فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس برای آخرین بار به زمین بازگشت!

فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس برای آخرین بار به زمین بازگشت!

کپسول فضایی دراگون اسپیس ایکس به تازگی نتایج تحقیقات علمی شگفت‌انگیزی را از ایستگاه فضایی بین‌المللی با خود به زمین آورده است.

فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس (SpaceX Dragon) که برای حمل بار از زمین به فضا و بازگرداندن بار از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به زمین طراحی شده، چند روز پیش به سیاره ما بازگشت و همراه خود اطلاعات بسیار مهمی را از آزمایش‌های انجام شده توسط فضانوردان به زمین آورد. در بررسی این اتفاق شگفت‌انگیز با گجت نیوز همراه باشید.

بازگشت دراگون اسپیس ایکس به زمین

در تاریخ 7 آوریل ایستگاه فضایی بین‌المللی کشتی باری فضایی دراگون اسپیس ایکس را از بازوی رباتیک خود جدا کرد و این کپسول شگفت‌انگیز که نتایج و اطلاعات ده‌ها آزمایش فضایی انجام شده توسط آزمایشگاه ملی ایالات ‌متحده در ISS را در خود داشت، در سه شنبه گذشته وارد آب‌های نزدیک سواحل ایالت کالیفرنیا شد.

گفته شده که ماموریت مورد نظر بیستمین و آخرین ماموریت باربری این ورژن از فضاپیمای دراگون بوده و در پروژه‌های آینده، شرکت هوافضای خصوصی اسپیس ایکس قصد دارد تا ورژن‌های بعدی کپسول دراگون را به کار بگیرد.

فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس برای آخرین بار به زمین بازگشت!

کپسول دراگون 30 روز به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل بود و پس از اتمام ماموریت، اطلاعات مهمی را به زمین بازگرداند؛ اطلاعاتی از جمله نتایج آزمایش‌های انجام شده بر روی موش‌ها که برای مشخص شدن تاثیر جاذبه صفر بر بدن موجودات زنده انجام شده بود. به علاوه، این فضاپیمای باربری اولین پرینتر بیولوژیکی ارسال شده به فضا را با خود به زمین آورد و دیگر اطلاعات و مدارکی که در آخرین سفر کپسول دراگون اسپیس ایکس وجود داشت، به آزمایش‌های انجام شده بر روی بافت مصنوعی عضلات قلب و همچنین تراشه‌های زیستی بدن مربوط می‌شدند.

معمولا پژوهش‌های علمی فراوانی در ISS انجام می‌شوند و علاوه بر آزمایش‌های دولتی ناسا و سایر کشورهای جهان، شرکت‌های خصوصی هم در جریان برخی تحقیقات هزینه‌ لازم برای انجام تست‌های مختلف در وضعیت جاذبه صفر را پرداخت می‌کنند تا آزمایش‌های خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام دهند. رساندن محموله‌های مختلف به این آزمایشگاه پرنده هم مدت‌هاست که توسط کپسول‌های فضایی گوناگون انجام می‌شود و معمولا محموله‌ها و بسته‌هایی که باید از ISS خارج شوند و به زمین برگردند از طریق همین کپسول‌ها راهی زمین می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی جالب و خوب بود
    این سبک پست ها به افزایش اطلاعات عمومی مون کمک میکنه
    واقعا عالی بود