گوشی های آیفون 11

5 قابلیت آیفون 11 که در گلکسی اس 20 وجود ندارد

در اینجا می‌خواهیم به معرفی 5 قابلیت مهم گوشی های آیفون 11 اپل بپردازیم که در گوشی های تازه معرفی شده‌ی گلکسی اس 20 سامسونگ وجود ندارند!

گوشی‌های جدید سری گلکسی اس 20 سامسونگ که چند روز پیش معرفی شدند، دارای ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی هستند که در آیفون‌ها وجود ندارد. به طور مثال آن‌ها از اتصال 5G‌ پشتیبانی می‌کنند و از یک اسکنر اثر انگشت درون صفحه همراه با دوربین‌هایی با وضوح بیشتر بهره می‌برند. حتی در گران قیمت‌ترین مدل این خانواده که گلکسی اس 20 اولترا نام دارد،‌ شما می‌توانید یک دوربین با وضوح فوق‌العاده‌ی 108 مگاپیکسلی را ببینید.

اما در آن سمت گوشی های آیفون 11 نیز شامل برخی مدل‌ها است که از محصولات جدید سامسونگ ارزان‌تر هستند و همچنین دارای توانایی‌هایی هستند که خانواده S20 در ارائه‌ی آن‌ها ناتوان است. برخی از این ویژگی‌ها نرم افزاری و برخی در دوربین آیفون‌ها نهفته است، در حالی که سایر موارد به نمایشگر گوشی‌های آیفون مربوط می‌شود. علاوه بر این، ویژگی‌های خاصی در اکوسیستم iOS اپل وجود دارد و همچنین نسبت به اندروید تکه تکه شده‌ی اپل، دارای مزایایی برای برتری است.

بدین ترتیب، در حالی که سامسونگ روی مزایای سخت افزاری گوشی‌های نظیر حسگرهای دوربین و اسکنرهای بیومتریک متمرکز است،‌ تلاش‌های اپل کمی ظریف‌تر هستند و در سیستم عامل این شرکت یافت می‌شوند.

قیمت پایه گوشی اس 20 1000 دلار است،‌ در حالی که دو مدل پلاس و اولترا این خانواده با قیمت‌های 1200 و 1400 دلاری عرضه می‌شوند. در آن سمت آیفون 11 دارای قیمت پایه‌ی 700 دلاری است، آیفون 11 پرو 1000 دلار و 11 پرو مکس 1100 دلار قیمت خورده است. با توجه به این اختلاف قیمتی، ما می‌خواهیم در این مقاله به قابلیت‌هایی در آیفون‌های سری 11 اپل اشاره کنیم که شما نمی‌توانید آن‌ها را در گوشی‌های اس 20 سامسونگ بیابید.

5 قابلیت مهم گوشی های آیفون 11

یک نمایشگر که نسبت به نور محیط اطراف شما، رنگ‌هایش تنظیم می‌شود

گوشی های آیفون 11

جدیدترین آیفون‌های اپل از فناوری نمایشگری به نام “True Tone” بهره می‌برند که می‌تواند دمای رنگ نمایشگر دیوایس را نسبت به نور محیطی که در آن قرار دارید تنظیم کند. به عبارتی دیگر، آن نمایشگر آیفون شما را گرم‌تر کرده و نورهای آبی مضری که در نمایشگر لوازم الکترونیکی وجود دارد را از بین می‌برد.

این فناوری فقط مختص به سری آیفون 11 نیست. آیفون‌های قدیمی‌تر نظیر آیفون 8،‌ ایکس و ایکس اس و همچنین تبلت‌های آیپد پرو و آیپد ایر اپل نیز از فناوری True Tone بهره می‌برند.

سامسونگ چنین قابلیتی را ارائه نمی‌کند،‌اما گوشی‌های سری اس 20 دارای یک فیلتر نور آبی هستند. با این حال این ویژگی از نور محیطی که شما در آن قرار دارید تأثیر نمی گیرد و به نوعی افکت نارنجی رنگ را روی نمایشگر اعمال می‌کند.

افکت‌های نورپردازی برای عکس‌های پرتره‌ی شما

گوشی های آیفون 11

گوشی‌های گلکسی سامسونگ و آیفون‌های اپل، سال‌هاست که توانایی ثبت عکس‌های پرتره با ظاهر بوکه را ارائه می‌کنند. اما در سال 2017 اپل از “Portrait Lighting” رونمایی کرد. همانطور که از نامش پیداست،‌ شما با استفاده از آن می‌توانید روی عکس‌های پرتره‌ای که می‌گیرید، افکت‌های نورپردازی مشخصی را نیز اضافه کنید. به طور مثال یک نور طبیعی که ظاهری نرم و نور برجسته می‌شوند که سایه‌ای را نیز به روی صورت شما می‌اندازد. این فقط یکی از افکت‌های نورپردازی آیفون‌ها بود.

در نظر داشته باشید که گوشی آیفون 8 پلاس به بعد این قابلیت را ارائه می‌کنند، اما بسته به مدل گوشی شما،‌ تعداد این افکت‌ها متفاوت است. به طور مثال دو گوشی قدیمی‌تر 8 پلاس و ایکس پنج افکت نور را ارائه می‌کنند، در حالی که مدل ایکس آر سه مدل و آیفون ایکس اس، ایکس اس مکس و خانواده 11 شش افکت برای ارائه دارند.

