بازی Anthem

بازی Anthem و 15 نکته برای تازه واردها

اگر قصد انجام بازی Anthem – انتم استودیوی بایوور را دارید، پیش از آغاز باید به چند نکته ضروری توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

برای اینکه در بازی Anthem بتوانید به موفقیت خوبی برسید و مشکلی در انجام ماموریت‌ها نداشته باشید، این نکات می‌توانند کار شما را راحت‌تر کنند.

در بازی Anthem مکانیک‌های زیادی وجود دارد که بازی به درستی در مورد آن‌ها توضیح نمی‌دهد، برای مثال اینکه تلفیق کدام مکانیک‌ها در مبارزه، آسیب بیشتری به دشمن وارد می‌کند. بازی به سادگی از کنار این مسائل عبور می‌کند و این خود شما هستید که باید با تجربه بازی و صرف وقت، به جزئیات مختلف پی ببرید. برای اینکه شخصیت خود را به حالت ایده آل برسانید و بتوانید از حداکثر قدرت او در مبارزه استفاده کنید، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در ادامه به بعضی از آن‌ها می‌پردازیم.

راهنمای بازی Anthem برای تازه واردها

پس از یک آغاز نه چندان مناسب و حتی تبدیل شدن به یکی از ناامید کننده ترین بازی‌های سال 2019، بازی انتم فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرده و هنوز هم به آن چیزی که طرفداران انتظار داشتند، تبدیل نشده است. با این حال، اثر قابل توجهی است و ایده‌های خوبی دارد، اگر چه نتوانسته این ایده‌ها را به درستی پیاده سازی کند. مشکلات بازی زیاد است اما باز هم می‌تواند شما را سرگرم کند.

– هر کدام از جاولین‌ها (لباس‌های مخصوص) کارایی متفاوتی دارند  

بازی Anthem

در بخش قابلیت‌های ویژه شخصیت‌ها، با دو نوع آیتم مختلف رو به رو می‌شوید. بعضی از آن‌ها همانند نارنجک یخی (Ice Grenade) یا اسپری ونوم (Venom Spray) با نام پرایمر (Primer) برچسب خورده‌اند و باقی آیتم‌ها همانند ضربه رعد و برق (Lightning Strike)، چاشنی یا دِتِنِیتر (Detonator) نام دارند. اگر ابتدا با یک آیتم پرایمر به دشمن ضربه بزنید و سپس از یک آیتم چاشنی استفاده کنید، آن‌ها به شکلی خاص منفجر خواهند شد. این توالی ضربه‌ها به دشمن را در بازی، «کمبو» می‌گوییم. شما در رابط کاربری بازی (گوشه تصویر)، می‌توانید ببینید که آیا این دو نوع آیتم را به همراه دارید یا خیر.

هر کدام از جاولین‌ها یا لباس‌های مخصوصی که بر تن می‌کنید، عملکرد خاصی در این زمینه دارند. شما در زیر می‌توانید جزئیات هر کدام را مطالعه کنید.

  • جاولین کلوسوس: همه چاشنی‌ها منفجر می‌شوند و به دیگر دشمنان نیز هم آسیب وارد می‌کنند.
  • جاولین استورم: همه چاشنی‌ها منفجر می‌شوند و در ادامه گسترش یافته و بر روی دشمنان دیگر هم تاثیر می‌گذارند.
  • جاولین رنجر: ضربات آن بیشترین آسیب را به دشمنان وارد می‌کند (هنگامی که به ترتیب از پرایمر و چاشنی استفاده می‌کنید).
  • جاولین اینترسپتر: منفجر کردن یک دشمن باعث می‌شود تا جاولین شما قوی‌تر شود و در ادامه می‌توانید با ضربات نزدیک، آسیب بیشتری به دشمنان دیگر وارد کنید.

علاوه بر این‌ها، شما می‌توانید پس از استفاده از پرایمر، با ضربات نزدیک (بواسطه مشت) هم کمبو زده و دشمنان را سریع‌تر نابود کنید.

