سقوط قیمت بیت کوین

سقوط قیمت بیت کوین در اثر شیوع ویروس کرونا

ویروس کرونا هر روز مرزهای جدیدی را پشت سر می‌گذارد و در حال پیشروی است. حتی ارزهای دیجیتال نیز از شر این ویروس در امان نبوده‌اند و شیوع این ویروس باعث سقوط قیمت بیت کوین شده است.

قیمت بیت کوین به مقدار زیادی سقوط کرده و ارزش این ارز دیجیتال کاهش یافته است. کرونا نشان داد که حتی ارزهای دیجیتال نیز از شر ویروس کووید 19 در امان نیستند. کووید 19 نام رسمی کروناویروس جدید است که طی حدود سه ماه گذشته بیش از صد هزار نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده است. همانطور که می‌دانید، از استان ووهان در چین به عنوان مرکز اولیه و اصلی شیوع این ویروس یاد می‌شود. شیوع این ویروس باعث شده است که شاهد سقوط قیمت بیت کوین طی چند روز گذشته از حدود 8 هزار دلار به زیر 6 هزار دلار باشیم.

بر اساس نمودار منتشرشده از سوی Coinbase، شاخص RSI روزانه بیت کوین کم‌ترین مقدار را برای دومین بار تا به حال دارد. با کاهش قیمت بیت کوین، ارزش ارزهای دیجیتال مهم دیگر مانند اتریوم و لایت کوین نیز به همین ترتیب با افت مواجه شده است. طی 72 ساعت گذشته شاهد کاهش بیش از 20 درصدی قیمت ارزهای رمزپایه مانند اتریوم، بیت کوین کش، لایت کوین و تتر بوده‌ایم.

کاهش قیمت اتریوم

بر اساس اعلام وب‌سایت Coinbase، ارزش کل بازار ارزهای مجازی طی 72 ساعت گذشته حدود 23 درصد در مجموع پایین آمده است. اگرچه این موضوع ممکن است با شیوع کروناویروس جدید مرتبط باشد، اما یک فاکتور مهم دیگر نیز در این بین دخیل بوده است.

بر اساس اخبار منتشرشده، مقدار زیادی از بیت کوین در طی این هفته به صورت یکجا منتقل شده است. یک استخراج‌کننده با نام مستعار Whale، تعداد هزار بیت کوین (معادل 8 میلیون دلار) را در تاریخ 11 مارس در صرافی‌ها به فروش رسانده است. آدرس‌های بیت کوین این استخراج‌کننده تاریخ آگوست تا اکتبر 2010 را نشان می‌دهد.

پس از انجام انتقال این مقدار زیاد، قیمت بیت کوین از 8,000 دلار به حدود 7,500 دلار کاهش یافت. این امر نسبت میان علت و معلول است و لزما به این معنا نیست که ارتباط و همبستگی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که تأثیر خود را گذاشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. الان. زمان خرید این ارز دیجیتالی هست که به موقع موقعی‌که گرون شد بفروشی