بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5

بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس جدید را بشناسید

در کنار یک کنسول جدید، همیشه باید چند بازی جذاب هم وجود داشته باشد. در ادامه می‌توانید با بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس آشنا شوید.

بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، آثار بزرگ و پرطرفداری هستند که می‌توانند هر بازی دوستی را به خرید یک کنسول متقاعد کنند.

بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

کنسول PlayStation 5 و کنسول Xbox Series X در فصل تعطیلات عرضه خواهند شد و تا اینجا تعدادی بازی هیجان انگیز برای آن‌ها تایید شده است. ما در ادامه به معرفی 7 بازی بزرگ خواهیم پرداخت که کنجکاوی علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی را برانگیخته‌اند و به نظر می‌رسد از کیفیت قابل توجهی بهره می‌برند.

– بازی Halo Infinite

بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5

مجموعه افسانه‌ای هیلو یکی از دلایل موفقیت برند ایکس باکس در دو دهه اخیر بوده است و بدیهی است که نسل بعدی این کنسول نیز با قسمت جدید Halo آغاز شود. شما از روز اول عرضه ایکس باکس سری ایکس، فرصت تجربه بازی هیلو اینفینیت را خواهید داشت و یک بار دیگر با ماجراجویی‌های مستر چیف و دستیار هوشمندش، کورتانا همراه خواهید شد.

ساخت این بازی از سال 2015 آغاز شده است و تا اینجا می‌دانیم که از ویژگی اسپلیت اسکرین بهره می‌برد، همانند بازی هیلو ریچ، ویژگی‌های سفارشی سازی زیادی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد و ظاهرا با یکی از پرخرج‌ترین بازی‌های تاریخ رو به رو هستیم. با این حال هنوز جزئیات زیادی از این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بازی هیلو اینفینیت توسط استودیوی ۳۴۳ اینداستریز (۳۴۳ Industries) هم‌اکنون در دست توسعه بوده و در ساخت آن از یک موتور گرافیکی جدیدی به نام اسلیپ‌اسپیس (Slipspace) استفاده شده است. ناگفته نماند که این قسمت جدید در واقع قرار است آغاز تازه‌ای برای مجموعه باشد.

– بازی Assassin’s Creed: Valhalla

بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5

قسمت بعدی مجموعه پرطرفدار اساسینز کرید نیز یکی از بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس جدید است که در فصل تعطیلات می‌توانید منتظر آن باشید. بازی Assassin’s Creed: Valhalla اولین قسمت از مجموعه است که به وایکینگ‌ها می‌پردازد. داستان بازی در انگلستان و اسکاندیناوی قرن هشتم اتفاق می‌افتد و شما هدایت یک قهرمان کاملا جدید را بر عهده خواهید داشت.

بازی اساسینز کرید: والهالا علاوه بر دو کنسول ذکر شده، برای ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی و گوگل استادیا نیز عرضه خواهد شد.

– بازی Fortnite

بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5

طبق اعلام رسمی شرکت اپیک گیمز، محبوب‌ترین بازی حال حاضر جهان، یکی از عناوین زمان عرضه کنسول‌های نسل جدید خواهد بود. با بیش از ۳۵۰ میلیون بازیکن، هیچ نشانه‌ای از توقف در محبوبیت این بازی دیده نمی‌شود و طرفداران این فرصت را خواهند داشت تا بازی را با گرافیک بالاتری تجربه کنند. شرکت اپیک گیمز هم‌اکنون در حال توسعه نسخه بازسازی این اثر با موتور آنریل انجین 5 است که از نظر گرافیکی، خارق العاده به نظر می‌رسد. در این بازی بتل رویال، شما باید با ۹۹ بازیکن دیگر به مبارزه بپردازید و به عنوان آخرین بازمانده، پیروز شوید.

نسخه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بازی فورتنایت، تنها یک پورت معمولی نخواهد بود و از ظرفیت‌های سخت افزاری این کنسول‌ها استفاده خواهد کرد. در زمان عرضه کنسول‌های مذکور، با یک فورتنایت متفاوت رو به رو می‌شوید که از نظر بصری و عملکرد، شما را غافلگیر می‌کند. خوشبختانه، قابلیت کراس پلی در این نسخه‌ها نیز وجود خواهد داشت و این فرصت را دارید تا با بازیکنانی از پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، رایانه‌های شخصی و حتی گوشی‌های هوشمند به رقابت بپردازید. علاوه بر این‌ها، هر چه که از قدیم در این بازی خریداری کرده بودید را می‌توانید در نسخه جدید هم داشته باشید.

– بازی Madden NFL 21 و دیگر آثار ورزشی محبوب

بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5

مطابق معمول، عناوین ورزشی سالانه برای کنسول‌های نسل بعد نیز عرضه خواهند داشت اما طرفداران فوتبال آمریکایی و مجموعه مدن، زودتر از دیگران می‌توانند اثر ورزشی محبوب خود را تجربه کنند. بازی Madden NFL 21 یکی از بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس است که هیجان انگیز به نظر می‌رسد.

هنوز جزئیات زیادی از این بازی منتشر نشده اما می‌دانیم که نسخه Xbox آن از ویژگی ایکس باکس اسمارت دلیوری (Xbox Smart Delivery) پشتیبانی می‌کند. یعنی اگر نسخه ایکس باکس وان این بازی را خریداری کرده باشید، نسخه به روز رسانی شده ایکس باکس سری ایکس آن را به صورت رایگان دریافت خواهید کرد. بازی Madden NFL 21 تنها اثر ورزشی بزرگ نسل بعد نیست و شاهد عرضه نسخه‌های گرافیک بالای فیفا و ان بی ای 2K نیز خواهید بود.