– همیشه با خود یک پرایمر و یک چاشنی به همراه داشته باشید

بازی Anthem

قبل از اینکه یک ماموریت را با جاولین خود آغاز کنید، مطمئن شوید که یک پرایمر و یک چاشنی را در فهرست آیتم‌های خود قرار داده‌اید. برای مثال می‌توانید یک پرایمر اسیدی را به عنوان نیروی اصلی و یک چاشنی انفجاری یخی را به عنوان نیروی ثانویه به میدان جنگ ببرید.

شما همیشه باید پرایمر و چاشنی‌های مناسب با خود به همراه داشته باشید تا همان طور که بالاتر ذکر شد، بتوانید کمبو بزنید و آسیب بیشتری به دشمنان وارد کنید. علاوه بر این‌ها، داشتن یک اسلحه پرایمر و یک اسلحه دِتِنِیتر باعث می‌شود تا هنگامی که به صورت انفرادی بازی می‌کنید هم به کمبوها دسترسی داشته باشید.

– جا خالی دادن را یاد بگیرید

بازی Anthem

این مسئله بدیهی به نظر می‌رسد اما باز هم بعضی از بازیکنان آن را فراموش می‌کنند. اجازه ندهید که قابلیت‌های پرواز کردن جاولین شما را فریب دهد تا فکر کنید بسیار سریع هستید و می‌توانید از حملات دشمن دوری کنید. تیرهای دشمن به راحتی در آسمان به شما برخورد می‌کند اما بسیاری از این حملات را به راحتی با جا خالی دادن می‌توانید خنثی کنید. شما این قابلیت را دارید که سریعا، سه بار پشت سر هم جا خالی دهید و شاید در ظاهر این گونه به نظر نرسد اما استفاده از مکانیک مذکور، خیلی سریع‌تر از پرواز کردن در اطراف برای جلوگیری از برخورد تیرهای دشمن است.

– مهمات شما سریع تمام می‌شود پس به سراغ اسلحه‌های خوب بروید

بازی Anthem

شما در بخش‌های ابتدایی بازی Anthem نمی‌توانید مهمات زیادی با خود حمل کنید که البته با پیشروی در بازی و ارتقاهای مختلف، این مشکل حل خواهد شد. اما در اوایل بازی باید در این زمینه کمی محتاطانه عمل کنید تا با کمبود رو به رو نشوید. پس به سراغ بهترین اسلحه‌ها بروید تا بیشترین آسیب را به دشمنان وارد کنید. البته مهمات در محیط بازی پیدا می‌شود اما در زمان مبارزه، دشمنان معمولا فرصت کافی برای دستیابی به مهمات را به شما نمی‌دهند و کشتن بعضی از آن‌ها هم بسیار سخت خواهد بود.

پس با خود دو اسلحه اصلی خوب به همراه داشته باشید. اگر هم مهمات اسلحه اصلی شما به پایان رسید، به سراغ اسلحه تک تیرانداز بروید که می‌تواند آسیب بالایی به دشمنان وارد کند. اگر بخش‌های ابتدایی بازی را با موفقیت پشت سر بگذارید، در ادامه، دغدغه‌ای برای مهمات نخواهید داشت.

– اینترسپتر (Interceptor) شما را نجات می‌دهد

بازی Anthem

بسیار از بازیکنان فکر می‌کنند که کلوسوس در کلاس تانک (Tank) قرار دارد و آن را انتخاب می‌کنند اما تانک واقعی در واقع اینترسپتر است. قابلیت اصلی اینترسپتر این است که می‌تواند برای مدتی کوتاه کاملا آسیب ناپذیر باشد و هیچ دشمنی در آن مدت نمی‌تواند به او آسیب وارد کند. این قابلیت کمک می‌کند تا بدون ترس، به سوی دشمنان هجوم ببرید یا زمان خریده و بتوانید یکی از هم تیمی‌ها که بر روی زمین افتاده‌ است را احیا کنید.

اگر به دنبال کلاسی هستید که بواسطه آن بتوانید از تیم خود دفاع کنید، قابلیت‌های اینترسپتر و سرعت بالای او باعث می‌شود تا بهترین گزینه برای شما باشد.

