد، به نمایش بگذارد.

گسترش قابلیت‌های دوربین

در آخرین آیفون‌های اپل زمانی که شما گوشی را به صورت افقی بگیرید، به صورت خودکار وارد بخش «سلفی گروهی» دوربین جلویی می‌شوند. اما چرا همه چیز به همینجا ختم می‌شود؟ چرا اپل یک قابلیت زوم را به دوربین سلفی خود نمی‌افزاید؟ همچنین کنترل‌های دستی دوربین نیز یکی دیگر از علاقه‌مندی‌های ما است که انتظار داریم آن‌ها را با سیستم عامل آی او اس 14 در اختیار داشته باشیم.

شخصی‌سازی بیشتر

شخصی‌سازی یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های آی او اس در طول این سال‌ها بوده است و کاربران متوجه شده‌اند که نباید انعطاف‌پذیری مشابهی با اندروید را از آن انتظار داشته باشند. اما این بدان معنا نیست که اپل نباید اصلاحاتی را در این بخش از سیستم عامل خودش اعمال کند. در زمیه‌ی شخصی‌سازی، ما می‌خواهیم ببینیم که قفل پنجره‌های صفحه‌ی هوم برای انجام سفارشی‌های پایه‌ای بیشتر باز شده باشد. ما همچنین دوست داریم رینگتون‌ها و تصاویر پس زمینه‌ی پیشفرض غنی‌تری در اختیار کاربران قرار بگیرد. در حال حاضر انتخاب یک رینگتون سفارشی در آیفون پیچیده است.

همچنین ما دوست داریم قابلیتی را ببینیم که به شما اجازه می‌دهد تصاویر پس زمینه را برای خوانایی بهتر و زیباتر شدن محو کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خیلی دلم میخواد یک بارم شده ایفون داشته باشم و جیک و پوک رابط کاربریش رو یدونم چیه

  2. اخه چه فایده وقتی که تحریمه