جاسوسی نرم افزارهای تلفن همراه

جاسوسی نرم افزارهای تلفن همراه ؛ این بار دولت آمریکا متهم است

بحث جاسوسی نرم افزارهای تلفن همراه این روزها سر زبان‌ها افتاده است. پس از چین، حالا کشور آمریکا متهم ردیف اول جاسوسی شده است.

بر اساس برخی گزارش‌ها، چند روزی است که بحث جاسوسی اطلاعات کاربران توسط نرم افزار موبایل به ادعای دولت آمریکا داغ شده است. در واقع سیاست مردان آمریکایی بر این باور هستند که نرم افزارهای مختلفی در تلفن‌های هوشمند، در حال حاضر برای دولت چین جاسوسی می‌کنند. اما حالا پس از چند روز از گزارش دولت آمریکا، خبر از جاسوسی اطلاعات توسط خود دولت آمریکا از طریق 500 نرم افزار مختلف منتشر گردیده است. خبری که بازتاب گسترده‌ای داشته و اگر حقیقت داشته باشد، باید جاسوسی اطلاعات بسیار حجیمی را در نظر بگیریم.

ادعای جاسوسی نرم افزارهای تلفن همراه ؛ حقیقت یا دروغی بزرگ؟

پس از این که دونالد ترامپ، رئیس جمهور حال حاضر آمریکا دو نرم افزار تیک تاک و وی چت را به جاسوسی متهم کرد، بازتاب رسانه‌ای این خبر بسیار گسترده بود. اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود. حالا پس از گذشت چند روز از این ادعا، متهم اصلی جاسوسی اطلاعات از طریق نرم افزار‌های هوشمند گوشی همراه خود آمریکا شده است. در حدود 500 عدد نرم افزار که اطلاعات و داده‌های کاربران را برای دولت آمریکا جاسوسی می‌کنند، پیدا شده است. هر چند که این گزارشات هنوز به تایید رسمی نرسیده‌اند اما گویا بسیار به واقعیت نزدیک هستند.

این موضوع نه تنها کاربران عادی آمریکایی بلکه تمام کاربران دنیا را نگران کرده است. حالا در این زمان تمامی کاربران نگران این هستند که خود را در معرض جاسوسی اطلاعات می‌بینند. با فرض این که این ادعا درست باشد، حجم اطلاعات بسیار بالایی از سراسر دنیا  در حال ردیابی است. این موضوع حالا باعث دل نگرانی درصد زیادی از کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا شده است. موضوعی که حتی بسیاری از نرم افزار‌های محبوب که شاید در این عملیات جاسوسی شریک هستند را نگران کرده است.

جاسوسی نرم افزارهای تلفن همراه

کارشناسان همچنین بر این باور هستند که حتی اگر این اطلاعات و داده‌ها ناشناس باشند، باز هم نگرانی‌ها وجود خواهند داشت. با تحلیل و رمزگشایی اطلاعات و عادت کاربران می‌توان داده های مورد نظر را جاسوسی کرد. همین موضوع باعث شده تا بحث جاسوسی نرم افزارهای تلفن همراه به یکی از مهمترین بحث‌های حال حاضر دنیا تبدیل گردد.

البته همچنان اطلاعات بسیار دقیق و واضحی در این خصوص وجود ندارد. اما باید همچنان منتظر اطلاعات و اخبار جدید باشیم تا ببینیم این ادعا تا چه میزان واقعی بوده و چه میزان اطلاعات کاربری مورد جاسوسی قرار گرفته است.