– زره کلوسوس (Colossus)

بازی Anthem

اما اگر از کلوسوس استفاده می‌کنید، باید بدانید که آن از زره، به شکلی متفاوتی نسبت به جاولین‌های دیگر استفاده می‌کند. در واقع این جاولین حتی نمی‌تواند به شکل سنتی جا خالی دهد و هنگامی که دکمه مخصوص این کار را فشار می‌دهید، به جای جا خالی، زره فیزیکی او قوی‌تر شده و می‌تواند ضربات و تیرهای دشمنان را جذب خود کند.

این زره قابلیت‌های دیگری هم دارد و در مبارزات هجومی و همین طور در دفاع بسیار کارآمد خواهد بود. با این تفاسیر، کلوسوس هم می‌تواند لباس مناسبی برای شما باشد و به وسیله او می‌توانید به تیم کمک کنید اما باید قابلیت‌هایش را یاد گرفته و از آن‌ها به شکلی کارآمد استفاده کنید.

– نقاط ضعف تایتان‌ها

بازی Anthem

تایتان‌ها بر روی بدن خود دارای چند نقطه ضعف هستند که در طول مبارزه، جای آن‌ها عوض می‌شود. این نقاط گاهی در پشت آن‌ها و گاهی بر روی سینه آن‌ها قرار دارند و به رنگ زرد می‌درخشند. این نقاط در حالت عادی بسته هستند و فقط زمانی باز می‌شوند که تایتان مورد نظر در حال هجوم به سوی شماست. بنابر این اگر به صورت تیمی بازی می‌کنید، باید او را از جهات مختلف محاصره کنید و آن کسی که مورد حمله قرار گرفته، باید او را سرگرم کننده تا دیگر اعضای تیم، به نقطه ضعف او آسیب وارد نمایند.

پس اگر یکی از  هم تیمی‌ها باعث حواس پرتی تایتان شود و باقی اعضا به نقاط مهم شلیک کنند، این مبارزه بسیار راحت‌تر قابل انجام بود و مشکلی در شکست دادن این موجودات نخواهید داشت.

– آب‌های کم عمق جلوی گرمای بیش از حد را می‌گیرند

بازی Anthem

نمی‌توانید به صورت بی‌نهایت پرواز کنید زیرا لباس شما بیش از داغ می‌شود و باید برای مدتی از آن استفاده نکنید تا خنک شود. شما با رفتن به زیر آب یا پرواز کردن در نزدیکی آبشارها، می‌توانید به خنک شدن جاولین‌ کمک کنید اما اگر نمی‌دانید، پرواز کردن در نزدیکی آب‌های کم عمق هم می‌تواند در زمینه خنک سازی موثر باشد پس این مسئله را به خاطر بسپارید.

– بخش داستانی را به صورت انفرادی تجربه کنید

بازی Anthem

هیچ ضرورتی برای انجام بازی به صورت چند نفره وجود ندارد. خصوصا اگر از کسانی هستید که می‌خواهند بیشترین لذت را از بخش داستانی ببرند، توصیه می‌کنیم که بازی Anthem را به صورت انفرادی تجربه کنید. انجام بازی به صورت چند نفره هم هیجان خاص خودش را دارد اما شاید باعث شود تا نتوانید بخش داستانی را به خوبی متوجه شوید و به اندازه کافی راحت نباشید. داستان این بازی شاید در حد و اندازه سه گانه اصلی مس افکت و یا حتی سری بازی‌های دراگون ایج نباشد اما به هر حال سرگرم کننده است و حداقل ایده‌های خوبی دارد.

– ماموریت‌های گروهی را بر روی درجه سختی بالا انجام دهید

بازی Anthem

اما اگر بازی را به صورت چهار نفره انجام می‌دهید، درجه سختی پیش فرض بازی هیچ گونه سختی خاصی برای شما نخواهد داشت و حتی خسته کننده جلوه می‌کند. بنابر این، درجه سختی بازی را بالا ببرید تا هم کمی چالش داشته باشید و هم بتوانید جوایز بهتری دریافت کنید. اما بخش‌های Strongholds در درجه سختی بالا، بیش از اندازه سخت هستند پس آن‌ها را بر روی درجه سختی پایین‌تر انجام دهید یا تا وقتی که از نظر تجهیزات به وضعیت مناسبی نرسیده‌اید، به سراغشان نروید.

