دورکاری از خانه

چگونه در دوران قرنطینه از خانه دورکاری کنیم؟

آیا به دنبا دورکاری از خانه هستید؟ چه این کار برای شما موقت و چه دائم باشد، ما در اینجا توصیه‌هایی را ارائه می‌کنیم که می‌توانند بازدهی شغل از راه دور شما را افزایش دهند.

اگر کار در خانه را آغاز کردید یا فقط قصد دارید کمی از دور به کار خود ادامه دهید، شما قطعاً نمی‌خواهید وقت زیادی را برای رفت و آمد خرج کنید و تا ظهر لباس خواب همچنان بر تن شما باشد. شاید این یکی دو روز اول لذت بخش باشد، اما اگر برای مدت طولانی‌تری قصد دارید از خانه دورکاری کنید، باید مطمئن باشید درحالی که نمی‌خواهید (یا نمی‌توانید) به دفتر کار خود بروید، بازدهی کار شما کم نمی‌شود.

به بهترین شکل دورکاری کنید

آنچه برای افرادی که از راه دور کار می‌کنند مناسب است، در افراد مختلف یکسان نیست. من 5 سال گذشته را مشغول دورکاری یا کار دور از یک دفتر بوده‌ام و به روالی دست پیدا کرده‌ام که برای من مفید است. من فکر می‌کنم مهم‌ترین چیزی که باید به خاطرداشته باشد، پیدا کردن راهیست که بتوانید در حالی که از منزل کار می‌کنید، اما همچنان متمرکز بمانید.

یک محیط کاری جداگانه داشته باشید

یک محیط کاری جداگانه بدان معنا نیست که یک دفتر کار جداگانه با در بسته داشته باشید. آن باید محلی باشد که شما را از نظر ذهنی برای کار آماده می‌کند. خواه یک اتاق جداگانه باشد، یک میز کوچک در گوشه‌ای از سالن نشیمن یا یک لپ تاپ در انتهای کابینت آشپزخانه باشد. در حالت ایده آل، این محیط نباید مکانی که شما استراحت می‌کنید، نظیر کاناپه یا اتاق خواب، و مکانی که سایر اعضای خانواده در آنجا رفت و آمد می‌کنند باشد.

اگر می‌بینید روی مبل بهترین عملکرد را دارید، کامپیوترتان را همانجا مستقر کنید. به مرور زمان متوجه خواهید شد که کدام مکان از منزل شما برای کار مناسب‌تر است.

یک برنامه‌ی مشخص داشته باشید، حتی برای زمان بی‌کاری‌تان

این سخت‌ترین بخش قضیه برای وفق پیدا کردن من با کار از خانه بود. با وسایل ارتباطی که به کارفرمایان و مشتریان اجازه می‌دهد دائماً‌ با یکدیگر در ارتباط باشند، شما می‌توانید 24 ساعت هفته را هم کار کنید.

سعی کنید در صورت امکان هر روز، رأس یک ساعت خاص کار را شروع کنید و برای برنامه‌های وقت استراحت خود (از جمله وعده‌های غذایی) نیز برنامه‌ریزی داشته باشید. بهتر است که در محلی که کار می‌کنید غذا نخورید، اما معمولاً افراد علاقه دارند روی همان میز کار خود وعده‌های غذاییشان را نیز میل کنند.

دورکاری از خانه

ایده آل است که شما حداقل یک بار در روز به بیرون بروید، کمی پیاده‌روی کنید،‌ کافه بنوشید و یا کمی با سگ خود وقت بگذرانید. کار از راه دور در برخی موارد می‌تواند در شما احساس انزوا ایجاد کند، بنابراین سعی کنید به طور مرتب با همکاران و دوستانتان در تعامل و ارتباط باشید (بله، حتی شما فرد درون‌گرا). با برنامه‌هایی نظیر تلگرام و واتس اپ با همکارانتان گپ بزنید و هر از گاهی ویدیوکنفرانس‌هایی را بر بستر اپلیکیشن Zoom انجام دهید تا این ارتباط بین شما نزدیک بماند. اجازه ندهید ایمیل، تنها راه ارتباط شما با همکارانتان باشد.

سعی کنید هر روز کار خود را در یک ساعت مشخص خاتمه دهید. این قانونیست که متأسفانه خود من هم در اکثر مواقع نقض می‌کنم، اما می‌تواند به کار شما نظم ببخشد. بدیهیست گاهی در حال کار روی پروژه‌ای باشید که مجبور به کار روی آن تا انتهای شب باشید. اما به طور مثال یک ایمیل کاری که در ساعات غیرکاری برای شما ارسال می‌شود را تا آغاز کار در روز آینده بی‌جواب بگذارید.