– قسمت جدید مجموعه Call of Duty

بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5

قسمت جدید کال آف دیوتی هنوز به صورت رسمی تایید نشده است اما معمولا آثار این مجموعه (حداقل در 10 سال اخیر) در فصل تعطیلات عرضه می‌شوند و اگر این سنت ادامه پیدا کند، در پایان امسال و همزمان با انتشار کنسول‌های جدید، می‌توانیم منتظر یک قسمت تازه باشیم. تا اینجا شایعات مختلفی پیرامون کال آف دیوتی سال ۲۰۲۰ منتشر شده است، اینکه از سری بلک اپس (Black Ops) خواهد بود و قرار است همانند مدرن وافر، یک بازگشت به عقب داشته و دوران جنگ سرد را روایت کند. تنها عاملی که می‌تواند باعث تاخیر خوردن این بازی شود، کرونا ویروس است و اخیرا اخباری منتشر شده که دقیقا به چنین مسئله‌ای اشاره دارد. طبق اطلاعات فاش شده، تعطیلی‌های اخیر استودیوهای اکتیویژن، باعث شده‌اند تا اوضاع برای کال آف دیوتی بعدی چندان ایده آل به نظر نرسد و احتمالا شاهد تاخیر در عرضه آن خواهیم بود. این خبر مشخصا برای طرفداران مجموعه ناراحت کننده است، خصوصا در دوره‌ای که کال آف دیوتی یک بار دیگر اوج گرفته و توانسته مخاطبان را کاملا راضی کند.

اما فعلا همه چیز در حد حدس و گمان است و همان طور که ذکر شد، نسخه‌های جدید این مجموعه معمولا در فصل تعطیلات عرضه می‌شوند و اگر شرکت اکتیویژن تغییری در استراتژی‌هایش اتخاذ نکند یا بر خلاف شایعات، توسعه اثر را به خوبی پیش رفته باشد، کمتر از چند ماه دیگر فرصت تجربه قسمت بعدی مجموعه را بر روی کنسول‌های جدید خواهید داشت.

– بازی Dirt 5

بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5

کنسول‌های جدید در هنگام عرضه همیشه میزبان آثاری از سبک اتومبیل رانی هستند و بازی Dirt 5 این فرصت را خواهد داشت تا در ابتدای نسل بدرخشد. درت ۵ قرار نیست به یکی از پرفروش‌ترین آثار کنسولی تبدیل شود اما می‌تواند به ما نشان دهد که باید منتظر چه گرافیک و چه کیفیتی از این کنسول‌ها باشیم. علاوه بر این‌ها، استودیوهایی که بازی‌های اتومبیل رانی تولید می‌کنند، این اثر را با دقت مورد بررسی قرار داده و از آن الهام خواهند گرفت. بر اساس تریلری که اخیرا از این بازی منتشر شد، با جرات می‌توان گفت که از نظر گرافیکی، فوق العاده به نظر می‌رسد.

البته مایکروسافت در ادامه نسل بعد، قسمت جدیدی از مجموعه فورزا (Forza) را عرضه می‌کند و سونی هم احتمالا با قسمت جدید مجموعه گرن توریسمو (Gran Turismo) وارد رقابت خواهد شد اما به نظر نمی‌رسد که هیچ کدام از این آثار در زمان عرضه کنسول‌های جدید در دسترس باشند و این بدین معناست که بازی Dirt 5 فرصت خوبی برای خودنمایی خواهد داشت.

نسخه‌های قبلی مجموعه درت، بسیار واقع گرایانه بوده‌اند و حال باید دید با توجه به ظرفیت‌های بالای کنسول‌های جدید، این واقع گرایی تا چه اندازه پیشرفت می‌کند و شاهد چه جزئیات تازه‌ای خواهیم بود.

– بازی Yakuza: Like a Dragon

بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5

برای طرفداران مجموعه محبوب یاکوزا، شوک برانگیز است که قسمت جدید آن را به عنوان یک اثر انحصاری ایکس باکس سری ایکس ببینید. نسخه پلی استیشن 5 بازی تا اینجا تایید نشده و این اتفاق عجیبی جلوه می‌کند زیرا این مجموعه همیشه رابطه نزدیکی با کنسول‌های شرکت سونی داشته است.

بازی Like a Dragon قرار است فصل تازه‌ای را برای این مجموعه آغاز کند و دارای یک شخصیت جدید و محیطی کامل متفاوت خواهد بود. عناوین یاکوزا معمولا با تاخیر زیاد در غرب منتشر می‌شدند اما این بار از همان ابتدای نسل در اختیار طرفداران قرار خواهند گرفت که اتفاقی تاریخی به حساب می‌آید.

کنسول PlayStation 5 از یک پردازنده مرکزی ذن ۲ (Zen 2)، پردازنده گرافیکی RDNA 2، شانزده گیگابایت رم از نوع GDDR6 و حافظه اس اس دی 825 گیگابایتی بهره می‌برد و کنسول ایکس باکس سری ایکس هم دارای مشخصات مشابه‌ای خواهد بود. بدون شک با قوی‌ترین کنسول‌های تاریخ مواجه هستیم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و شیوع کرونا ویروس باعث تعویق در عرضه این دو کنسول نشود، در تعطیلات کریسمس، شاهد عرضه آن‌ها به بازار خواهیم بود.

منتظر کدام یک از بازی های زمان عرضه پلی استیشن 5 و ایکس باکس وان هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.