لرزش های پوسته زمین

ویروس کرونا لرزش های پوسته زمین را کم کرده است!

با کاهش شدید فعالیت‌های انسانی در اثر شیوع ویروس کرونا، زلزله شناسان از کم شدن لرزش های پوسته زمین خبر داده‌اند.

هواپیماهای مسافربری زمین‌گیر شده‌اند، قطارهای کمتری فعال هستند، خبری از شلوغی همیشگی در بسیاری از شهرها نیست و دنیا در جریان پاندمی کروناویروس، چهره‌ای متفاوت به خود گرفته است. همه این‌ها به کاهش لرزش های پوسته زمین انجامیده که منشا انسانی دارند.

توماس لکوک، زمین شناس و زلزله شناس رصدخانه سلطنتی بلژیک می‌گوید که از زمان آغاز تعطیلی عمومی در بروکسل، نویز ارتعاشی محیط در این شهر 30 تا 50 درصد کم شد. محققان مستقر در لس آنجلس و غرب لندن نیز ادعاهای مشابهی را مطرح کرده‌اند.

کاهش لرزش های پوسته زمین به دقت داده‌های لرزه‌نگاری کمک می‌کند

این یعنی داده‌های جمع‌آوری شده با دستگاه‌های لرزه‌نگار، حالا دقیق‌تر هستند و کارشناسان می‌توانند خفیف‌ترین زمین لرزه‌ها را نیز شناسایی کنند؛ چرا که امروزه چنین تجهیزاتی عمدتا در نزدیکی شهرها نصب می‌شوند.

همچنین به گفته‌ی «اندی فراسیتو» از موسسه تحقیقات زلزله شناسی واشنگتن: حالا ما سیگنال‌های لرزه‌ای را با نویز کمتری می‌گیریم و می‌توانیم اطلاعات بیشتری را از آن‌ها استخراج کنیم.

البته ظاهرا داده‌های جمع‌آوری شده از مناطق دورافتاده، تغییر چندانی پیدا نکرده‌اند. به هر حال، کاهش نویزهای لرزشی محیط نشان می‌دهد که در جریان این همه‌گیری، بسیاری از شهرهای دنیا در مسیر درستی حرکت می‌کنند؛ اینکه مردم تا جای ممکن در خانه بمانند تا خطر رفع شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*