پلی استیشن 5 پرو

پلی استیشن 5 پرو برای رقابت با ایکس باکس سری X عرضه خواهد شد

پلی استیشن 5 پرو انتهای سال جاری، همزمان با پلی استیشن 5 عرضه می‌شود. این کنسول بازی توان پردازشی بالایی داشته و با قدرتمندترین کنسول بازی مایکروسافت برابری می‌کند.

پلی استیشن 5 در مقایسه با کنسول قبلی، پیشرفت چشم‌گیری نخواهد داشت، چرا که ویژگی‌های جدید و توان پردازشی حداکثری، برای پلی استیشن 5 پرو رزرو شده است! شرکت سونی با هدف رقابت با ایکس باکس سری ایکس شرکت مایکروسافت در پی عرضه مدلی قدرتمند از کنسول بازی جدید خود با پسوند Pro است.

از نظر زمان معرفی و عرضه، اختلافی بین دو مدل وجود نداشته و قرار است هر دو، در آخرین ماه‌های سال 2020 رسما رونمایی شوند.

مقایسه پلی استیشن 5 پرو و ایکس باکس سری ایکس

اطلاعات زیر توسط کاربری به نام VFXVeteran، یک گیمر در انجمن NeoGAF، منتشر شده است. بر اساس گفته‌های وی، طبق ادعای چند کارمند شرکت سونی، PlayStation 5 Pro محصولی رده بالا و بسیار قدرتمند بوده و دقیقا با هدف رقابت با Xbox Series X عرضه خواهد شد.

توان ایکس باکس سری ایکس 12 ترافلاپ اعلام شده است. طبق شایعات قبلی، توان پلی استیشن 5 برابر 9 ترافلاپ خواهد بود، در نتیجه از نظر توان پردازشی قادر به رقابت با بهترین کنسول بازی شرکت مایکروسافت نیست.

پلی استیشن 5 پرو

سونی قصدی برای توسعه یک کنسول جدید به این زودی نداشت، به طوری که تا چند ماه پیش، تاریخ رونمایی از جدیدترین پلی استیشن‌ها را سال 2022 یا بعد از آن تصور می‌کردیم. اما عرضه یک کنسول بازی بسیار قدرتمند توسط مایکروسافت، غول ژاپنی را به تلاش برای سرعت دادن به توسعه نسل جدید پلی استیشن و عرضه آن تا انتهای سال 2020 مجبور کرد.

با توجه به رقابت مستقیم کنسول پلی استیشن 5 Pro با ایکس باکس سری X می‌توان یک سری از قابلیت‌های‌ آن را حدس زد. به عنوان نمونه باید به امکان استفاده از رزولوشن 4K همزمان با افزایش نرخ تازه سازی به 120 فریم بر ثانیه اشاره کرد.