– در بخش فری ‌پلی می‌توانید سکه بدست بیاورید

بازی Anthem

سیستم اتحاد (Alliance) بازی به صورت هفتگی به شما مقداری پول می‌دهد اما با پرواز در بخش فری پلی (Freeplay) هم می‌توانید صندوقچه‌های مختلفی پیدا کنید که در آن‌ها مقدار زیادی سکه وجود دارد. پس برای آخر هفته‌ها منتظر نمانید و برای دستیابی به سکه، خودتان دست به کار شوید. با این سکه‌ها می‌توانید آیتم‌ها و تجهیزات را ارتقا داده یا چیزهای بهتری خریداری کنید.

– ساخت و ساز اسلحه در بخش‌های ابتدایی اهمیتی ندارد

بازی Anthem

در بازی می‌توانید با تهیه منابع مختلف، اسلحه‌های خود را بهبود ببخشید و ارتقا دهید اما انجام این کار بر روی اسلحه‌ای که تنها پس از گذشت یک یا دو ماموریت، دیگر قدرت کافی برای از بین بردن دشمنان را ندارد، منطقی نیست. اگر بیش از حد بر روی این مسئله متمرکز شوید، فقط حساسیت به خرج داده‌اید و منابع شما بیهوده از دست رفته‌اند. پس در اوایل بازی، به جای اینکه به ساخت و ساز اسلحه بپردازید، در جستجوی لوت باشید و از همان اسلحه‌هایی که در صندوقچه‌ها پیدا می‌کنید، استفاده نمایید. منابعی که در طول این مدت جمع آوری کرده‌اید را زمانی به کار بگیرید که مطمئن هستید نتیجه مناسبی برای شما دارد.

– زیرنویس بازی را فعال کنید!

بازی Anthem

حتی اگر با زبان انگلیسی به خوبی آشنا هستید، باز هم توصیه می‌شود که زیرنویس‌های بازی را فعال کنید. اگر با دوستانتان بازی می‌کنید، آن‌ها بدون شک همیشه در حال صحبت کردن هستند و اجازه نمی‌دهند تا دیالوگ‌ها را بشنوید. زیرنویس به شما کمک می‌کند تا داستان اثر را بهتر متوجه شده و دیالوگ‌ها را راحت‌تر پیگیری کنید. با این کار، هم از جزئیات مهم بازی مطلع می‌شود و هم می‌توانید با دوستانتان گفتگو کنید.

– داستان‌های زیادی در دنیای بازی وجود دارد

بازی Anthem

با گشت و گذار در محیط، اطلاعات بیشتری از دنیا و شخصیت‌های بازی Anthem بدست می‌آورید اما باید بدانید که این اثر از نظر روایت و داستان‌گویی، گسترده‌تر است. برای مثال، کافی است تا ایمیل خود را بازی کنید و با نکات تازه‌ای رو به رو شوید، این جزئیات باعث شده تا حس واقع گرایی بیشتری به اثر تزریق شود و اگر از کسانی هستید که می‌خواهند داستان بازی را عمیق‌تر تجربه کنند، به نکات راضی کننده‌ای خواهید رسید. داستان‌های زیادی در دنیای بازی وجود دارد که باید آن‌ها را کشف کنید.

– رنگ جاولین‌ها را می‌توانید تغییر دهید

بازی Anthem

هنگام شخصی سازی ظاهر جاولین‌ها، شاید متوجه نشوید که می‌توانید رنگ آن‌ها را هم تغییر دهید. زیرا در منوی مربوطه، تنها گزینه در دسترس، قابلیت تغییر بافت‌های (تکسچر) لباس جاولین است. برای تغییر رنگ، بر روی هر کدام از بخش‌های لباس، راست کلیک کنید و سپس یک باکس کوچک در سمت راست منو بازی می‌شود که از آن‌جا می‌توانید رنگ لباس را تغییر دهید.

آیا بازی Anthem را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را در این رابطه با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*