برخورد سیارک با زمین

ناسا از احتمال برخورد یک سیارک با زمین در سوم مرداد 99 خبر داد

سازمان فضایی ناسا اعلام کرد احتمال برخورد یک سیارک با زمین وجود دارد. این سیارک با نام ND2020 در سوم مرداد 99 از کنار زمین عبور خواهد کرد.

ناسا در بیانیه جدید خود از احتمال برخورد سیارکی خطرناک ND2020 با زمین در سوم مرداد 99 خبر داد. طبق برآورد محققان اگر این سیارک در هنگام عبور از کنار سیاره زمین تغییر مسیر دهد و با سیاره ما برخورد کند، قطعا خسارت زیادی را به همراه خواهد داشت. گفتنی است سیارک‌ها بسته به فاصله‌ای که با زمین دارند طبقه‌بندی می‌شوند و در این بین سیارک‌هایی که هنگام عبور از این سیاره دارای فاصله نسبتا نزدیکی باشند، به عنوان سیارک های خطرناک شناخته می‌شوند.

احتمال برخورد سیارک با زمین چقدر است؟

سیارک ND2020 هنگام عبور از کنار سیاره زمین دارای فاصله 5.5 میلیون کیلومتری خواهد بود. هرچند احتمال برخورد آن با زمین اندک است، اما با این فاصله هم در دسته سیارک های خطرناک قرار خواهد گرفت؛ چرا که در صورت تغییر مسیر و برخورد با سیاره زمین خسارت‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. این جرم فضایی دارای قطری برابر با 170 متر بوده و هنگام عبور از زمین سرعت آن به 46 هزار کیلومتر خواهد رسید. ND2020 در تاریخ 24 جولای 2020 (سوم مرداد 99) از کنار زمین عبور می‌کند.