گوشی‌های سری S20 سامسونگ نیز برخی افکت‌ها را برای Live Focus ارائه می‌کنند که جایگزین Portrait Mode‌ آیفون‌ها است، اما آن عملاً فاقد فیلترهای نورپردازی است.

یک اپلیکیشن پیام‌رسان غنی با رمزگذاری end-to-end

گوشی های آیفون 11

به لطف تصمیم اخیر گوگل مبنی بر ارائه‌ی فناوری RCS به اپلیکیشن پیام‌رسان خود، دستگاه‌های اندرویدی نظیر آخرین کهکشانی‌های سامسونگ ویژگی‌هایی را دریافت کرده‌اند که اپل مدت‌هاست همراه با iMessage خود آن‌ها را ارائه می‌کند و همیشه حسرت اندرویدی‌ها را به همراه داشته است. ظرفیت‌هایی نظیر پیام‌رسانی بر بستر وای فای، رسید تحویل و خواندن پیام‌ها و همچنین توانایی نام‌گذاری موضوعات گروهی.

اما RCS گوگل نظیر پلتفرم iMessage اپل، رمزگذاری end-to-end را ارائه نمی‌کند. همانطور که از نامش پیداست، رمزگذاری پایان به پایان پیام‌ها را از چشم همه به غیر از فرستنده و گیرنده پنهان می‌کند. رمزگذاری پایان به پایان اطمینان حاصل می‌کند هر داده‌ای که ارسال می‌شود، از طریق یک اپلیکیشن،‌ حتی توسط خود سازنده‌ی این پلتفرم نیز رمزگشایی نمی‌شود.

یک اپلیکیشن تماس که می‌تواند تماس گیرندگان ناشناخته را به پیام صوتی منتقل کند

گوشی های آیفون 11

همراه با به‌روزرسانی iOS 13 که در پاییز گذشته منتشر شد، دیگر نیازی نیست شما تماس گیرندگان ناخواسته را تحمل کنید. اگر کاربر آیفون هستید،‌ می‌توانید قابلیتی به نام Silence Unknown Callers را فعال کنید که پس از آن،‌ تماس‌هایی از افرادی به جز مخاطبین شما را به بخش پیام صوتی منتقل می‌کند.

گوشی‌های سامسونگ نیز توانایی شناسایی و علامت‌گذاری تماس گیرندگان مزاحم را دارند، ولی آن‌ها را مانند آیفون‌ها به بخش پیام صوتی منتقل نمی‌کنند.

سیستم عامل جدید به محض انتشار،‌ دریافت می‌شود

گوشی های آیفون 11

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های اکوسیستم iOS اپل نسبت به اندروید این است که نسخه‌ی جدید سیستم عامل به صورت همزمان برای آیفون‌های سازگار ارسال می‌شود. از آ«جایی که خود اپل هم نرم افزار و هم سخت افزار آیفون‌ها را مدیریت می‌کند،‌ کنترل کاملی را هنگامی که به‌روزرسانی‌ها منتشر می‌شوند، بر روی آن‌ها دارد.

اما این مورد در اندروید رخ نمی‌دهد. از آنجایی که اندروید گوگل روی دیوایس‌های متعدد ساخته شده توسط شرکت‌های مختلف اجرا می‌شود،‌ مشکلات زیادی در ارتباط با زمان عرضه‌ی آپدیت‌های اندرویدی برای آن‌ها وجود دارد. معمولاً‌ گوشی‌های سری Pixel گوگل اولین محصولاتی هستند که به‌روزرسانی‌های اندروید را دریافت می‌کنند؛ اما اگر صاحب گوشی دیگر برندها نظیر سامسونگ، ال جی یا موتورولا هستید، احتمالاً مدت زیادی باید در انتظار دریافت به‌روزرسانی‌ها بمانید.

و آمار همه چیز را بازگو می‌کند: اپل طبق اطلاعات به دست آمده از اپ استور خود،‌ ادعا می‌کند که 70 درصد تمام آیفون‌ها از آی او اس 13 استفاده می‌کنند. در آن سمت داشبورد Android Developer اپل هنوز فاقد اندروید 10 است، اما می‌گوید 10.4 درصد کل گوشی‌‌های اندرویدی تا تاریخ 7 مه سال 2019 از اندرویدی قدیمی‌تر از نسخه‌ی 9 استفاده می‌کنند.

گوشی های آیفون 11

با تمام این تفاسیر، مزایا و معایب اپل و سامسونگ نشانگر رویکرد متفاوت آن‌ها در رابطه با استراتژی گوشی‌های هوشمند است. اپل هیچگاه تلاش نکرده در ارائه‌ی تکنولوژی‌های جدید نظیر فناوری 5G و نمایشگرهای منحنی نفر اول باشد، اما توجه زیادی را به جزئیات نرم افزاری محصولاتش کرده است. ما به زودی لیستی را از قابلیت‌های خانواده‌ی گلکسی اس 20 سامسونگ منتشر خواهیم کرد که گوشی های آیفون 11 اپل فاقد آن‌ها هستند.