الگوی منظم امواج رادیویی مرموز فضایی مجددا تکرار شد

کشف امواج رادیویی مرموز فضایی با الگوی منظم؛ آیا موجودات فضایی قصد ارتباط با بشر را دارند؟

امواج رادیویی فضایی که با نام انفجارهای سریع رادیویی (FRB) هم شناخته می‌شوند، مجددا با الگویی منظم و تکرار شونده کشف شده‌اند؛ آیا موجودات فضایی قصد ارتباط‌گیری با بشر را دارند؟

امواج رادیویی فضایی که در دنیای آکادمیک به آن‌ها انفجارهای سریع رادیویی (FRB) گفته می‌شود، پدیده‌ای مرموز و شگفت‌انگیز بوده که به شکل امواجی فوق‌العاده پرانرژی و کوتاه، توسط تجهیزات زمینی کشف می‌شوند. این پالس‌ها که از اعماق فضا به زمین می‌آیند، تاکنون موضوع جنجال‌های زیادی بوده‌اند و اخیرا کشف الگوی منظم سیگنال‌های مورد نظر برای دومین بار، توجه‌ها را به این پدیده جلب کرده است.

دلیل ساطع شدن امواج مورد نظر تا به امروز یکی از اسرار دنیای ستاره شناسی باقی مانده و از زمان کشف اولین انفجار سریع رادیویی در سال 2007 تا به امروز، نمونه‌های متعددی از این پالس‌ها، از گوشه گوشه فضا ردیابی شده‌اند. البته تکرار شدن امواج و دریافت سیگنال‌های پشت سر هم از یک منبع واحد تا سال 2016 رخ نداده بود و تا پیش از آن سال تصور نمی‌شد که پدیده FRB تکرار شود.

در اوایل سال جاری میلادی بود که دانشمندان برای اولین بار، متوجه وجود الگو در ساطع شدن یک نمونه از این امواج رادیویی فضایی شدند. پیدایش سیگنال‌های مورد نظر از مکان‌های غیرقابل انتظار و قسمت‌هایی از فضا که پیش‌بینی در مورد آن‌ها وجود نداشت، پیدا کردن منبع و دلیل پالس‌ها را از همیشه سخت‌تر کرده بود، اما کشف الگوی مورد نظر به عنوان پیشرفتی مهم در کشف اسرار FRB در نظر گرفته شد.

کشف الگو در امواج رادیویی فضایی

جالب‌توجه‌ترین و غیرعلمی تریم توضیح ارائه شده برای پدیده مورد نظر، تمدن‌های فضایی و درخواست موجودات فضایی برای ارتباط‌گیری با زمینیان بوده است و زمانی که الگوی تکرار FRB در اوایل امسال برای اولین بار مشاهده شد، این نظریه توجه زیادی به خود جلب کرد. تحقیقات اخیر هم که بر اساس کشف یک نمونه دیگر از وجود الگو در پالس‌های دریافتی بوده، مشابه کشف قبلی است و همچنان ذهن کنجکاو دانشمندان را در این رابطه درگیر می‌کند.

الگوی منظم امواج رادیویی مرموز فضایی مجددا تکرار شد

البته برخلاف مورد قبلی که سیگنال‌ها هر 16 روز یک‌ بار از یک مکان مشخص تکرار می‌شدند، مورد اخیر تکرار امواج رادیویی فضایی که توسط کی ام راجواد (K M Rajwade) و همکارانش در دانشگاه منچستر انگلستان پیدا شده، هر 156 روز یک‌ بار ساطع می‌شود و به همین دلیل پیدا کردن الگوی آن در کنار وجود سیگنال‌های فضایی بی‌نظم دیگر کمی مشکل بود.

گفته شده که منبع این سیگنال‌های تکرار شونده به احتمال قوی به دور یک جرم آسمانی دیگر در حال گردش بوده و به همین دلیل شاهد الگوی منظم ساطع شدن امواج هستیم. به غیر از این مطلب اطلاعات زیادی در مورد دلیل و محل اصلی به وجود آمدن امواج در دست نیست. با این حال تحقیقات دانشگاه منچستر در این رابطه و کشف یک نمونه دیگر از تکرار سیگنال‌ها می‌تواند کمک بزرگی به نتیجه‌گیری نهایی در این رابطه بکند.

البته از همان ابتدا دانشمندان احتمال ارتباط FRB به موجودات فضایی و تمدن‌های فرازمینی را فوق العاده کم دانستند، اما شاید واقعا دلیل ساطع شدن این پالس نوعی درخواست ارتباط‌گیری از جاندارانی بر روی اجرام آسمانی دیگر باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. وقتی یک نمونه دیگه هم پیدا شده یعنی اینکه یک پدیدی عادی کیهانی هستش که کشف نشده

    و ساخته دست موجود دیگه نیست اگه اینطور بود باید واحد میبود از یک مکان و مکرر ادامه پیدا میکرد

  2. شایدم قصد حمله رو بهمون دارن