جتکو JX10

سدان برقی ایرانی جتکو JX10 در راه است

شرکت Jetco، زیرمجموعه ایران خودرو سدان ایرانی برقی جتکو JX10 را به بازار عرضه می‌کند. در ادامه با مشخصات خودرو جتکو جی ایکس آشنا می‌شویم.

شرکت جتکو یکی از زیرمجموعه‌های فعال گروه خودروسازی ایران خودرو است که در حوزه خودروهای الکتریکی فعالیت دارد. یکی از برنامه‌های جدید این شرکت تولید و عرضه سدان ایرانی جتکو JX10 است. از این رو می‌توان انتظار داشت در آینده‌ای نزدیک یک خودرو الکتریکی با پشتوانه فنی مناسب روانه بازار خودرو کشور خواهد شد.

جتکو JX10

مدتی قبل 6 دستگاه خودرو تسلا به کشور وارد شد که برخی از رسانه‌ها اعلام کردند این خودروها به سفارش یکی از سفارتخانه‌ها به کشورها آورده شده است، اما اکنون شواهد حاکی از آن است که این تسلاها با هدف مهندسی معکوس توسط شرکت‌های تحقیقاتی ایران خودرو مورد استفاده قرار گرفته است و شرکت جتکو قصد دارد پروژه خودروهای برقی خود را بر پایه آن به تولید برساند.

جزئیاتی از ساخت سدان برقی جتکو JX10

جتکو JX10 یک سدان سایز متوسط خواهد بود که در مدل تمام برقی روانه بازار کشور خواهد شد. با توجه به توانایی‌های شرکت جتکو، انتظار می‌رود این سدان برقی الکتریکی بیش از 300 کیلومتر را به ازای هر بار شارژ کامل باتری‌ها طی کند. 80 درصد باتری‌های این خودرو با سامانه شارژ سریع ظرف مدت 40 دقیقه شارژ خواهند شد. برخی از منابع خبری حوزه خودرو اعلام کردند زیرساخت موتور و قوای محرکه این سدان ایرانی بر پایه برخی از خودروهای ژاپنی طراحی شده است و ساختار سازه آن نیز مشابه یکی از سدان‌های معروف آلمانی خواهد بود.

جتکو JX10

طبق برنامه‌ریزی‌هایی که ایران خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده‌اند، تولید خودروهای الکتریکی در سال‌های 1400 تا 1401 به میزان انبوه شروع خواهد شد و این سدان برقی ایرانی نیز در بازار ایران سهم زیادی خواهد داشت. گفتنی است تصویری که از JX10 منتشر شده به صورت رسمی توسط شرکت جتکو تایید نشده است و باید منتظر تصاویر و اطلاعات بیشتری از این خودرو باشیم.