بخش مهم لباس پوشیدن

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت کار در خانه، این است که شما می‌توانید هرآنچه می‌خواهید بپوشید. این درست است و در بعضی روزها که شاید کاملاً سرحال نیستید می‌توانید لباس راحت بپوشید. اما برای اینکه روال کار خود را حفظ کنید، سعی کنید هر روز سر یک ساعت خاص از خواب بیدار شده و لباس مخصوص به کار خود را بپوشید. به طور مثال من هر روز صبح برای کار شلوار و پیراهن می‌پوشم و یک دمپایی پا می‌کنم. این به من کمک می‌کند متوجه باشم که مشغول کار هستم.

دورکاری از خانه

پس پیژامه پوشیدن و پشت میز نشستن را فراموش کنید!

بدنتان را بشناسید

من ابتدا کار از خانه را با خرید یک صندلی خوب آغاز کردم. شما باید بدانید که چقدر این قضیه مهم است. اگر کمر شما اذیت شود یا در هر صورت روی صندلی که نشسته‌اید راحت نباشید، کار سخت می‌شود.

حتماً چندین مرتبه در طول کار خود از پشت میز بلند شده، کمی راه بروید و حرکات کششی انجام دهید. من حتی توصیه می‌کنم جلوی پنجره بروید و کمی آفتاب بگیرید. نباید فضای کار شما به محیطی خسته کننده تبدیل شود و علاوه بر این، باید به چشمانتان هم استراحت دهید.

آکادمی چشم پزشکی آمریکا قانون 20-20-20 را توصیه می‌کند. این قانون می‌گوید هر 20 دقیقه از صفحه نمایش کامپیوتر خود دور شوید و 20 ثانیه به یک شیء که در فاصله‌ی 20 فوتی (6 متری) شما قرار دارد خیره شوید.

شما بچه‌ای نخواهید داشت

مطمئن شوید که تمام افراد خانواده‌ی شما (بچه‌ها، والدین، همسر و هر کس دیگری که با آن زندگی می‌کنید) می‌دانند که وقتی شما در حال کار هستید، نمی‌توانید برای کمک به آن‌ها نظیر جابجا کردن جعبه‌های آب معدنی در دسترس باشید.

دورکاری از خانه

محیط‌های مشترک برای زندگی کردن می‌تواند پر سر و صدا باشد؛ بنابراین اگر فضای خانه‌ی شما نیز شلوغ است، توصیه می‌کنم یک هدفون نویزکنسلینگ تهیه کنید و روی گوش خود قرار دهید تا سر و صداهای اطراف حواس شما را در هنگام کار کردن پرت نکند. البته این بدان معنا نیست که نباید به هیچ عنوان هیچ کاری را انجام دهید، اما باید ابتدا کار خود را تمام کنید و سپس به انجام کارهای غیرکاری فکر کنید. چک کردن صندوق پستی و انداختن آشغال‌های خانه در سطح زباله‌ی داخل کوچه بهترین راه برای یک استراحت کوتاه است.

یک پیشنهاد: سعی کنید دوستان و همسایگان شما متوجه دورکاری شما نباشند. چرا که اولین فردی که به محض پیش آمدن مشکل به سراغش می‌آیند، شما خواهید بود. این می‌تواند وقت‌گیرانه باشد و شما را از کارهایتان عقب بی‌اندازد. مرزهایی برای زمان‌های «در دسترس بودن» و «در دسترس نبودن» خود تعیین کنید.

‌وسایلی که نیاز دارید را تهیه کنید

توصیه‌های زیادی در مورد ابزارهای مختلف کاری مانند میز ایستاده یا کامپیوتر کار جداگانه وجود دارد. اگر برای خرید این وسایل پول دارید و فکر می‌کنید که به شما کمک می‌کنند، آن‌ها را تهیه کنید. البته بهتر است با رئیس خود صحبت کنید و از او بخواهید برای بازدهی بیشتر شما در کار آن‌ها را تهیه کند. اگر هم شرکتی که در آن کار می‌کنید شما را ملزم به تهیه‌ی لوازم خاصی برای کار می‌کند، فاکتور خرید آن‌ها را در اختیارشان قرار دهید.

علاوه بر هدفون‌های نویزکنسلینگ، تنها موارد ضروری برای دورکاری شما می‌تواند یک اتصال Wi-Fi‌مناسب، کامپیوتری که بسته به نیازهایتان بتوانید در اختیار داشته باشید و همچنین یک تلفن همراه سالم باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی از راه حل هایی که گفتین و واقعا نمیشه اجرا ا کرد
    فقط روی کاغذ هه