هواوی اپ استور

هواوی اپ استور تبدیل به رقیبی قدرتمند برای فروشگاه‌ نرم افزاری اپل و گوگل می‌شود

هواوی اپ استور و هواوی موبایل سرویسز (Huawei Mobile Services) در گوشی‌های هوشمند سال 2020 آنر و هواوی به کار می‌روند. هواوی به آینده پلتفرم نرم افزاری و سرویس‌های موبایل محور خود بسیار امیدوار است.

هواوی در سال 2020 به دنیا نشان خواهد داد چگونه می‌تواند بدون همکاری با شرکت گوگل و بدون استفاده از اندروید به پیشرفتش ادامه بدهد. اگر تحریم هواوی توسط آمریکا ترمز این شرکت را برای مدتی نمی‌کشید، انتظار داشتیم تا نیمه‌های سال 2020 لقب پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا را از چنگ سامسونگ بیرون بیاورد. اقدامات غول چینی برای برای از بین بردن اثر تحریم‌ها نشان می‌دهد این اتفاق در هر نهایت، دیر یا زود، رخ خواهد داد. تاسیس هواوی اپ استور یکی از این اقدامات محسوب می‌شود.

به خاطر تحریم‌های سنگین دولت آمریکا علیه هواوی، شرکت‌های آمریکایی مخصوصا گوگل از همکاری با آن منع شدند. اگرچه اندروید را به عنوان یک پلتفرم متن باز می‌شناسیم، اما سیستم عامل‌های آن بدون گوگل پلی سرویسز (Google Mobile Services) عملا غیر قابل استفاده می‌شوند. بدون آن امکان نصب گوگل پلی استور وجود نداشته و اپلیکیشن‌های زیادی اجرا نخواهند شد. در واقع GMS مجوز اجرای برنامه‌های شرکت گوگل است.

هواوی اپ استور

گوشی‌های جدید هواوی در سال 2020 مجهز به سیستم عامل‌های پلتفرم انحصاری این شرکت عرضه شده و به صورت پیش‌فرض دارای هواوی اپ استور و HMS خواهند بود. منظور از HMS، هواوی موبایل سرویسز (Huawei Mobile Services) است و جایگزین گوگل پلی سرویسز شناخته می‌شود.

مدیر شرکت آنر اعلام کرد گوشی آنر وی 30 با توجه به کنسل شدن کنگره جهانی موبایل به خاطر شیوع کرونا، به وسیله برگزاری یک ویدیو کنفرانس معرفی خواهد شد. شرکت هواوی قرار است در روز پنجم اسفند ماه به وسیله برگزاری یک رویداد آنلاین، محصولات متعددی رونمایی کند. گوشی‌های سری V30 جزوی از آن‌ها محسوب می‌شوند. در این روز شاهد رونمایی ساعت‌ هوشمند، نوت بوک و لپ تاپ جدید هواوی نیز خواهیم بود.

توسعه هواوی اپ استور به کمک توسعه‌دهندگان

آنر وی 30 تبدیل به اولین گوشی هوشمند مجهز به هواوی اپ استور و هواوی موبایل سرویسز خواهد شد. مدیر شرکت آنر عقیده دارد توانایی‌های هواوی در دنیای سخت افزار ثابت شده است. با در نظر گرفتن موفقیت‌های این شرکت در دنیای نرم افزار می‌توان انتظار داشت هواوی موبایل سرویسز با سرعتی بالا رشد خواهد کرد.

در حال حاضر در هواوی اپ استور نرم افزارهای زیادی مخصوص سیستم عامل‌های پلتفرم هارمونی او اس وجود ندارد، اما با کمک توسعه‌دهندگان، به زودی اپلیکیشن‌های اختصاصی متعددی برای آن توسعه پیدا خواهد کرد. از قابلیت نصب نرم افزارهای اندرویدی (خارج از گوگل پلی استور) روی گوشی‌های دارای سیستم عامل‌های هارمونی او اس نباید غافل شد.

یکی از مدیران هواوی اعلام کرد حتی در صورت برداشته شدن تمامی تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت چینی، آن‌ها هرگز مجددا در گوشی‌های هوشمند خود از سرویس‌های گوگل استفاده نخواهند کرد. دلیل این تصمیم و عزم هواوی برای مستقل شدن بسیار واضح است؛ هواوی اعتمادش به شرکت‌های آمریکایی را از دست داده و به خاطر احتمال تحریم شدن مجدد بعد از برداشته شدن آن‌ها در آینده احتمالی، مجددا دست همکاری به سوی این شرکت‌ها دراز نخواهد کرد.

هواوی اپ استور

به عقیده مدیر هواوی در آلمان، استفاده از اکوسیستمی متن باز همچون اندروید، به همراه گوگل پلی سرویسز، گزینه اول این شرکت محسوب می‌شود، اما وقتی فرصت استفاده از آن گرفته شد، هواوی به توسعه پلتفرم اختصاصی خود رو آورد. اکنون که بعد از گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی به موفقیت در این زمینه دست پیدا کرده، طبیعی است به خود متکی بماند.

به شکلی عجیب، مدیر هواوی در کشور هلند دیدگاه متفاوتی دارد. وی معتقد است گوگل از زمان ورود این شرکت به بازار موبایل همکار آن‌ها بوده و این همکاری ارزشمند تلقی می‌شود. به همین دلیل هواوی در هر زمان، در صورت فراهم بودن شرایط، مجددا از سیستم عامل‌ها و سرویس‌های تحت اختیار گوگل در گوشی‌های هوشمندش استفاده خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*